Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Yeyeye

#1
Hi.
The  cheapest 2013 Leaf at finn.no at this moment, is also a US leaf.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105437843

Cost 110k Nok, but probably dont have the 6.6kW charger. No baterydots gone. Its Norwegian registered an probably way easyer to sell than one that not. Just so you could compair...

Best economic is probably what you are doing now, use it yourself
#2
Takk for nyttig info, plutselig har vi det problemet også en dag☺️
Noen som tar påseg fiks av lader som ser flott ut invendig, meeenn ikke fungerer
#3
I interfaceboksen altså?

Vi har et par ladere som ser fine ut her, men i og med at en 3 virket, så var det vel ikke filteret på tilførselen før lader da
#4
Eier satser på å bytte motor/drivverk fra en delebil, og håper det fikser biffen.
#5
Står det i laderen eller før?
#6
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 24. august 2017, klokken 00:29
Meget mulig, har kun prøvd hurtiglading et par ganger bare for skøy her.
Har siden bilen var ny, kun sett 100%SOH, nå plutselig ned på 97.
Testet på nytt etter siste fullading og da var det faktisk 98% igjen. Trodde ikke SOH gikk opp og ned sånn? Har sett forholdsvis stor forskjell på
kWh tilgjengelig etter fullading(dvs fra 27.1-28kWh), men SOH har vist 100 helt til nå. Har din altså vist 98 ved nykjøp?
#7
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 21. august 2017, klokken 21:20
Da fikk vi første negative SOH trend på vår 2016 30kWh. Hadde 100% på 20.000km, og nå på 22.000km har vi fått 97% SOH 8)
#8
Da har også kollegaens Think sluttet å lade, dvs mest sannsynlig type feil der laderen "fjusker" og lader litt og plutselig stopper og gir bilen en SOC på 100% selv om den nesten ikke har fått lading. Kan omtalte filter gi denne feilen og hvor står dette?
#9
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
lørdag 17. juni 2017, klokken 00:19
Vår leaf 30kWh, har nylig passert 20000km. Den har ifølge leafspy null degradering av batteriet så langt. Får fortsatt opp 28kWh som tilgjengelig, når batteripakken er godt temperert
#10
hva er typiske feil der, og kan de lastes ned om vi får lånt actia2000?

AR
#11
Hei godtfolk.

Har ikveld vært hos en Thinkfrende her i Trondheim. Bilen kan startes opp som normalt, men gir system fault ved aktivering av gearspaken. Girlåsen ser ut til å fungere som normalt, og finner ingen feil med nikometeret. System fault kom også opp etter en god stund med tenningen på uten aktivering av gear/gearlåsen. 12voltbateriet var nok litt dårlig, men så ut til at dcdc ladet fint, med 14-14,1volt med tenningen på.

Tips tilå edde Stefans Think motas med takk :)

Mvh Arild
#12
Kjøreruter i Trøndelag / Sv: Trondheim - Hitra
fredag 28. april 2017, klokken 15:13
Det var jo faktisk over all forventning!

AR
#13
Skal sjekke om jeg har euromatic instrumentet, men tror faktisk jeg har gitt det bort. Det funket fint til vannfylling, funket også fint for å lese av strømtrekk under kjøring, men det måtte plugges i på nytt hver gang bilen ble startet for å fungere. Lite praktisk bare.
Men som sagt, frykter jeg ga det bort for en stund siden
#14
Elbiler i media / Sv: Umulig å slokke brann i el-bil?
mandag 20. mars 2017, klokken 21:39
Selvsagt er det overdramatisert med denne faren, men det hadde mest sannsynlig latt seg gjøre å tilrettelegge for enkel slukking når uhellet først skulle være ute. Vi ser at det blir brukt som et argument for både det ene og det andre, så dermed debatten her. Motstanden roer seg vel etterhvert
#15
Elbiler i media / Sv: Umulig å slokke brann i el-bil?
lørdag 18. mars 2017, klokken 07:06
Tja, tenkte noe mere tilgjengelig fra utsiden. Men det er nå uansett samme tanken da, å få vann direkte ned i batteripakken.
Det må vel kunne lages nermest uten ekstrakostnad skulle det vært interessant for bilprodusentene. Tenker at ved eventuele kollisjonssenarier, så burde det vært mulighet fra flere sider.  Ideen er forholdsvis enkel, men kunne spart brannvesen for problemet med flere tankbiler tilgjengelig og uten dyrt ekstrautstyr. Et enkelt stålrør kuttet i 45grader( eller mere), kanskje med en sånn type slagtersjeløsning, der et lodd blir brukt som hammer til å hjelpe slå hull i blikket i "merket" område. Da hadde selv en hageslange med lavt trykk holdt for å kjøle ned batteriet.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA