Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - thomas2005

#1
Hei folkens,
I sameiet vårt har vi fått opp en ladestasjon. Nå er det kun 3-4 brukere på kort sikt, men det kommer garantert flere.

Jeg har forsøkt å finne en app for manuelt "booke" ladeplass og kommunisere med de andre som er tilknyttet.  Nå vil den normalt være "first come first serve", men kanskje man er i knipe og trenger to timer, før en Tesla skal stå hele natten etc.

Takknemmelig for tips på hvordan organisere utover sms

Thomas
#2
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: 2007 Th!nk
fredag 11. mai 2007, klokken 10:43
Sitat fra: El rayo på tirsdag 08. mai 2007, klokken 23:37
Det var da voldsomt, Thomas: "ikke livets rett"  :o
Passat er ikke skrudd sammen i Norge i et fåtall eksemplarer.  Jeg synes de er flinke på Th!nk, jeg.

Er så glad for at jeg slipper å stoppe på bensinstasjoner til stadighet og omgås giftige kjemikalier.

Jeg presiserte jo at sammenligningen ikke er rettferdig, og samtidig så sa jeg også at jeg håpte jeg tok feil ift livets rett.

Men er det er argument at den er satt sammen i Norge? Da er vi over i en helt annen diskusjon. For meg er det viktig at bilen er miljøvennlig, og jeg har ikke råd til en bil nr. 2 som koster 200 000 + 1000 spenn i måneden.  Det tror jeg også gjelder veldig mange andre, og da spørs det da om det er markedsgrunnlag for å overleve. Nå har jo Think allerede gått nedenom og hjem en gang tidligere, tiden er kanskje mer rett nå, og for all del jeg ønsker dem all lykke.  Men som sagt.. Jeg er litt skeptisk..

Thomas ;)
#3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: 2007 Th!nk
tirsdag 08. mai 2007, klokken 10:50
Sitat fra: Lynet på torsdag 15. mars 2007, klokken 15:03
Så vidt jeg husker kostet Think-4 ca 160k inkl. batteri, nå koster Think-5 200k uten batteri!!!
Tar vi da 160k - 70k så kostet Think-4 90k uten batteri.

HVORFOR KOSTER THINK-5 OVER DOBBELT SÅ MYE SOM THINK-4??????

Og hvis jeg kjøper en Think-5 og betaler 12k i året i 5 år =60k, det 6. året går Think konkurs igjen, det 7. året (eller senere) klikker Zebra-batteriet, hvem betaler ett nytt ett da????

Mulig jeg svartmaler litt mye, men å betale 12k i året for å slippe uforutsette utgifter kan også medføre uforutsatte tap.....

Jeg ønsker meg en el-bil for å være med miljøvennlig. Jeg kjører i Oslo, men mot køen, så gevinsten min tidsmessig er minimal. Når man da skal ha over 200 000 for en bil nummer to, som jeg strengt tatt ikke trenger utover mitt ønske om å være miljøvennlig, så blir ikke dette et alternativ for meg.  Pga behov for å frakte hele familien over lengre strekk så er jeg avhengig av en bil med forbrenningsmotor i tillegg

Jeg leser at det ikke er noen avgifter på bilen, og da undrer jeg meg over den høye prisen.  For tre år siden vurderte jeg en ny Volkswagen Passat Stasjonsvogn med 130 HK Diesel og en god del ekstrautstyr. Den kom til slutt på 370 000. Pris uten avgifter var 197 000.  Nå er det nok ikke rettferdig å sammenligne de to. Men samtidig så tror jeg el-bil utbredelsen, med de begrensninger det er i størrelse og rekkevidde i dag, ikke vil kunne konkurrere mot andre småbiler for andre enn et veldig begrenset marked. Så jeg tror at Think, i den form den nå blir presentert ikke har livets rett.  Jeg håper egentlig jeg tar feil, men akkurat nå tror jeg ikke det..

Thomas
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA