Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - blomsterbilen

#1
Tenker jeg må legge inn et avsluttende innlegg her. Tusen takk for nyttige tilbakemeldinger, men etter en totalvurdering av blant annet rekkevidde, bruksområde og annet fant vi heller legger bilen ut for salg for den nevenyttige entusiast (kanskje). Vi går for en annen løsning som i denne omgang dessverre ikke innebærer el-bil.
#2
Ok. Tusen takk for konkrete tilbakemeldinger. Jeg skal kjøre en tur med BatteryWizard (er ikke det det samme som BMS Monitor tro?) og sjekke da. Skal gi en tilbakemelding på hvordan dette gikk.

Har noen noe tips om hvor man får tak i batterier. Jeg importerer gjerne selv for å spare noen kroner.
#3
Sliter for tiden med en merkelig oppførsel på Revaen vår (blybatteri).
Jeg har trodd det var på tide å skifte batteripakken, men har nå målt 7 av batteriene til ca 6V og ett til 4,4V. Jeg tar det som et tegn på at batteriene er ganske greie. (har jeg rett i dette?)

Det som skjer når bilen er fullt ladet er at når jeg gir gass dumper ladenålen rett ned til nesten gult og hvorpå den neste ikke gir effekt på gasspådraget. Dette skjer umiddelbart. Jeg har også lagt merke til at temperaturlyset av og til kommer på når den lader selv når utetemperaturen ikke skulle tilsi at det slo seg på. Når dette skjer hender det også av og til at ladenålen er helt på null.

Jeg trenger å starte et sted og søke meg til feilen. Tenker først å få en tilbakemelding fra dere garvede Revaister om min teori om batteritilstanden er ok eller ikke, basert på min måling av dem. Hva tror dere?
#5
Tidlige elbiler: Reva / batterisyklus
fredag 25. juni 2010, klokken 10:13
Jeg lurer på om det er slik at batteriene til Reva har et visst antall ladesyklusser og at det egentlig ikke er så lurt da å sette bilen på lading hver gang du stopper.
Ble fortalt av en annen Reva-eier at bilen har 800 ladesyklusser pr batteri og at det ble regnet 1 sykluss hver gang den plugges i til lading, så mitt spørsmål er altså vil det svare seg å la bilen gå til gult hver gang slik at syklussen varer lengst mulig eller har det ikke noe å si?
#6
Ja, det var nok ikke den beste sykkkellåsen jeg spanderte på meg får visst shoppe for noe bedre ;)
hmm...kanskje det er det som kan være morgendagens påskudd for tur ;D
Selgeren på verkstedet var nå ikke så veldig entusiastisk for elsykkelen og sa han kun hadde tatt de inn fordi en fra en el-forening hadde forlanget det...hehe...høres det kjent ut?
#7
Da jeg grunnet epilepsi ikke får kjøre bil lengre, selger jeg nå min skjønne himmelblå 2009 mod Reva i.
Bilen er dekorert med flotte solsikker og bier i forskjellige størrelser.
Jeg er litt usikker på hva jeg skal ha for bilen, men bare jeg får dekket lånet mitt så er jeg fornøyd jeg, tror det ligger på ca kr 99000.
#8
Da er sykkelen kjøpt, det ble en Schwinn, kjøpt hos Sykkelverkstedet i Hillevåg.
Fikk både god service og gøyal og god sykkel.
Den var bare fantastisk festlig å sykle på, selv om jeg gikk tom for batteri og vi hadde den første regndagen på ukevis gliste jeg helt hjem.
Dette var også en god sykkel uten batteri og gleder meg til å fise forbi sportssyklistene ;D
Jeg liker jo å sette mitt personlige preg på mine nye el-leker, så denne ble pyntet med ringer i grønt og orange :D
#9
Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en elsykkel, men trenger litt hjelp til valg....noen som har noen gode råd å komme med? :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA