Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jotto

#1
Jeg hadde samme dilemmaet i sommer. Jeg endte med terrengsykkel nettopp for å ha mulighet til å ha plass til skikkelige vinterdekk. I etterkant ser jeg også en annen fordel: med terrengsykkel har jeg mulighet til å ta små snarveier gjennom partier med ulendt terreng og store asfaltkanter som du ikke kan med hybridsykkel.

Jeg ser egentlig ingen fordeler med hybridsykkel. Hvis du vil ha smalere asfaltdekk for mindre rullemotstand, så kan du fint gjøre det på en terrengsykkel. Jeg har eksperimentert med det selv.
#2
Hvis du vil kjøpe det i Norge, så får du det her: https://www.facebook.com/strommenelsykkel/

Innehaveren er også svært aktiv på bl.a. Facebook-gruppa "Elsykkelens venner", så det burde være god support.
#3
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
lørdag 23. september 2017, klokken 23:28
Sitat fra: larslure på lørdag 23. september 2017, klokken 19:41
Er vel egentlig akkurat passe med mellon 30-35km.t

er det sånn at man kan åpne deksel uten at det er noe som blir brutt "waranty" forsegling?

Ja, det er akkurat passe fart. Det er jo omtrent samme fart som jeg sykler på vanlig sykkel når jeg har godt tempo.

Jeg fant ingen forseglinger selv iallefall. Jeg har aldri hørt om noen som har fått underkjent garantisaker fordi de har brukt slike mods.
#4
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
lørdag 23. september 2017, klokken 14:37
Sitat fra: sveander på onsdag 20. september 2017, klokken 14:44
Takk
Er jo en mye enklere måte enn å skru motoren fra hverandre.

Noen som har testet det?

Jeg har testet SpeedBox. Den er veldig enkel å montere selv om du må skru opp motorlokket. Den fungerer akkurat som markedsført. I praksis ligger maks fart på ca 35 km/t på flat mark med en 250W-motor. Badassbox fungerer jo like bra, men da får du en synlig boks.
#5
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
mandag 18. september 2017, klokken 16:08
Ebiketech selger Badassbox og Speedbox. Begge passer til sykkelen din.

De har ikke webside, men Finn-bruker:

https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=1710998193

#6
Du får komplett sett med alt du trenger her: https://www.elsykkelsenteret.no/ombyggingssett

Du får også 500W-utgaven samme sted. Den er ikke lovlig, men du sykler jo selvsagt bare på lukket bane  :+1:
#7
Jeg synes Haibike er klart tøffest, både som hybrid og mtb.
#9
Tesla / Sv: Hva skjer om Tesla går konkurs?
onsdag 09. november 2016, klokken 20:08
Tesla satser ganske mye på SolarCity... et selskap som er tungt inne i solkraft får det neppe lettere under Trump  :o

Solkraft er vel en del subsidiert i USA nå? En strek i regningen for Musk?
#10
Sitat fra: jkirkebo på fredag 04. november 2016, klokken 12:09
Totalt sett vil jeg tro løsningen min blir rimeligere, da elektriker typisk tar en del mer for B-vern + jobben med det enn det en ekstra Type 2 kabel koster (om man vil ha en hengende der fast, hvis ikke bruker man bare den man har med seg i bilen). Ulempen er at man ikke får knapp til å åpne ladeport, så man må bruke nøkkelen isteden (langt trykk på "bakluke-knappen").

Har ladekabelen på Tesla wall boxen en slik knapp, eller må man åpne ladeporten med nøkkelen der også?

#11
Model S / Sv: Er S60 relevant lenger?
onsdag 02. november 2016, klokken 11:59
Ampera-E er vel strengt tatt ikke noe alternativ som hoved-familiebil hvis man er fire personer med behov for en del bagasjeplass?
#12
Tesla / Sv: Hva skjer om Tesla går konkurs?
tirsdag 01. november 2016, klokken 08:44
Lurer på hvordan en eventuell Trump-seier vil affektere Tesla. Handelskrig og økte tollsatser er vel neppe godt nytt for en bil-eksportør...

På den andre siden får de vel et konkurransefortrinn på hjemmemarkedet.
#13
Model S / Sv: Navigasjonen er en katastrofe
torsdag 27. oktober 2016, klokken 09:06
Vi får bare spamme Tesla med bugrapporter hver gang den velger en merkelig rute.. :)
#14
Tesla / Hva skjer om Tesla går konkurs?
torsdag 27. oktober 2016, klokken 08:11
Jeg kom til å tenke på en ting nå som jeg har bestilt en Model S... hva skjer hvis Tesla går konkurs?

Jeg leste idag at de har hatt et kvartal med overskudd nå, men før det har de jo hatt 14 kvartaler med underskudd.

Vi kan jo da bare glemme garantireparasjoner. I beste fall kan vi reparere bilene hos et tredjepartsverksted til en dyr penge. I verste fall har vi en 700000-kroners brevpresse stående fordi ingen produserer deler lengre.

Vi får håpe og tro at det ikke skjer, men tenker dere over risikoen for det når dere skal kjøpe Tesla?
#15
"Maskinvare" er det samme som "hardware" i min verden, derfor forvirringen  :o

https://no.wikipedia.org/wiki/Maskinvare

Jeg har aldri sett ordet "maskinvare" bli brukt om software eller funksjonalitet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA