Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Big EV

#1
Ja, har snakket med nofuel og meldt min interresse for denne.
De sier at kanskje har et mindre antall av denne tilgjelgelig like etter sommeren.
Men de vet ikke noe sikkert om og når de kan levere.

Den hadde jo bedre batterier og rekkevidde enn den konverterte.

Satser kanskje på en slik, blir jo lite papirarbeid, og det er jo bra.!
#2
Eg skal på forhånd få skriftlig fra Veivesenet hva som kreves for å få godkjenning.
Hvis leverandørene ikke kan skaffe det som trengs, blir det selvsagt ikke noe av.

De kjente forøvrig til EU reglene, de har levert biler til europa uten CE merke på motoren, men de ble godkjent
med UL stempling og teknisk datablad som lå godt innenfor alle støykrav, men dette var England.

Men nå har vi jo et annet alternativ ser eg:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23012114
#3
Sendte en høflig mail til Statens Vegvesen idag, spurte hva de trengte av dokumenter for
å godkjenne bilen.

Får de hva de sier.

Skal holde dere oppdaterte. :)
#4
Første innlegg fra meg her på forumet.  :)

Holder på å sanke informasjon og priser på konverterte SUV/familiebiler fra utlandet.
Har fått et ganske bra tilbud på konvertering av en Porsche Cayenne til 420 000,-  fra USA.
Prisen er inkludert frakt til Norge.
Bilen leveres med Lithium batterier og har en rekkevidde på ca.200km.

For min familie vil denne bilen dekke 100% av behovet vårt og kjøpet er for min del ikke noe å lure på.
Når det i tillegg i mine øyne er en veldig fin bil blir valget enda enklere.

Så da blir spørsmålet til dere drevne elbilentusiaster:

Får eg skilt på denne bilen? Hva må jeg gjøre og i hvilken rekkefølge?
Har lest igjennom tråden om konvertering av biler og sett at myndighetene kan lage trøbbel.

Denne bilen har 4 hjulstrekk og monsterbremser, lavere tygdepunkt og lik vekt som originalen.
Så eg regner med at biltilsynet kommer til å godkjenne den.

Forslag til fremgangsmåte mottas med takk!

Frode
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA