Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tipu

#1
Elektriske utfordringer / 12 voltsbatteriet - igjen
lørdag 16. mars 2013, klokken 15:53
Vi hadde problemer med flatt 12 voltsbatteri etter en kuldeperiode i januar. Måtte ha starthjelp fra Falck. Samme problemet fikk vi da vi kom tilbake på Gardermoen i slutten av febuar etter 10 dager borte. Da gikk det også greit etter starthjelp.
Jammen fikk vi samme problem i forrige uke. Klarte da ikke å få startet bilen med starthjelp, så de tok bilen med til Nissanverkstedet.  Siden bilen er et år gammel nå, tok vi like godt service på bilen når den først var på verkstedet. 12 volts batteriet ble ladet opp, lade-programmert skrud ned til 80 %, og nøklene fikk nye batteri og programmert på nytt.
Nå trodde vi at problemet skulle være over. Helt til vi skulle gå og kople ut ladeledningen i dag. Jammen var 12 volts batteriet flatt igjen. Nå begynner vår tålmodighet å ta slutt.
Er problemet velkjent for andre?
Er det bare med vår bil det har vært så ekstremt ille?
Vet egentlig Nissan hva de skal gjøre med det?
#2
Elektriske utfordringer / Lade 12v batteriet med batterilader?
lørdag 26. januar 2013, klokken 15:20
Etter å ha latt LEAFen stå flere uker (med laderen i) fikk vi problemer nå. Alt helt dødt. Måtte åpne døren manuelt. Nissan sier at 12 V batteriet må lades med batterilader. Noen som har erfaring med det? Kobler ledningene etter oppskriften, tror jeg, men får feilmelding på laderen. Og hvor lenge bør det stå til lading? (Nissan holder stengt nå, så jeg får ikke svar der)
#3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ønskeliste hurtigladere
mandag 30. juli 2012, klokken 18:41
Har et sterkt ønske om å få kjøre Oslo - Kristiansand uten overnatting. Hva med Tønsberg, Porsgrunn og Risør?
#4
I alle fall fint å høre at det er andre som er opptatt av det samme. Skulle kanskje hatt en kampanje for å understreke at interessen er der?
#5
Vi føler det som et stort savn at det ikke finnes hurtigladere for å kjøre strekningen Oslo - Kristiansand. Det må vel gjelde for mange flere enn oss? Nå må vi hurtiglade i Moss, og så basere oss på en overnatting med normal lading. At det kommer noe i Arendal hjelper litt, men det trengs noe før det. Hva med Porsgrunn?
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglader Voss
lørdag 28. juli 2012, klokken 14:01
Fint med hurtiglader på Voss. Nå trenger vi en i Lærdal, eller Borgund. Vi kjørte fra Voss i går. Kom til Borgund før vi måtte lade - normal lading i 8 timer. Deretter er det lett å kjøre til Gol hvor det er hurtiglader. Altså: hurtiglader nær Lærdal hadde vært ideellt.
#7
Kjøpe elbil? / Nytt om Indica Vista?
lørdag 19. juni 2010, klokken 18:50
Har tenkt på en Tata Indica Vista EV, som visstnok skal være klar for salg i september. Er det noen som kan forklare hvorfor det er så taust omkring denne bilen? Den skal være klar om tre måneder men det er nesten umulig å finne noe ny informasjon om den. Det er litt mistenkelig...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA