Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Thorflot

#1
Kia Soul EV / Kia Soul - Oslo-Trysil-Oslo, vintertur i praksis?
lørdag 18. februar 2017, klokken 12:26
Sånn ligger det an, familien reiste til Trysil på vinterferie, og jeg må jobbe.
Men, jeg har fått lånt meg en Soul, og tenkte dra  opp og overraske dem nærmere neste helg. Noen som kan si noe om gjennomføringen av dette i praksis? Jeg mener, jeg har sjekket ladestasjoner her og der, og sett på rekkevidde osv, men er ikke skuddsikker på at jeg sitter på oppdatert/korrekt info.

Planen er enkel, toppe opp på jobben i Oslo (hurtiglader i nærheten), så en stopp på Minnesund (litt usikker på hvor, og om jeg trenger?), så en ny stopp i Elverum (der var det visst en hurtiglader?), og så toppe opp når jeg kommer til Trysil, så jeg har til tilbaketuren dagen etter. Høres dette riktig ut? Alternativt, skal man stole på at kartet i bilen er oppdatert (bilen ble levert nov16)?

Har ikke direkte rekkeviddeangst, men er blank på langturer i elbil (bortsett fra testturer i gamle dager for "en norsk elbilprodusent").
Noen som vil fortelle meg om jeg har en god plan? Og eventuelt har noen detaljer å bidra med, ift. hvor jeg finner ladere langs veien?

(EDIT: rettet skrivefeil i teksten)

#2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Speildeksel
tirsdag 26. juni 2012, klokken 15:20
Ettersom dere allerede har konkludert med at de ikke passer, så kan jeg bare informere om hvorfor det er slik:

De aller første Think-prototypene med Fiat-speil fikk spesiallaget en distansering, ettersom hellingen på dørsiden på Fiaten ikke matchet Thinken. Etter ca 20 stk proto (som jeg tror alle sammen enten ble krasjbiler, interne protoer for diverse el og mech-tester osv), laget Ficosa disse speilene med egen fot for Think A306. Det kan hende at noen av disse protoene ble solgt internt og lever i beste velgående etter konkursen, men jeg tviler. Tipper de fleste ble mos i en eller annen sammenheng.
#3
Meg og min elbil / Sv: Frazer-Nash Pico Bus prosjekt
tirsdag 26. juni 2012, klokken 15:14
Igjen en gammal tråd, men sånn til info. Det sto en Picobus (en hvit) i Thinks samling da jeg jobbet der. Hva som ble skrotet, og hva som ble beholdt på Aurskog skal jeg ikke si sikkert, da jeg ikke har satt fot i lokalene siden sommern 2011. Men den sto da iallfall der. Hvor komplett vet jeg ikke, og jeg tipper også at den ikke er til salgs. Men om noen trenger info, fysiske mål, gjøre komponentmålinger osv, kan jeg sikkert gjøre en innsats med å sette folk i kontakt med noen som har adgang. Eller i det minste sjekke om den fortsatt finnes på stedet, og hvem som må kontaktes... PM meg, så skal jeg se hva jeg kan gjøre!
#4
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Hvorfor ikke 4x4?
tirsdag 26. juni 2012, klokken 15:06
Vet ikke om denne tråden gikk hen og døde, men til TS. Har du sett denne?

http://driveev.com/jeepev/home.php
Ganske gammel side, men han tok iallfall jobben med å konvertere en Cherokee...
#5
EDIT: hma kom meg i forkjøpet

PCU og motor kjøles i denne kretsen, det er felles reservoar som varmerkretsen.

Hva angår garanti osv, har forsåvidt RS (i teorien) sitt på det tørre ved å nekte erstatning etter uatorisert inngripen i kretsen. Men så er det det med definisjoner. Om noen har betalt et anerkjent verksted/installatør for å få installert en dieselvarmer/eventuelt andre komponenter som i prinsipp ikke er annet enn ett skjøtestykke i kretsen (vann inn-vann ut), kan jeg vanskelig forestille meg at RS vil krangle.

Og hvis PCU eller varmer tryner, og du har satt inn et T-stykke etter varmeren med en slangestuss på for å lufte? Da må vel strengt tatt RS bevise, eller i det minste sannsynliggjøre at komponenten har tryna pga manglende kjøling, forårsaket av din inngripen.
#6
Har en midt/senterkonsoll til A266 til overs, den typen som egentlig huserer en webasto. Førstemann som vil ha den (til en passelig symbolsk lav sum) kan få den. Den finnes for opphenting i Oslo/akershus etter avtale. Se bilder under.











PS, det ufattelig vakre teppet følger ikke med!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA