Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hjortenberg

#1
Hei gode elbil og Think-eiere. Jeg hadde forleden dag Thinken min stående 3 dager med 90% når jeg satt den fra meg. Vanligvis skulle disse zebra batteriene utlade seg ca 10% i døgnet, men denne gangen (inkludert en gang tidligere) så ville ikke bilen starte og viste POWER LIMIT, selv om det fortsatt så ut som det var 50% strøm.

Kan denne hurtigere utladingen skyldes at 12V batteriet er dårlig? Ettersom jeg vet er ikke batteriet skiftet siden den var ny i 2008..

Takker for svar!

GOD PÅSKE:)
#2
Hei dere.

Thinken min har (vet ikke om dette har noe å si eller om det er relevant) etter den hadde reparasjon i hjernen(PCU) hos røhme & Selmer problemer med å lade på 16A. Altså, når jeg lar bilen stå i vanlig lading (10A) lader bilen som vanlig, men det tar laaaaang tid. Når jeg setter den på 16A (dobbeltklikker på knappen på laderen, så går sikringen. Sikringen har gått her hjemme, på jobb og på ladestasjon, så noe er galt når det spises sikringer mer eller mindre uavhengig av ampere på kursen.

Dette fungerte tidligere, så kan det være noe sammenheng med reparasjonen? Eller er det noe galt med laderen?

Noen som har noe anbefalinger og viten om hvor mye det vil koste for reparasjon og evnt. ny lader?

Takker for svar:)
#3
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Deler
onsdag 14. november 2012, klokken 22:21
Hei,

Jeg har vært i kontakt med verksted for å få tak i bremseskiver, klosser og bærekule/arm til venstre side til Thinken min, men har ikke lykkes. Noen som har forslag på hvor det går an å få tak i dette? Jeg bestilte dette på bilservice (tønsberg), men de sliter med å skaffe fra leverandør..

På forhånd takk for svar..
Anders:)
#4
Sitat fra: elektrolux på mandag 30. juli 2012, klokken 12:01
Bilkilden ringte meg og lurte pa om jeg hadde blindplugg til varmeemement av gamle typen.

Var nok i feriemodus, for jeg har komplett og nytt varmeelement om det er det som trenges.

Har ogsa alternativ ladekladd til Think City, som kanskje kunne vaert en ide aa prove.

Er desverre paa ferie naa.

Hei igjen Elektrolux, eller Robort om jeg ikke tar feil. Når er du tilbake fra ferie? Bilen min står på Bilkilden (satt den der siden jeg ikke fikk tak i deg på det tidspunktet jeg trengte hjelp.. Jeg har og skrevet en mail til deg på kontaktskjemaet på hjemmesiden din, så der har du telefonnummeret mitt osv, så setter stor pris på om du tar kontakt, eller sier i fra når du er tilgjengelig, så tar jeg kontakt.

På forhånd takk for at du tok kontakt her!
#5
Sitat fra: Go-carter på fredag 27. juli 2012, klokken 17:22
IF Super er noe forbanna dritt, for å si det rett ut. Er du heldig får du det dekt, men de har MANGE klausuler ang. elbiler.

De dekte ikke min(selv om garantien uansett gjorde det), og de ville heller ikke dekke leiebil. Idioter  ???

Hva var galt med din bil da? Og hva slags bil var det?
#6
Takk! Håper dette ordner seg!:D
#7
Hei gode elbilmennesker!

Jeg har aldri hatt noe problemer med elbiler min som er en gul Think 2008, som er gått 47000 (utenom om airbag-lampe som har lyst helt siden Think gikk konkurs for siste gang..). Plutselig her en dag ville den ikke lade, jeg satt den i laderen flere ganger. Landingen starter nesten! Den blinker og piper også går sikringen i ladestasjon og det blir helt svart i ladeledningen, ellers har det og blinket gul for car link failure(etter instruksjonsboken jordfeil)...på ladeenheten.

Jeg har nå hatt bilen på bilkilden (stavanger)som har solgt Think tidligere. Han finner ikke helt ut av feilen, men mener det er varmeeleementer eller pcu. Han sjekket ledninger mellom ladeuttak og pcu.... Han har ikke utstyret for å sjekke pcu og har heller ikke et nytt varmeeleement. Bilen som skulle vært sendt med tog til østlandet (flytter ditt nå etter sommerferie..).. Står enda i stavanger og det er frustrerende!

Er det noen som kan hjelpe der ute? Er det noen som ser noen muligheter, eller aner hva som kan være galt i og det at han på Blkilden ikke klarer å hjelpe meg p.t. I så fall gi beskjed! Hvor i landet?

Ellers har jeg en if super/pluss forsikring som skal dekke havari, noen som har noen erfaringer med det? Altså om forsikringsselskapet i dette tilfelle kan brukes...(gjør det litt lettere å bruke 20 000 på reparasjon...).
#8
Hei alle glade elbil & eventuelt Think eiere! Jeg har vært så heldig å ha hatt to feilfrie Thinker, en 2002-mod og nå en 2008 modell. Jeg har vært veldig fornøyd på tross av at man skulle ønske den er litt mer isolert for lys/luft, hadde hurtiglading, litt lengre rekkeviddevog muligens litt bedre utstyr, men altså alt i alt knallfornøyd og dekker i stor grad mitt behov. Det har altså vært NADA problemer. Jeg skal snart ha bilen på eu-godkjenning. Sist jeg hadde bilen på 40000 kontroll, så vet at bremsene foran fikk en kommentar, men ellers tror jeg alt skal være fryd og gammen. Det eneste var at airbagg-lampen lyser. Dette var noe de ikke klarte å fikse Pga Think-konkurs og de ikke klarte å finne ut av feilkoden e.l er et noen som kjenner til dette? Er det fortsatt slik at siden Think er konkurs, så klare ikke verksteder å finne ut sv slike "software"-feil? Jeg har brukt bilkilden på Hillevåg som var forhandler og distribuerte Think tidligere.. Jeg kjøpte jo bilen min for 190 000 for 1,5 år siden og har sett at prisene har rast. De går nå for 100 000 ser det ut til. Jeg vurderte å selge og gå over til annen elbil.. Men siden den har tapt seg så mye er jeg fristet til å beholde til den ikke klarer mer.. Noen som har noen innspill ifht hvor mye mer think kommer til å tape deg, eller eventuelle feil og dyre reperasjoner som eventuelt kommer til å fulle opp på sikt? Bilen er nå gått 47 000 og har vært inne til alle servicer. Skal eu-godkjennes mellom juli og september..

På etterskudd gratulerer med gårsdagen og vell overstått! Takker på forhånd for mange vettuge svar;)

PS; vurderer altså salg juni/juli, så hvis noen kjenner noen som er seriøst interessert i bilen vil den komme til salgs h.b.o over 100 000,- muligens.
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbil mellom stavanger og bergen
torsdag 13. januar 2011, klokken 19:41
Og, hvor lang tid tror dere jeg bør beregne? tenker ifht om jeg kjører etter jobb på kvelden, og om jeg rekker den siste ferga.

Hmm!
#10
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbil mellom stavanger og bergen
torsdag 13. januar 2011, klokken 19:39
Hei igjen og takk for svar.

Når det gjelder bilen lader den sakte, men den er oppgradert ifht de første thinkene som kom har jeg fått beskjed om av han jeg kjøpte den i fra. Den har altså 16A lading, slik at den bruker 7 timer til 80%.

Jeg har tydeligvis betrodd litt for godt på google. De skjønner nemlig ikke at man kan ta den andre veien som går innenfor haugesund (via tysvær e.l). Er det stor forskjell på disse veiene (via tysvær E39 og haugesund  RV47) ifht undervannstuneller eller andre oppoverbakker som krever mye strøm.  Selv om man får jo regenerert nedover.. via tysvær er det 178 km, og den andre veien er 213 km, selv om det står at de tar like lang tid..

Ifht strømoverganger, hva koster de og hvor anbefales de kjøpt? Har dere noe link e.l?

Takk takk.
#11
Elbilen i Samfunnet / Elbil mellom stavanger og bergen
onsdag 12. januar 2011, klokken 21:30
Hei,

Jeg skal om noen uker kjøre mellom stavanger og bergen. Jeg har Think city 2008 zebra, som kan gå 200km, men selvfølgelig mindre på dette føret i tillegg til når man har på varmeapparat som alle vet. Spørsmålet mitt er hvordan veiene mellom stavanger og bergen er, ifht om det er mye opp og ned.. Jeg tenker at jeg skal innom haugesund på en pit-stop-lading uansett, iom at det er 210 km til dit jeg skal.

Er det noen som har noen erfaringer å dele, eller noen meninger om veiene ifht hvordan dere tror rekkevidden vil bli. Jeg har klart å kjøre 200 kilometers etappe med bilen da jeg kjørte Oslo-stavanger i november i fjor.

Takk for svar:)

Mvh
Anders
#12
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think city 2008
søndag 31. oktober 2010, klokken 12:46
Takk for det elektrolux. Kult det eljagerflyet ditt forresten ;D

Gleder meg til å prøve den! Noen av dere som har prøvd tazzarien? Det kanskje ikke helt sammenliknes, men må innrømme at det eneste som gjør meg litt usikker ifht et kjøp er hurtigladingen. Er dette noe som kan komme som en "ekstradel" e.l som kan koples på etterhvert tror du? Eller er det umulig iom at det er zebrabatterier.

Ha en flott søndag!
#13
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think city 2008
torsdag 28. oktober 2010, klokken 23:13
Hei igjen og takk for masse gode svar. Med tanke på at Mitsubishi, toyota og peugot i tillegg til at think selv kommer med forbedringer ifht hurtiglading og fireseter, hvordan tror dere at den vil holde seg i pris? Sett for eksempel i et to-års perspektiv. Og hva med eventuelle rep.kostnader..? Noen ac dere som har litt peiling på dette og?

Setter kjempestor pris på svarene jeg har fått. Bilen skal i hvert fall prøves, så får vi ta det derfra!

Anders
#14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Think city 2008
mandag 25. oktober 2010, klokken 19:18
Hei alle.

Jeg vurderer kjøp av en Think 2008 model. Den har gått noe over 30000 og har zebra-batteri. Jeg lurer på endel ting.

Er bilen er verdt rundt 200000? I tillegg vil jeg gjerne vite litt om hvordan vedlikehold og serviceintervallene er på bilen. Noe store servicer jeg bør være klar over?

Medfører det rikighet det som står i denne artikkelen?


Med Zebra-batterier må bilen konstant være tilkoplet strømnettet for å holde dem varme. Står bilen frakoplet, trenger den lang tid på å varme opp batteripakken.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=595013


Hvordan er holdbarheten på bilen? Og hvordan tror dere at denne type think kommer til å holde seg i pris? Med tanke på utvikling, hurtiglading og flerseter.

Går den 200 km på en lading?

Dette var mye spørsmål:-) Takk for masse svar.
#15
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: defekt lader
lørdag 28. august 2010, klokken 17:28
Tydeligvis har vi noe av det samme problemet. Jeg skrev inn til forumet 5 minutter etter deg..  Hvordan var laderen før den ble konstantert defekt? Hvordan vet du at det er laderen? Det blinker ikke engang i displayet? Min blinker nemlig, men stopper gjerne etter 5-10% lading..

Jeg skal følge med hva slags svar jeg får og hva du får. Jeg ønsker oss lykke til!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA