Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stian

#1
BMW i3 / Sv: test bmw i3 vs tesla
onsdag 11. desember 2013, klokken 09:12
Dette var jo en litt merkelig diskusjoen. Drømmen er jo i3 som bil nr. 1 og ModelS som bil nr. 2
#2
Hurtilading av Leaf / Sv: folkeskikk ved hurtiglading
søndag 06. januar 2013, klokken 15:27
Akkurat det jeg prøvde å si, må jo kunne gi plassen til de som virkelig trenger det. Håper det blir et skikkelig system på dette etterhvert. Inntill da må vi prøve å være greie med hverandre og bare bruke hurtigladerne når vi virkelig trenger det.
#3
Elektriske utfordringer / Sv: Fjernlys
søndag 06. januar 2013, klokken 14:26
Jeg hadde bilen inn nå rett før jul og da hadde de i allefall hørt om problemet. De sa det var noe med jordingen, men vet ikke om de har byttet jordledning eller om det er snakk om et kontaktproblem. Lysene er i allefall merkbart bedre, uten at jeg har hatt muligheten til å sammenligne med andre biler.
#4
Elektriske utfordringer / Sv: Fjernlys
lørdag 05. januar 2013, klokken 14:26
Hadde bilen inne til service hos Autocenteret i Åsane (Bergen). Da jeg nevnte at det var problemer med fjernlyset sa de at de viste om at det var noe problemer med jordingen. Da jeg fikk bilen tilbake var lysene myye bedre. Ganske fornøyd, men kunne tenkt meg bedre pærer også, er det noen som har funnet oppgraderingspærer med H9 sokkel? Kan ikke finne at Osram eller Phillips har det.
#5
Hurtilading av Leaf / Sv: folkeskikk ved hurtiglading
lørdag 05. januar 2013, klokken 14:01
I utgangspungtet er jeg enig i at det ikke er greit å nappe ut ladekabelen til andre. Men her i Bergen er det stort sett ABB ladere og disse stopper ikke ved 80%, men lader helt til 100%. Fra ca 80% og oppover skrues strømmen kraftig ned og det kan ta flere timer å lade ferdig. Hva tenker folk om å stoppe ladingen til biler som er over 80% og lade sin egen opp til 80% (hurtiglading) for så å flytte den tilbake? Selvsakt bør man prøve å ringe eieren, men dette er jo ikke alltid lett.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA