Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - el_el

#1
Sitat fra: mandresen på fredag 06. desember 2013, klokken 07:35
Takker for linken.
Høres veldig likt ut som mine problemer. Har time neste torsdag, så får vi se hva de sier.

Martin

Har like erfaring med Eber montert for 2 års siden på bilcentrum.  Hadde også alt for høyt strømforbruk, som at 12  V battery bli på 8 V og umulig å starte MIEV.

Håper ting ordnet seg snart...

Interessant med med det gammel 5 L tank og installasjon som er ikke godkjent!
#2
Har noen kjøpte rimlig hurtigkjetting ?

Vart hos biltema, men fant ikke noen som passet bakk dekk (175/55 R15). 
#3
Sitat
Ja, iflg. denne: http://www.autos.ca/first-drives/first-drive-2012-mitsubishi-imiev-electric-car/3/
Sitat
Since the main battery's performance degrades if its temperature is too hot or too cold, the iMiev features a battery cooling and warming system that automatically activates if the temperature goes above 20 degrees Celsius or falls below minus 25 degrees Celsius.
Perfekt for norskt klima m.a.o. :)

Lure på hvordan det er med en 2011 model ?

A vet at luft kjøle ned batteriet av og til mens ladding forigårs, og det høres at veske går rund kjøle agregat.  Har set bilder på det AC systemet (varmet og kjøling), men er ikke sikert hvordan luft kommer til batteriet for kjøling.  Kansje det små gronnen fire kant i middle. 

Bildet er fra: http://www.sae.org/events/aars/presentations/2010/W2.pdf

#4
Jeg tror det er på grunn av trekkraftbatteriet, som må holdes varm når billen kjører på minus kulder grader, so man for mest rekkevidet.

Et andre scenario ar når man lader og temperatur er høyt, automatisk kjøling av batteriet er mer effektiv med vannbasert system.  Jeg lest at det har vært noen Leaf eier som har sliter med det i Arizona, og batteriet har mistet batterikapasitet (opptil 10% over et år).

http://green.autoblog.com/2012/09/25/nissan-addresses-leaf-battery-woes-customer-communication-short/
#5
Jeg leste en veldig interessant presentasjon fra Mistubishi på ASE konferanse som gir et detaljert beskrivelse av klima (varm/kjøling) systema på imiev og tvillinger.  Skulle dem har brukt en litt mer informasjon som står presentasjon i bruker manual, det skulle vart fint.

http://www.sae.org/events/aars/presentations/2010/W2.pdf

Den PTC material som er brukt som varmemedium, som fungere som et termostat i seg selv er lurt.  Men dessverre for oss som bor i et kald land :), er energi forbruk for oppvarming mye dårligere en for kjøling.
#6
Hadde en problem med 16A ladekladd som vært levert med 2011 Mieve, så levert in til Bilcentrum (Trondheim). Fikk beskjed at det er umulig å bestille en nye 16A kladd fra mitsubishi, fordi det er ut av produksjon.  Årsaker til slutt av det 16A ladekladd er ukjent i følge dem. Fikk tilbud om  2 løsning prøve å reparere selv det 16A kable og mister garanti (NOK 6000), eller ta i mot den 10A. Jeg er en litt skuffet.   :(

Når jeg kjøpte billen et salg punktum var det 16A ladekladd, som kan spare 30% i ladning tide. 

En andre ting jeg husket selger sa hav at mange leaf eir hadde kommet in å bestille nye 16A kabler.  Hva som skjer med dem om kladd går sundt ... for en 10A. 

Men kanskje for Meiv eieres det store spørsmål er hvorfor vart det stoppet.  Jeg kan bare spekuler .... for mange 16A kladd mangelfull, høyere strøm påvirker batteri rekeviden over tid, eller billigere produksjon av 10A kladd. 

Har noen kjøpte i det siste 16A ladekladd fra Mitsubishi?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA