Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eldorado

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Oppdatering software
mandag 22. februar 2016, klokken 17:29
I dag passet det seg slik at jeg tenkte jeg skulle gjøre den oppdateringen som appen har mast om i det siste.
Ved første forsøk så ble hele prosedyren avbrutt etter 40%, og nettverkskommunikasjon med bilen var ikke lenger operativ.
Måtte logge meg på bilens nettverk med passord (selv om det ligger inne).
Som sagt, så gjort. Nytt forsøk. Denne gangen kom jeg til hele 50% før det igjen ble avbrutt og ingen nettverkskommunikasjon med bilen.
Igjen måtte jeg logge på med passord. Men til forskjell fra forrige gang så var passordet nå plutselig feil.
Så nå har jeg ikke lenger kommunikasjon med bilen på appen da passordet på nettverket ikke stemmer overens med lappen hvor passordet står på.....
#2
Lukter jordfeil når to forskjellige ladekabler sier nei på to forskjellige biler, men funker andre steder. Har allerede snakket med elektriker :)
#3
Er en til som har opplevd problemer her.
Satte Mieven på lading i fredag kveld, og kom ut lørdag formiddag til en bil som ikke hadde tatt lading. I Stedet lyste det rødt på "fault" på kladden. Javel? tenkte jeg, og tok turen til Bystasjonen og satte bilen på lading der. Kom tilbake senere og så at bilen hadde tatt lading. Flott alt vel! Trodde jeg. Kom hjem og satte bilen på lading igjen om kvelden, men da var det ikke snakk om noe lading. Da begynte den å lade i noen sekunder før kladden igjen lyste rødt på "fault".
Hm, kan det være noe med kabelen som ikke er som det skal? Før heller prøve med kabelen fra PHev'en i stedet.
Den velkjente lyden av bilen som starter lading kommer, og det lyser rødt i ladeikonet i dashbordet.
Flott, bilen lader. Da er det nok kabelen.
I dag går jeg ut for å koble bilen fra lading, og hva ser jeg da - joda, rødt lys i "fault" og bilen har ikke ladet likevel.
Koblet ladekabelen til PHev'en da den også trenger litt strøm. Venter i spenning på om den også ikke tar lading....
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Kjørevett eller mangel på sådan
fredag 14. februar 2014, klokken 12:38
Jeg ligger i 70+ på en vei med to felt i hver retning. Hvorav det en er er kollektivfelt i sambruksfelt. Det feltet som er åpent for gud og hver mann med mindre enn 2 personer i er en sammenhengende nesten stillestående kø. Skal jeg da tvinge meg over i denne køen for å slippe forbi en utålmodig gjøk som gjerne vil kjøre i 80++ i en 70 sone? Hvem blir da idioten som blir stående i ro og sperre annen trafikk? Og hadde jeg gjort det så hadde bilen bak rukket frem til neste rundkjøring (hvor det er kø i begge felt) hele 1 billengde tidligere... Beklager, men jeg ser ikke fornuften i det.

Dette handler om det som egentlig bør ghjerlde hver og en av oss. Planlegge kjøringen og se fremover. Denne køen er hver eneste morgen. Jeg vet at lenger fremme må jeg vente og det er derfor ingen hensikt å kjøre fortere enn det fartsgrensen tillater meg.
#5
Elbilen i Samfunnet / Sv: Kjørevett eller mangel på sådan
søndag 15. desember 2013, klokken 12:03
Ja, det var i 2+ feltet, og vedkommende var alene i bilen. Det var ikke ment som en båssetting av Tesla, men mer som en måte å si at dette ikke er grei oppførsel. Det kunne like så greit vært en Audi, Mercedes eller Puegeot. Ja sågar kunne det vært en Think.

Men det er første gnag jeg opplever denne oppførselen, og det at det skjedde med en Tesla kan jo være tilfeldig.
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Kjørevett eller mangel på sådan
onsdag 11. desember 2013, klokken 16:18
Auda... I dag opplevde jeg det som gjerne ikke bør skje.
Saken er at jeg er på jobb, og jeg kjører drosje. På vei retning Flesland midt i verste rushet får jeg en Tesla bak meg. Jeg holder mine 70 km/t som er fartsgrensen på Flyplassveien. Nevnte Tesla legger seg opp bak meg og begynner å blinke med lysene for å få meg til å kjøre fortere.

Jeg har ingen problemer med å dele kollektivfeltet med busser og elbiler når jeg er på jobb, men dersom dette er en holdning som får utarte, så vil det bli lagt merke til av andre, og da kan det fort være enda et påskudd for å hive elbilene ut av kollektivfeltet.

Jeg ser fordelen av å kunne bruke kollektivfeltet sår jeg ikke er på jobb også, og jeg vil gjerne beholde den muligheten en stund til...
Og det kan vi få til så lenge vi oppfører oss!
#7
Model S / Sv: Farge i vognkort
torsdag 05. desember 2013, klokken 18:35
Sitat fra: TesLars på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:54
Hva skjer hvis man helfolierer bilen til en annen farge?

Er man pliktig til oppdatere fargen i vognkortet da?

Det er ikke noe problem. Folie kan (relativt) lett fjernes og da kommer bilens orginalfarge frem igjen. Og det er merkelig nok bilens farge på lakken som skal stå i vognkortet.
#8
Hordaland elbilforening / Sv: BRUKE KOLLEKTIV TUNNELEN I BERGEN?
torsdag 07. november 2013, klokken 22:13
Et interessant poeng er om du kjører over Puddefjordsbroen og ligger i feltet for de som har lov å kjøre i kollektiv tunnelen. Der er feltet skiltet med vanlig blått skilt, men i det du svinger til venstre inn i tunnelen og har passert punktet hvor du ikke har annet valg enn å fortsette så bryter du med skiltingen da selve tunnelen er skiltet med forbud for motorvogn, gjelder ikke buss og taxi.

For øvrig kan det nevnes i en bisetning at de siste femti meterne av Strandgaten retning mot små strandgaten er skiltet med forbud mot motorvogn, gjelder ikke buss, taxi og utrykningskjøretøy. Så der har vi heller ingenting å gjøre...
#9
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Rekkevidde i-MiEV
mandag 23. september 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Eldorado på fredag 20. september 2013, klokken 22:46
I stedet for å starte en ny tråd...
Er det noen som har erfaring med å kjøre strekket Bergen (Landås) - Voss (sykehus)?
Er dette realistisk uten mellomlading på Dale?


Tidlig opp, morgentrøtt men med nyladet bil var det tid for å sette nesen mot Voss. Ingen speedy gonzales på veiene, men heller ingen sinke.
kom meg godt til Dale og hadde nesten brukt halve "tanken". Stor var optimismen med bare litt over 4 mil igjen, så jeg valgte å droppe lading på Dale og kjørte rett videre. Vel fremme konstaterte jeg at det fremdeles 3 streker igjen på meteret. :-)
#10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Rekkevidde i-MiEV
fredag 20. september 2013, klokken 22:46
I stedet for å starte en ny tråd...
Er det noen som har erfaring med å kjøre strekket Bergen (Landås) - Voss (sykehus)?
Er dette realistisk uten mellomlading på Dale?
#11
I så fall er det flere som ikke har fått...
#12
Nei, gjør i grunnen ikke det  :'(

Synes det var for ille at den skulle vrakes med de delene som var igjen.
Det hjelper i alle fall på at jeg vet den lever videre for å holde biler i live :-)

Det ser i alle fall ut som du har gjort en grundig og god jobb med strippingen
#13
Kjøp og salg av deler og utstyr / Felger til Think Classic
søndag 12. mai 2013, klokken 14:34
Etter en liten opprydding i boden fant jeg et sett med avgåtte vinterdekk på stålfelger. Hadde nesten glemt at jeg hadde de.
Er det noen som er interressert er det bare å ta kontakt. Befinner seg i Bergen.
#14
Sitat fra: elektrolux på fredag 10. mai 2013, klokken 14:21
"Another one bites the dust"

Da var siste reis over for denne. Kollisjonsskadd i fronten, og truet med skroting med både interiør, motor og fullt hjuloppheng intakt.

Heldigvis var eier bevist på gjenvinning, og lot meg skrape rent før den havnet i pressen.


Stakkars bilen min!!!! Det gjør vondt i sjelen! :-(
#15
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Ladeproblem
torsdag 18. april 2013, klokken 23:18
Det vites ikke. Er bare her hjemme bilen gjerne blir stående noen timer før den settes på lading. Du sier ustabil kurs - hva legger du i det? Forøvrig er kursen en egen tatt ut fra hovedsikringskapet i oppgangen av blokken.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA