Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dj_Devil

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Dugg ved bruk av Auto-funksjon på klimaanlegg
mandag 08. september 2014, klokken 07:57
Sitat fra: Ssseee på søndag 07. september 2014, klokken 22:03
Det ideelle hadde vært om den kjørte luft på vinduet når viskerne ble aktivert.
Frisk luft i trynet når det er varmt, og på vinduet i regnvær.
Burde gå an å få til i 2014..!

nei nei nei :P eg blir så tørr i øynene av luft som blåses på vinduet. Så det er bare på når det er strengt nødvendig hos meg.. Hatt en auto på det bare fordi viskerne går på. Så hadde eg slete da eg bor på vestlandet å det regner veeeeldig mye iløpet av året :P
(å der har du en av grunnene til at dette ikke er auto selv i 2014, alle er individuelle. Er lettere for di som vil ha det på å slå det på. Enn di som ikke vil ha det på som må slå det av vær gang. Men en setting som man kan stille selv hadde jo vert på sin plass da)
#2
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: cruiskontrol???
torsdag 04. september 2014, klokken 07:25
du kan ende opp å bruke noe mer. Som når en oppover bakke kommer. Du ser den. Så du kan lett akslerere før den. Så du slepper akslerere fult like mye midt i bakken.
CC bare kjører. Så kjenner den at det kommer mer motstand å dermed gir på. Så den gir på mer enn det du hadde gjort opp den samme bakken.

Men der igjen. Eg har opplevd å ha mer igjen av batteriet når eg har hatt en gitt lengde som eg ofte kjører uten. Vil tro det er fordi eg ubevist akslererer mer enn nødvendig. Så det blir aks, slepp gass\brems. så aks. osv. Mens CC bare kjører pent.

Så eg tror det er en gi og ta sak eg :P
#3
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
torsdag 14. august 2014, klokken 08:34
haha. så sant.. Eg har enda calibraen eg først skrev om her på forumet..
Pengene har blit brukt for å få den istand. Men sitter på tanken om muligheten å bruke en LEAF som donor bil.
Eier Ein leaf selv. Hadde vert stein kult å fått calibraen elektrisk med leaf motor og leaf batteripakke.
Men fåreløbigt så blir nok det med tanken. hehe.
#4
Leaf 2010-2017 / bruke leaf som donor car for elbil konvertering?
torsdag 14. august 2014, klokken 08:27
Heisan.

Er det noen som har vert i tanken å importere ein leaf fra USA (eller andre land) som har krasjet. Som kan brukes som donor bil for Elbil konvertering? Noen som vet om det er blitt gjort?
#5
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
onsdag 13. august 2014, klokken 13:13
eg er så imponert over arbeide her at inspirasjonen og lysten til å gjøre det samme melder seg. Hehe.. Hadde det ikke vert for mangel på peng da XD
#6
Heisan... Hvordan går det med denne bilen nå? Eid den i noen år nå.
Solgt den? blitt avskiltet? hvordan går det med batteriene? forbedringer? Eller har du laget ett nytt tema for dette? Som eg bare ikke har fått med meg. hehe. vert meget innaktiv di siste årene på dette forumet.
Men selv så har eg da endelig en ELbil selv. Kjøpte meg en Nissan Leaf ifjor :)
#7
Sitat fra: DeadLock på mandag 29. april 2013, klokken 13:21
Hei.

Jeg tegnet forsikring gjennom Nissan-forhandleren som var billigst for meg.

5400,- for IF KaskoPluss med 12000km.

Mvh,
Thomas

Samme eg har :) :)
Bare eg har 8000km men samme pris som deg.
Vi har nok ikke samme prosent. hehe
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Stereo
torsdag 02. mai 2013, klokken 07:43
haha. hadde en hyggelig opplevelse når kona ringte meg når eg var i ett parkeringshus.
Å alt hu sa "kan du kjøpe ostepopp?". å eg hørte ekkoet over hele parkeringshuset. Hehe...

Anlegget syns eg faktisk er overaskende bra.
Du kjenner ikke vibrasjoner på bryste. Men du ser på speilet som du bruker for å se bak at det rister. Så ingen ryggmasasje av anlegge. Men det er vell egentlig normalt når det gjelder standard utstyr.
#9
Leaf 2010-2017 / Nissan Leaf in the making
tirsdag 30. april 2013, klokken 07:30
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Viser speedometeret i Leaf riktig fart?
lørdag 27. april 2013, klokken 01:55
at det er opptil 10% feil er normalt uansett biltype.
det har mye med dekk størrelse osv.
på min renault er det en liten prosent andel feil bare med vinterdekk på mens med sommerdekk er det en del større.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf lærer bremse mønsteret til brukeren?
onsdag 24. april 2013, klokken 13:45
nei rekkevidde sliter eg ikke med eg heller. lader vær 3 dag. så, så lite kjører eg til vanlig. har aldri rørt under 50% igjen av batteriet enda. begynt å ha på varmeapparatet også en del bare for å bruke batteriet :P hehehe.
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf lærer bremse mønsteret til brukeren?
onsdag 24. april 2013, klokken 11:31
For min del var den ikke 100% ladet fra forhandler.. Den hadde en prikk igjen før den var 100% ladet. Eg var veldig snar med å hente bilen etter eg fikk sms'en om at den hadde fått skilt og var dermed klar til å hentes. Hehehe
#13
Leaf 2010-2017 / Leaf lærer bremse mønsteret til brukeren?
tirsdag 23. april 2013, klokken 12:55
Heisan dere..

Eg kjøpte meg en leaf den 12.04.13.
Har kjørt den siden.
Det første som slo meg den første dagen var hvor kjapt den bremser.
Litt trykk og den bremset veldig godt.
Men nå etter en ukes bruk så er det akkurat som at eg må trykke mer på bremsen nå enn når eg først kjøpte den.

Mine første tanker rundt det er vell kanskje eg som har vendt meg til bremsene?
Men er det noe i at leaf lærer å ikke bremse fult så hardt senere ved bruk?
Eller kan det også være at den har en "plutselig bremse så da bremser den mye hardere" funksjon?

Syns det er veldig spennende med ny bil (kommer fra en 2000 mod Renault megane) så
har eg bare kjøre erfaring fra enda eldre biler som eg vertfall må trykke hardt på for at den skal reagere.
#14
Mekanisk / Sv: Defekt varmeapparat
tirsdag 23. april 2013, klokken 12:43
desto flere biler.
desto mer penger i offmarket deler.
desto billigere blir delene.

Sålenge nissan kan ha hvilken pris dei bare ønsker på deres ting så blir det en blod pris på akkurat det dei vil.
#15
Sitat fra: unak på torsdag 22. november 2012, klokken 02:24
Sitat fra: BE på torsdag 15. november 2012, klokken 17:31
Den som ligger på forumet fungerer dessverre ikke på Android 4.0 eller høyere. Altså fungerer den ikke på Galaxy S3.

Det stemmer. Finnes det noen app til android 4.0 i det hele tatt som har tidsinnstilling?

Søk opp LEAF Manager.....
Der kan du stille tid på AC.
Den har en gratis og en betalings app. Med betalings appen så slepper du reklame og du kan aktivere widget.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA