Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fj

#1
Hei
Fant du noen løsning på problemet?
Har samme problemet selv nå og trenger hjelp.
#2
Takk for bilde. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Har også avtale med Trondheim thinkers i neste uke. Krysser fingre og håper problemet kan løses. Ser også, som du skrev tidligere, at grensen for hvor mye den vil lade går ned. Stopper nå på 40%.For kort tid siden stoppet den på 60%.
#3
I am ready to spend money on fixing it, but my question is: who is able to fix it in the Trondheim area?
#4
Takk for svar. Skal se om jeg kan finne den og sjekke om den kan være løs.
Begynner utfra svar jeg har mottatt ang mitt problem med bilen å få inntrykk av at det kan være vanskelig å ha denne generasjon Think uten å ha umiddelbar tilgang på diagonoseutstyr. Jeg bor 10 mil fra Trondheim og selv om Trondheim thinkers er behjelpelig blir det noe tungvint dersom bilen må fraktes på henger til dem titt og ofte. Vet ikke om mitt inntrykk er riktig og ønsker svært gjerne å motta andres erfaringer.

#5
Har ett par spørsmål til Go-carter: Tror du løs kontakt også kan være årsak til ladeproblem på min bil? Er isåfall svært interessert i å se bilde du nevnte i innlegg i går. Har stilt dette spørsmålet også tidligere og er fremdeles interessert i svar: Vet du hvor stor differeransen var på SOC batteri og pcu da du hadde samme feil?
#6
Betyr dette at BMI må skiftes og kan "zebra monitor" kjøpes? I tilfelle hvor?
#7
Yes i suspect it will stop charging  at lower levels soon. Do you know whether it``s possible to buy the equipment i will need for reset/calibrate? Also when you had this problem how many voltage was the difference between SOC in the battery and the PCU?
#8
The error was: Soc is not synchron.
Is it possible that this error can cause this kind of charging problems?
And if so how can it be repaired? Do you think the failure is in the battery or the pcu?
#9
Hei og takk for svar. Skiftnøkkelsymbolet lyser konstant. Bilen lader helt som vanlig,men stopper når den kommer til 50%. Høyspentlampen lyser ikke. Varmeapparatet fungerer ikke, men har koblet fra pluggen på det uten at dette gjorde noen forskjell. Synes det vil vært rart dersom feilen skal være i batteriene da de etter hva jeg tror enten fungerer eller de er døde. Vurderer å flytte batteriene over i en annen Think som angivelig har defekte batterier, men vet ikke om dette vil fungere. Har lang erfaring med første generasjon Think (har en fra 2002 der alle batterier fortsatte er originale), men dessverre mindre med denne. Litt vanskelig å søke råd og hjelp da jeg bor 10mil fra Trondheim. Har svært lite lyst til å gi den opp, men trenger sannsynligvis råd fra noen med mere erfaring enn det jeg besitter.
#10
Hei
Har en Think 2008 mod med zebra batteri. For ett par uker siden oppdaget jeg at ladingen stopper på 50%. Noen dager senere begynte også rød "fastnøkkel" å lyse. Har fått hjelp med diagonose av Trondheim thinkers og feilkoder ble slettet. Men da bilen igjen ble satt på lading kom den røde fastnøkkelen tilbake og lading stopper fortsatt på 50%. Har kjøpt en 2009 mod angivelig med defekt zebra batteri.
Vuderer å flytte batteriet over i denne, men vet ikke om feilen på 2008 modellen er i batteriet eller pcu. Dersom noen her på forumet har erfaring med lignede feil er jeg takknemmilg for råd og tips.
#11
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Varmeapparat Think
tirsdag 28. juni 2016, klokken 13:25
Hei.
Har en 2008 Think som varmekolben har tatt kveld i. Har i tillegg en delebil 2002 stående. Det jeg lurer på er om noen vet om det er mulig å flytte varmeapparatet fra denne bilen over i den andre? Har i flere år kjørt første generasjon Think og aldri hatt problemer med varmeapparatet. På den "nye" startet problemene umiddelbart 
#12
Hei.
Jeg hadde samme feil like etter at jeg kjøpte en brukt 2008 modell. Tenkte først det var 12V batteriet som hadde tatt kveld og monterte derfor nytt. Bilen fungerte da, men dagen etter var feilen tilbake. Etter litt leting fant jeg feilen. Dårlig jording var årsak. Kabelsko for jording er montert på lakkert flate med en gjenget bolt. Denne bolten vil over tid ruste og isolere jordledningen fra jord.Etter å ha pusset bort lakk og montert ny bolt har bilen fungert utmerket.
#13
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
tirsdag 30. september 2014, klokken 09:42
Hei.
Jeg bestilte E Golf med varmepumpe i mars. Fikk mail fra forhandler i går om at den vil bli levert i uke 47.
#14
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Energimåler
søndag 21. september 2014, klokken 21:23
Den står fortsatt på 100%
#15
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Energimåler
søndag 21. september 2014, klokken 20:49
Skiftet hv boks og bms på min Think classic 2002 mod. Energimåleren ble etterpå stående konstant på 100%, dvs at når jeg vrir om treningsnøkkelen går den ned til 0 og så opp til 100 igjen. Noen som kan fortelle meg hva som er feil?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA