Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kberge

#1
Sitat fra: elektrolux på onsdag 21. august 2013, klokken 16:26
Sitat fra: Strømbil på onsdag 21. august 2013, klokken 15:25
Syns de tilbyderne der ute tar vel godt betalt for en overgang fra type 2 til shuko f.eks...
Noen som har vært innom sider der de selger Mennekes type 2 utstyr?

Gjelder det også mine priser? Overgangen min til Shuko koster 1500 NOK. http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Shuko

Siden jeg er langt fra kvalifisert vurderer jeg å kjøpe noe som er ferdig. De du har elekrolux ser fine ut. Men.. Et veldig dumt spørsmål; Hvorfor finnes det 2 forskellige Mennekes-J1772 kabler? Om jeg bruker en som er ok for 32amp på min 16amp bil skulle vel det går bra.. Man pusher vel ikke strøm ned til bilen :-)

Grunnen til at jeg spør er at jeg har 1 bil i dag som kan ta 16amp, og snart en bil som kan ta 32amp, og håper å slippe unna med 1 kabel..
#2
Ladeplasser og ladekabler / Ladekabel uten kladden
fredag 16. november 2012, klokken 20:29
Sitat fra: bno på fredag 16. november 2012, klokken 18:41
Akkurat fått min kabel. Passer shuko``en i ladeboksene? Virket noe lang

Passer fint der jeg har brukt den (i Oslo/Bærum)
#3
For oss som fortsatt er litt feige og bor i Osloområde har Shell'ene ved Radiumhospitalet vaskeprogram uten underspyling. :-)
#4
Vi med ION slipper sånne problemer. Vi har ikke klokke :-/

K.
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel uten kladden
torsdag 18. oktober 2012, klokken 22:43
Uff da, men god oppfølging. Hva velger dere?

---
Dear customer

We hope you are very satisfied with your UM-EVSE so far.

Unfortunately we have discovered one item that had problems with water entering the UM-EVSE between the orange button and the grey overlay. This was an identified problem in the design phase and two silicon barriers were added and fulfilled the tests, but on this particular item that wasn't enough.

As we take safety very serious we have decided to replace or fix all items that may experience this problem.

Until your item is exchanged or fixed do not use it in wet conditions as a precaution.
It can be used in dry conditions as normal.

You have two possibilities with either replacement or fix.

Replacement:
You accept to trade your item to another used item that is fixed. Your item must be in good condition without scratches and you may receive a more or less used item then your previous item. You will receive a FedEx package with an inner package with a fixed item. The inner package is prepared with shipping documents and you package your old item in the inner package and call FedEx for pickup. With this option you will have an UM-EVSE available all the time.

Fix:
We will send you shipping documents by email that you print and put on a package that you provide and call FedEx for pickup. We will fix your item as soon as possible and return it. With this option you will be without an UM-EVSE for about 1-2 weeks.

Please respond to this email with which option you prefer.


We are sorry about the inconvenience and will upgrade all fixed or replaced items to the latest firmware with the security code feature that allows you to activate security code in public places that will set the unit in code mode when power is lost. A code must then be entered with the SELECT switch to be able to use it again. The code only needs to be entered when security code has been activated prior to connecting to the car.


Best regards

Fredrik
Charge-Amps AB
#6
Var innom ABB på Billingstad nå i kveld for en liten hurtiglading. Da været var som det var, satt jeg i bilen mens den ladet. Jeg hørte vifta til batteriet starte med jevne mellomrom, men så startet plutselig kupevifen også! :o Den gikk for fullt i omtrent 5 minutter. Jeg hadde ikke tenningen på (nøkkelen var til og med ut). Jeg lurer på om dette er normalt? Det fine var jo at all dugg forsvant kjapt  :) Det skjedde bare den ene gangen omtrent ved 60% batteri. (begynte ladingen på 19%).

Kjetil

#7
Model X / Sv: Reservasjon
onsdag 03. oktober 2012, klokken 17:37
Nei. Sluttpris har de ikke satt ennå. Omtrent som Model S med samme utstyr står det på web siden. Når det er sagt vet vi vel heller ikke hva en Model S koster i Norge :-)
#8
Model X / Sv: Reservasjon
onsdag 03. oktober 2012, klokken 17:26
Takk. Det hjalp å spørre her skjønner jeg. Nå kom mailen fra Tesla RSN 107. Da er det bare å glede seg i to år. :-)
#9
Model X / Reservasjon
onsdag 03. oktober 2012, klokken 16:17
Hei. Dere som har reservert en Model X: Hvor lang tid tok det fra dere overførte penger til dere fikk er produksjons nummer? Begynner å ta lang tid, og vurderer en telefon til Tesla, men tenkte å høre med dere først.

K.
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel uten kladden
tirsdag 25. september 2012, klokken 12:25
Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 10:06
Sitat fra: Kryten på tirsdag 25. september 2012, klokken 09:48
Sitat fra: mariowing på tirsdag 25. september 2012, klokken 08:35

Jeg har et sånt orginalt Nissan ladedeksel. Ja det er dyrt i innkjøp (sammenlignet med en hengelås) men det fungerer helt strålende :-)

Spørs om det vil passe med Charge-Amps kabelen for pluggen på bilsiden er større og i annen vinkel..

Oj.... Noen her inne som har både Charge-Amps kabelen og Nissans ladedeksel eller eventuelt noen som har Charge-Amps kabelen i Oslo/Akershus området som jeg kan komme og teste med lade dekselet?


Jeg har ladekabelen. Bor rett ved Ullernbanen i Oslo. PM for avtale om det er interessant.
#11
Da var nye originale bakhøyttalere på plass  ;D Hele jobben tok ca 20 min, så dette var en grei jobb.. Tusen takk for gode DIY guider! Selv om høyttalerne nok ikke er av de beste ble lyden betydelig forbedret, så alt i alt er jeg fornøyd med resultatet.

K.
#12
Jack er en god ide :-). Snakket likevel med Bos Skøyen i dag og bakhøyttalere finnes ikke som ekstrautstyr. Men det gjør fronthøyttalerene :-). De mente også at ledningen ikke var der (!) men jeg sa at jeg var villig til å prøve. Prisen var stiv 2300 med 20% rabatt så da får vi bare håpe at det funker.

K
#13
Kjempebra guide! Jeg er snart avhengig av å få høyttalere bak, da barna skal høre 'barnesanger' hver gang vi kjører  ::)
Før jeg begynner på dette prosjektet; Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt et sett med originalhøytalere? Siden de som står foran passer bak, ser jeg for meg at det hadde vært veldig enkelt å få tak i et tilsvarende par som de som står foran og bare vri disse på plass bak? Jeg har forsøkt google, men ikke mye fornuftig der. Om ingen har et tips her, forsøker jeg BOS og hører hva de sier...

K.
#14
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Ny Ion i hus
torsdag 09. august 2012, klokken 09:34
Fikk min nye ION på mandag, og jeg må si at det var svært gledelig. Vurderte en Leaf, men da vi har en stor fossilbil A6) var det bra med en liten bybil. Det som imponerte meg mest var at vi fikk plass til 2 barnesrter der ett er bakovervendt (BeSafe X3 med isofix som er ganske digert) og samtidig kunne bruke begge forsetene. Så da kan hele familien dra på tur :-) Så langt... Veldig fornøyd.

K.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA