Hvis du søker litt rundt på dette og det britiske forumet, http://gwiz.wonko3.myfastforum.org/, vil du finne mange som har god erfaring med å kun bytte enkelte batteriblokker, så hvis bilen er et "forskningsprosjekt" ville jeg ikke tatt regelen om å bytte alle på en gang så veldig høytidelig. Men det er nok greiest å holde seg til batterier med samme nominelle kapasitet, aller helst samme merke/modell.
Med loddede poler er det vanlig å bytte kablene når du bytter batterier. Kan være greit å velge LPT-poler på de nye batteriene, så unngår du det problemet i fremtiden.
Jeg har aldri sjekket hva AUX-batteriene brukes til, mulig det bare er backup til 12 V-kretsen. Såvidt jeg har skjønt er det ikke alle biler som har disse, så sannsynligvis vil du få bilen til å virke uten. Uansett, batteriene er 6 V 12 Ah AGM-batterier, som du finner f.eks. her: https://batterigiganten.no/6v-12ah-djw-agm-batteri-t1.html, eller med betegnelsen CT12-6 hos http://www.nordicbattery.no
Med loddede poler er det vanlig å bytte kablene når du bytter batterier. Kan være greit å velge LPT-poler på de nye batteriene, så unngår du det problemet i fremtiden.
Jeg har aldri sjekket hva AUX-batteriene brukes til, mulig det bare er backup til 12 V-kretsen. Såvidt jeg har skjønt er det ikke alle biler som har disse, så sannsynligvis vil du få bilen til å virke uten. Uansett, batteriene er 6 V 12 Ah AGM-batterier, som du finner f.eks. her: https://batterigiganten.no/6v-12ah-djw-agm-batteri-t1.html, eller med betegnelsen CT12-6 hos http://www.nordicbattery.no