Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SveinH

#1
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Tar ikke lading
torsdag 21. september 2017, klokken 12:01
Endelig! Etter over 3 mnd. er bilen utstyrt med nytt batteri, og alt funker! Jeg spurte om å få de gamle cellene men ble ikke overrasket over det negative svaret. De skulle bli hentet med egen budbil fra Citroen.
#2
Siste er at jeg skal få nytt batteri, så da blir det spennende om alt funker.
#3
Beklager sen tilbakemelding. Endelig har verkstedet fått "dommen" fra Frankrike: batteripakken må byttes. Det sjekkes nå om jeg får det på garanti så foreløpig holder jeg en lav profil. Nytt batteri skader jo ikke selv om feilen er en helt annen.
#4
Takk for utrolig utfyllende svar! Elbilmek neste! Mvh Svein
#5
Avansert: Batterier og Lading / Ladeproblem
torsdag 06. juli 2017, klokken 16:01
C-Zero vil ikke lade. Bilbutikken i Drammen har diagnose som de ikke skjønner, og Citroen Norge kan heller ikke hjelpe. Så følgende diagnose er sendt til Frankrike og så er det blitt dørgende stille. Noen som kan hjelpe?
U11A4   Absence of communication with the traction batterycontroller 05
P1AA8   Error in communication with the traction battery ECU
P1A7A   Traction battery controller 05 cells voltage sensor fault   
P1A33   Fault with the voltage sensor of the traction battery cells
P1A38   Numbering fault of the cells of the traction battery
P1A39   Fault on the traction battery charge status
#6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Tar ikke lading
torsdag 06. juli 2017, klokken 16:00
C-Zero vil ikke lade. Bilbutikken i Drammen har diagnose som de ikke skjønner, og Citroen Norge kan heller ikke hjelpe. Så følgende diagnose er sendt til Frankrike og så er det blitt dørgende stille. Noen som kan hjelpe?
U11A4   Absence of communication with the traction batterycontroller 05
P1AA8   Error in communication with the traction battery ECU
P1A7A   Traction battery controller 05 cells voltage sensor fault   
P1A33   Fault with the voltage sensor of the traction battery cells
P1A38   Numbering fault of the cells of the traction battery
P1A39   Fault on the traction battery charge status
#7
Jeg vil gjerne reklamere for Didrik og hans nystartede firma Electronics & Energy Solutions på Lierskogen, tlf. 415 39 745, mail didrik@ees.no.
Han fikset problemene jeg hadde med BMS, lading og kommunikasjon på min ombygde 2CV, så hvis noen trenger hjelp med lignende saker er det bare å ta kontakt.
#8
Jeg vil gjerne reklamere for Didrik og hans nystartede firma Electronics & Energy Solutions på Lierskogen, tlf. 415 39 745, mail didrik@ees.no.
Han fikset problemene jeg hadde med BMS, lading og kommunikasjon på min ombygde 2CV, så hvis noen trenger hjelp med lignende saker er det bare å ta kontakt.
#9
Tidlige elbiler: Think / Sv: Hjelp !! Think City lader ikke
mandag 10. oktober 2016, klokken 13:00
Hei, jeg har en kompis som har startet opp (ELECTRONICS & ENERGY SOLUTIONS AS) med batterier, overvåking, lading etc. Kanskje han kan hjelpe. Ring Didrik på 41 53 97 45. Har nettopp fikset min elektriske 2CV.
#10
Kjøp og salg av deler og utstyr / Lithium celle
mandag 23. november 2015, klokken 16:02
Hei, er det noen som har en brukbar celle lik eller tilsvarende SE100Ah fra GWL/Power? Dim. 67*142*217,5.
Eller den nyere erstatningen CA100Ah med samme mål, bare 2 mm lavere. Mvh Svein
#11
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
torsdag 14. november 2013, klokken 08:24
Den vil jeg gjerne ha, så klabert. Og videoen er kul, tiltredes!
#12
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: 2CV
tirsdag 17. september 2013, klokken 13:00
Vil takke Caspar for positiv omtale, men må legge til at uten han hadde nok ikke dette gått bra. Så han skal ha like mye kredd. Når han snakker om at 2CV'n er mer komplisert enn Mini'n så drar han det langt. Han nevner f.eks. ikke noe om plassen. Motorromet i 2CV'n er jo digert (alt er relativt).
Reultatet mitt er blitt en bruksbil, (jeg freser att og fram Drammen-Lysaker om dagen) mens Mini'n er et smykke som de sa i Vi Menn. (ikke mange sukkerbiter der).
Så hvis noen har noe lignende i tankene så er det beste rådet fra meg; bli venner med Caspar og Øyvind.
#13
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: 2CV
tirsdag 27. august 2013, klokken 10:34
2CV'n egner seg godt til ombygging nettopp pga av girkasse/differnsial/drivaksler/bremser som beholdes akkurat som før. Kløtsjen kan også beholdes men foreløbig savner jeg ikke den. I praksis blir det å bruke fjerde gir. Da klarer jeg greit 100 km/t på flat mark, selv om resten av bilen ikke liker seg. Rister fælt.
Det er nok av plass til batteriet andre steder men problemet er vekten. Jeg er helt oppunder grensen selv med to-seter. Batterikasse med innhold ca. 130 kg, og Thinkens controller/vekselretter er veldig tung.
Og til de tvilende; her kommer bildebeviset  :)
#14
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: 2CV
mandag 26. august 2013, klokken 13:37
Hehe; her følger forhåpentligvis noen bilder. Det første er noe av ledningsklysa etter demontasje fra Think'n. Bilde av bil med skilt følger, men tro meg; på Drammen trafikkstasjon gikk det veldig greit, egentlig ingen innvendinger. Men jeg har bare to seter nå som de skarpe av dere har skjønt av bildene.
#15
Avansert: Konvertering til elektrisk / 2CV
fredag 23. august 2013, klokken 16:18
Nå kan jeg stolt meddele at 2CV'n min er blitt moderne. Fikk utlevert EL-skilter i dag! Ny batteripakke , ny lader og ny BMS, resten er brukte Think-deler.
En kjempestor takk til Caspar og Øyvind for all støtte og hjelp!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA