Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bjornt

#1
Model S / Sv: Marstilbud på finansiering av Tesla Model S
fredag 28. mars 2014, klokken 15:08
Termingebyr på 95,- og etableringsgebyr på 4495,- er dyrt. Så dette nylig  :
https://www.skandiabanken.no/Lan/Billan/Hvordan-kjope-Tesla/ 

#2
Ha med en liten 220 V føner el varmluft pistol, så tiner du opp på minuttet. 220 V Har du jo siden du skal ha opp lokket for å lade. 
#3
kommer en del lyder fra min også. Tror dette er ganske så vanlig, kompressor pumpe, mekanik,k gasser som pumpes hit og dit. Sånn er det også på fossil bilene  men det hører du ikke fordi det er en støyende bensin, dieselmotor som går.
Tenk på et kjøleskap, samme lyder fra det vil jeg tro.  Det drypper kondensvann ja. Normalt
#4
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Rust?
onsdag 10. juli 2013, klokken 22:03
Har blitt fortalt av "spesialist" i et bilvaske sted. Dette er jernsulfid, kommer av piggdekk,salt.  Har sett det på flere biler opp igjennom tidene. Har du mulighet så spør i en bilrevesita butikk som selger bilpolering-.
Kan fjernes og er som sagt ikke karosseri rust.  Dette er jeg ganske sikker på.
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hybridlading
mandag 20. mai 2013, klokken 22:50
var det ikke slik at skiltingen med "reservert elbil" fikk ordlyden endret til  "ladbar motorvogn" nettopp pga av "plug in" Hybridene. ?  En Opel Ampera er en elbil, men utstyrt med en bensinmotor som kun kan levere strøm til batteriene, ikke til mekanisk fremdrift. Mao en elbil medbringende ett bensinaggreat.. Forskjell på hybrid biler også.  Plug in er de som kan lades med 230 V.
#6
Model S / Sv: Chademo, på tide med avklaringer fra Tesla!
tirsdag 07. mai 2013, klokken 10:44
SitatForøvrig tror jeg ikke Chademo er inkludert i prisen, men sikkert en 10-15'000 kroners adapterløsning som kommer i framtiden. 
Zeromotorcycles.com leser jeg at et "CHAdeMO fast charge kit" koster 1800,- USD som option til deres motorsykkel "Zero S"
Blir vel ikke noe billigere hos Tesla vil jeg tro. 
#7
Men adapter koster 1800,- USD som ekstra utstyr
#8
SitatSist det var aktuelt, putta eg ladaren i ein plastpose med eit lite hol i enden, slik at ikkje ladaren skulle bli utsatt, i alle fall. Men heilt optimalt er vel ikkje det, heller. Ein eller annan liten tak-anordning til å setja over hadde kanskje vore kjekt...
Med lader mener du den "kladden", boksen på ledningen vil jeg tro. (Selve laderen sitter inne i bilen). Denne boksen er potte tett, så ingen grunn til å dekke til den med noe.
Min står akkurat nå ute i plaskeregn. Har ved flere anledninger i vinter opplevd den tildekket med våt snø. Tidligere pleide jeg å gå ut i løpet av dagen for å sjekke at det ikke var noe problem med ladingen under sånne forhold, men det gjør jeg ikke lenger.
#9
Vet ikke stort om det tekniske, men har ikke hatt noe problemer. Bilen står parkert uten for jobb og lader ved en gammelt DEFA motorvarmer stolpe. I vær og vind. En gang var det 10 cm våt snø som hadde kommet i løpet av arbeidsdagen. Bare børsta vekk snøen, og ikke noe problem, bilen var ladet helt OK. Aldri registrert noe problemer med lading og vær, bortsett fra at "tanklokket" kan fryse fast. Men skader vel ikke å være forsiktig. Strøm vann kontakter osv..
Mao, ikke grunn til engstelse om det begynner å regne snø mens bilen står utendørs og lader.
#10
Selvfølgelig går det på garanti. Mine ser ok ut. 10.000 km har den gått
#11
SitatLegger nøkkel mot gods og lader meg ut, ser da gnist som slår over, ofte 2-5 mm ifra gods.   

Ikke bilnøkkelen vel ? Hørt at noen har blitt ødelagt av dette.. Fjernstyringen.  Ull lager også bra med statisk elektrisitet.
#12
Akkurat det samme som El-ler. "Rista løs" etter vaskebrett kjøring  i sterk kulde, "knitra" resten av turen, veldig irriterenede, men var borte neste dag. Skjedd to ganger. 
#13
SitatOg at C-Zero manualene blander sammen fakta? Tydeligvis forskjell på trilling og trilling, ikke bare kosmetikk og dippedutter. Man må passe på hva man kjøper her!
   
Sant nok. Men man kan nok ikke forvente at en førstegangs kjøpende Elbil kunde kan noe om dette. Moduler og celler..  ???  Blir nok fornøyd med bilen sin for det. Uten AC bruker den jo litt mindre strøm også.
#14
Model S / Sv: Nyheter fra dagens Tesla event
onsdag 06. mars 2013, klokken 21:32
Elon var nettopp på TV 2 nyhetene, sammen med den amerikanske ambassadøren.  Han lovte at alle Supercharger skulle være gratis for evig og alltid ! !!
#15
SitatI C-Zero produsert i 2012 følger ikke 10m ladekabel med, men 5m.   
I
i 2012 Ion er det 5 m og 10 A. Ikke vil jeg ha lenger heller, tar en  del mer plass i bagasjerommet og er mer styr å kveile opp.
Har en 10 M skjøteledning av god  kvalitet som jeg bruker  hjemme.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA