Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hydrogen

#1
Trøndelag elbilforening / Sv: Jobbparkering i Trondheim sentrum
torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:16
Håper virkelig makstid blir 2 timer snart, så får vi løst parkeringsproblemet i byen.
Jeg har flere ganger skulle vært i møter i det området og bruker altfor mye tid å lete etter parkering.

Der jeg har best erfaring er opp nonnegata, der er det en rekke langs veien ved parken som ikke blir like raskt fylt opp.
#2
Oppdatering om saken, jeg nevnte med vilje at det ikke var en forsikringssak, kostnad på 12000 er det IF måtte betale for jobben.
Jeg reklamerte til Witro, men de aksepterte ikke det da de mente jeg måtte regne med en slik fargeforskjell.
Jeg reklamerte til IF og det ble øyeblikkelig tatt tak i det. Jeg fikk ny avtale om å levere bilen, der sto det lånebil å ventet på meg. Halvgammel Nissan Micra, det syntes jeg var altfor dårlig når jeg måtte levere inn bilen for 1 uke pga reklamasjon.
Jeg dro uten å sette igjen Leafen, uka etter jeg fikk ny avtale og da fikk en noe større lånebil.
Etter 4 dager fikk jeg igjen leafen og det er ingen synlig fargeforskjell, saken er altså løst, med noe plunder og heft med Witro. Alt er bra nå og vi skilte lag som venner :)
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:04
Jeg har lite lyst å bidra noe mer penger til Nissansystemet og ønsker derfor å ta service ett helt annet sted, burde det ikke gå?

Spurte Nissan om jeg kunne ta service hos noen som ikke er autorisert Nissan verksted uten at det påvirker garantien, fikk dette fantastiske svaret:
I forbindelse med din henvendelse om service for en Nissan LEAF, kan vi informere deg om at det må være utført service i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram for at garantien skal gjelde. Utfører du service på din Nissan hos et autorisert Nissan-verksted, er din garanti vårt ansvar. Du kan være trygg på at jobben blir gjort i henhold til fabrikkens krav og spesifikasjoner. Våre verksteder har ekspertisen på DIN Nissan, det rette utstyret, og bruker kun originale Nissan-deler. Fri Nissan veihjelp er inkludert ved garantireparasjoner i bilens garantiperiode. Din Nissan er også beskyttet av vår 3-års lakkgaranti og 12-års rustgaranti! Se forøvrig garanti- og serviceheftet for fulle vilkår for garantien.

Du kan da altså risikere garantinekt fra Nissan hvis servicen ikke blir utført i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram.
#4
Jeg har tidligere vært hos Witro for å bytte bakskjerm til 12.000,-, den har en vesentlig fargeforskjell etter min mening. Men de mener dette er helt normalt da det er forskjell på plast og karosseri og jeg må akseptere denne forskjellen og det vil bli bra over tid.

Noen som har erfaring med dette og kan komme med noen tips?
#5
Trøndelag elbilforening / Priser på service for Leaf
fredag 10. oktober 2014, klokken 10:49
Jeg har nå hatt Leaf i godt over 2 år, jeg er svært misfornøyd med priser på service fra Witro. De er høyere enn hva selger fortalte ved salg. Synes også de jeg snakker med på verkstedet har en arrogant tone og blir bare frustert etter å snakket med de.

Jeg skulle ha vært på 2.års service og de skal ha 4850,- på Witro. Skal jeg selge bilen etter 4-5 år så tviler jeg på at jeg får igjen de pengene jeg har investert på service. Selvsagt fordeler med at det lettere å selge, men skrur jeg ned prisen noen tusenlapper så får jeg nok solgt den. Men når man har brukt 280.000 på en bil som er halvert i pris etter 2 år så frister det ikke gi noe mer penger til Witro, spesielt når de som kjøpte etter meg betalte mye mindre og tillegg fikk 3 års service inkludert.

Jeg har tatt en ringerunde om service, Nardo Bil avd Fannrem/Orkanger (tidligere Bjørnstad) Skal ha 3800,- for 2.års service. Trio Bilsenter på Stjørdal skal ha 4500,-
Ringte også Vinjes bilverksted som tidligere jobbet mye med Think sier de skal begynne med Leaf service neste år.
Er det noen som vet om enda billigere service i Trøndelag?
#6
Hurtiglading i Trøndelag / Gratis hurtiglader, EV-Powers
onsdag 09. april 2014, klokken 17:30
Oppdager stadig at det er gratis å bruke hurtiglader, både på lade og på orkanger et par ganger. I over 1 uke nå har det vært gratis på Lade, slipper ihvertfal RFID tag eller annen form for autentisering.

Er det noen som vet om det er slik i en periode nå for alle ladere til EV-Powers, har lyst på en harrytur, regner med jeg må ha 3 ladinger og 300 kr blir for mye å betale for harryturen:)
Nok med 2 på sommeren, men redd for at jeg må ha 3 nå for å være sikker og slippe angsten.
#7
Sitat fra: Trig8 på onsdag 09. april 2014, klokken 08:02
EVpower har kommet med appen gocharge nå. Med den koster hurtiglading 90kr pr gang.

Var ikke klar over den prisen, det gjør jo miniabonnementet enda mer merkelig.
#8
Synes den prispolitikken til EV Powers er merkelig, håper ikke dette ble off-topic.

Mini abonnement, 30 ladinger pr år 3000,- + 588 i abonnemnetsutgifter = 3588,-
Mini abonnement, 15 ladinger pr år 1500,- + 588 i abonnementsutgifter = 2088,-
SMS løsning 115,- pr lading, 30 ladinger pr år er totalt: 3450,- (Kr.133,- billigere enn mini abonnement)
SMS løsning 115,- pr lading, 15 ladinger pr år er totalt: 1725,- (Kr.363,- billigere enn mini abonnement)

Grensa for at det lønner seg med mini kontra fri bruk er 30 ladering pr år, fri bruk koster Kr.3588,- pr år.

Jeg har sjeldent bruk for hurtiglader, men hadde jeg hatt fri bruk hadde jeg brukt det oftere og mer med 10-15 min lading. Nå når jeg skal betale full pris for lading blir det slik at jeg automatisk vil ha mest mulig igjen for pengene og da vil stå så lenge som mulig. Selv om det sikkert ikke er det beste for bilen :)

For at jeg skal betale for bruk, er jeg villig til å betale maks 50kr pr lading med rimelig abonnemnet, eller maks 80-90 kr med SMS løsning. Kunne gjerne vært 2 alternativ, halv og full med 2 priser på SMS. Så de gangene jeg har behov for et par streker til så kunne jeg valgt en rimeligere lading hvor jeg okkuperer stasjonene mindre og bruker mindre kWh.

Slik det er nå gjør jeg alt jeg kan for å slippe hutiglading, hadde fri bruk kostet 200 kr pr måned hadde jeg ikke nølt med å valgt det, men for mitt behov er det litt for mye med 3600 pr år.
#9
Trøndelag elbilforening / Sv: Kollektivfelt i Trondheim
onsdag 09. april 2014, klokken 00:22
Sitat fra: pottle på mandag 24. februar 2014, klokken 23:54
Sitat fra: Elmar fikk følgende "politiker-svar" i dag: her står det at det er forbudt. Diverse motorsyklister hevder at en skal svinge.

I sitatet ovenfor (Sitat fra: Elmar i nye forumet ) står det at det er uskreven regel at det er lov iallefall i Trondheim. Tilbakebetaling av forelegg sier vel sitt. Synd at det ikke fins en nasjonal presedens.

Teksten min må forandres til at det enn så lenge går greit i Trondheim.

Tesla diskuterer det samme: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12540.0.html
Elbilforeningen har sin side: http://elbil.no/elbilfakta/politikk/610-kollektivfelt-og-skilting
Jeg har enda ikke helt skjønt dette, hvis man kommer fra sjetnemarkaområdet og kjører mot city syd og ligger i høyre felt hele veien, hvor man kan svinge av til biltema f.eks. Kjører man da ulovlig eller lovlig?
Første månedene med elbil kjørte jeg alltid i høyrefelt, helt til jeg begynte å tenke litt meg litt om og fant ut selv at dette ikke var lov slik jeg tolker det.
#10
Trøndelag elbilforening / Sv: Kollektivfelt i Trondheim
onsdag 09. april 2014, klokken 00:19
Sitat fra: Sharp på mandag 24. februar 2014, klokken 18:30
Sitat fra: Terolsen på mandag 24. februar 2014, klokken 12:04
Er det ulovlig for elbil å kjøre til venstre etter Løytenhaven, bort Kongensgate til Ila?

Med mindre din elbil er en buss eller taxi er det ulovlig å kjøre i Kongens gate. 4200 kr i bot ved kontroll  :)

Det er vel lovlig å kjøre der, men ikke forbi skiltet, kommer man fra ila, og parkerer utenfor treningssenteret over Bunnpris og kjører tilbake mot Ila så er det vel lov?
#11
Trøndelag elbilforening / Sv: Usaklige opplysninger i media
onsdag 09. april 2014, klokken 00:17
Jeg har elbil som eneste bil og passerer snart 20.000 Km, jeg er helt enig i at det bør gjøres noe med fri parkering for elbil.
F.eks sette ned makstid til 3 timer, evt underskilt om redusert makstid for elbil om det er mulig å ikke likestille dette.

Problemet i dag er at mange som før tok buss til jobb nå kjører elbil og bruker lunchen på å flytte "klokka" eller noen flytter sikkert også bilen en meter og klokka.
Vet ikke om de som driver parkeringshus er blitt spurt, men vil tro at en del som også betalte månedsleie for parkering har nå sagt opp avtalen og kjører tesla til jobb og parkerer gratis i byen.
Vil tro at parkeringshusene har merket noen nedgang.

Jeg håper at kollektiv og parkeringsfritaket blir innstrammet, mens bom, avgiftsfritak og redusert årsavgift forlenges. Vil vel også tro at de fleste fordeler kommer tilbake gradvis, halv pris på bom osv.
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Tilbud på innbytte - kupp?
torsdag 26. september 2013, klokken 22:40
Ta bort vinterhjulene reduserer nok prisen og kan evt beholde de jeg har og kjøpe billigste valg og legge med den gamle.

Jeg takker uansett nei til tilbudet da jeg ikke får en eneste 1 krone i avslag fra veiledende priser som returnerende kunde. Selgeren hadde til og med en runde med salgssjefen og de kunne ikke gi noe som helst avslag. Etter om og men kunne de lokke med gratis Chromepakke selv om jeg valgte bort norgespakken, men den er jo uansett inkludert har jeg forstått.
Så jeg vil nok ikke handle mer Nissan eller mer fra Witro Bil.

Grunnen til jeg ønsket å bytte til ny bil var at jeg tenkte jeg kunne redusere verditapet når jeg får 46000 i avslag og kanskje selge den gamle til 200k.

Når de ikke kan strekke seg noe mer så blir det nok ikke euroleaf, jeg er uansett skeptisk til bil laget av hooligans så det er like greit :)
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Juksing med mva på Leaf?
torsdag 26. september 2013, klokken 22:34
Jeg betalte 8500 for conti viking med Enzofelger, ink omlegging og bytte over dekk og felg slik de nyfelgene ble med sommerdekk. Så 12000 eks mva har de nok en fortjeneste på over 100%.
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
torsdag 26. september 2013, klokken 04:37
13000 km første 12 mnd, 6 første måneder med 2 fossilbiler i tillegg.
Siste 6 måneder med kun leaf som bil.
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Minimum rekkevidde på bare en tredjedel av maks?
torsdag 26. september 2013, klokken 04:35
Min erfaring er:
70-120 km på vinteren, de fleste dager rundt 90 km.
100-150 km om sommeren, de fleste dager 120-130 km.
Kjører som om det er en vanlig bil, og kjører fornuftig når jeg må bruke bilen mye før jeg kan lade og da klarer jeg fort 15-20% mer rekkevidde.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA