Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JonasB

#1
Støtter EV SOUL Apple Carplay ved å oppgradere software?
#2
Kia Soul EV / Sv: Apple Carplay + app til Soul
onsdag 29. mars 2017, klokken 08:55
Noen som har noe mer info om dette?
#3
Kia Soul EV / Sv: Leveringstid/venteliste Soul EV
tirsdag 16. desember 2014, klokken 12:00
Fikk telefon fra KIA Lørenskog at bilen min er klar til levering på Torsdag :) Titanium Silver bestilt i September.
#4
Kia Soul EV / Sv: Kommer det app til KIA?
søndag 14. september 2014, klokken 19:51
Det er jo dårlig planlegging. Får håpe det kommer løsninger for dette etterhvert.
#5
Kia Soul EV / Sv: Kommer det app til KIA?
tirsdag 09. september 2014, klokken 22:51
Hvor er begrensningen? Regner ikke med at det er så enkelt som å registerere Amerikans Itunes bruker å laste ned appen.
#6
Kia Soul EV / Kommer det app til KIA?
tirsdag 09. september 2014, klokken 22:47
Kommer det app til å starte/stoppe lading, batteristatus, forhåndsvarme bilen osv?
#7
Kia Soul EV / Sv: Ladeboks for hjemmelading
søndag 07. september 2014, klokken 11:23
Jeg er i samme situasjon selv. Skal legge ut strøm til garasjen og er usikker på hva jeg skal velge.

Har vurdert å legge opp to 16A kurser, en dedikert til KIA, samt en til verktøy, lys osv.
Men jeg bør kanskje vurdere 32A-trefas med en gang?

Skal høre med elektiker om vi kan legge opp 3-fas 32A kurs, fordi da kan jeg vel fordele dette til 1 stk dedikert 32-A 1-fas til bilen, samt 1 stk 16A 1-fas til lys og verktøy?
#8
Kia Soul EV / Sv: Bestilt en Soul EV? Post her!
fredag 05. september 2014, klokken 12:10
Bestilte bil i dag. Exclusive Titanium. Dette blir bra.
#9
Model S / Sv: HomeLink
torsdag 12. juni 2014, klokken 11:19
Sitat fra: janmb på mandag 02. juni 2014, klokken 13:32
Har fortsatt ikke fått til programmering av min.

Fjernkontroll og tilhørende mottaker fra portspesialisten fungerer utmerket sammen, men programmering av bilen er et mareritt.

Har ikke giddet å gå på Tesla med det ennå, men det er vel neste steg.

Men da skulle jeg gjerne vite hvilken portåpner systemet emulerer i "dip switch 5 på"-konfigurasjon i fall det er et eller annet de kan justere i bilen i forhold til bedre mottak av dette.

Hei Jan,

Dessverre så opplever vi det samme med Tesla. Sist jeg var med å programmere Homelink måtte vi forsøke 5-6 ganger før bilen ville godta signalet.

Når du stiller mikrobryter nr 5 opp i fjernkontrollen emulerer du Beninca.

Du kan også forsøke å stille mikrobryterne slik:

Liftmaster Rolling code: OPP - NED - OPP - OPP - NED - NED

eller Liftmaster Billion Code: OPP - NED - OPP - OPP - OPP - OPP

Men da må du også endre innstilling på mottakeren: 1,4 = OFF 2,3 = ON.

Jeg kan bekrefte at alle typene ovenfor er kompatibel med Homelink og at ulike kunder med Tesla har hatt suksess med alle kombinasjonene.

De generelle tipsene er å la bagasjelokket stå oppe mens du forsøker å overføre, samtidig som du holder fjernkontrollen tett inntil emblemet.

Dersom Homelink lærer signalet og du får valget om å åpne garasjeporten på skjermen, så kan du få med deg en kompis som trykker LEARN1, mens du trykker på åpne garasjeporten.
#10
Model S / Sv: HomeLink
mandag 19. mai 2014, klokken 11:22
Hei,

Jeg representerer Portspesialisten AS. Vi har blitt anbefalt å kommentere denne tråden av deres brukere.
Dersom moderator anser dette som reklame så si ifra slik at jeg får endret eller slettet innlegget.

Vi har fjernkontrollsystem som gjør din garasjeportåpner kompatibel med Homelink. Dette er enkelt system med fjernkontroll og mottaker. Det følger med egen strømforsyning til hvert system, så det er valgfritt å hente strøm fra motor eller å hente strøm fra en stikkontakt.

Når mottakeren er montert så programmerer du fjernkontrollen og deretter kopierer signalet over til Homelink systemet i din Tesla. Dette kan være litt vrient, så vi anbefaler ofte å åpne bagasjelokket og holde fjernkontrollen helt inntil emblemet.

Her kan du lese mer om vårt system. Dette er noe vi driver med på fulltid og vi hjelper kundene våre med alle typer garasjeportåpnere:

http://portspesialisten.com/cdn/homelink/
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Tazzari vs Leaf + litt generelt
søndag 24. juni 2012, klokken 17:30
Hei og takk for svar!

Jeg bor for øyeblikket i Oslo, men skal flytte tilbake til hjembygda i akershus, da er det bare 5km mellom jobb og hjem. Men om 2 år flytter jeg tilbake til Oslo og da er det 80km tur retur med noen mil motorvei. Har mulighet til å lade på jobb og antageligvis i fellesgarasjen på den nye leiligheten om 2 år?

Regner derfor med at jeg hovedsaklig vil lade den full på jobben de to første årene, for så nattlading ved den nye leiligheten. Vet også at det er bilparkering med ladestasjon utenfor borettslaget (Kværnerbyen) .

Vi er per nå bare 2 i familien, så den minste ville dekket behovet. Men selfølgelig er det jo kjekkt med 2 seter ekstra. Bilen blir jo litt mer langsiktig med 4 seter.

Har sett litt på trillingene, men utseende på Tazzari appelerer mer til meg, men er Leaf eller trillingene et mye bedre valg så bør jeg jo vurdere det. Disse er jo fra mer anerkjente leverandører.
#12
Kjøpe elbil? / Tazzari vs Leaf + litt generelt
lørdag 23. juni 2012, klokken 18:25
Hei,

Har ingen erfaring med El-bil.

Er nå innom tanken å kjøpe fordi jeg trenger en billig bil til å bruke fram og tilbake til jobb, samt kjøring i lokalmiljøet. Det at det er 50% mindre fordelbeskatning er vel det som vipper over til El-bil.

Har sett litt på Tazarri Evo og Speedster. Liker det sporty designet, størrelsen og at den koster rundt 200k.

Av disse er nok uten kabriolet det smarteste valget, men jeg vil jo høre deres meninger. Er kabriolet dumt å velge i en slik bil?

I begge tilfelle er vinterpakka et must.

I andre enden så har vi jo Leaf. Dette virker jo som det mest fornuftige kjøpet i forhold til at det er en større bil mer egnet for norske forhold. Designet er ikke så sporty som tazzari. Virker som om det er mer bil for pengene her, men det et også 100k mer i engangssum.


Også er det dette med lading. Jeg ser feks at tazzari tilbyr 3 forskjellige ladere.

To 220v og to 380v. Varier fra 10t til 1-2t ladingstid. Hvilke av disse er mest egnet?

Jeg regner med at 380v er slik trepolet stikkontakt? Vet vi har dette på jobben, men kan jeg få lagt opp slik i garasjen hjemme også? Ved å velge en 380v lader så eliminerer jeg vel helt å kunne lade med vanlig stikkontakt?

Er det dette man kaller trestegslading?


Beklager alle spørsmålene, men setter veldig stor pris på litt tilbakemeldinger og at dere hjelper en nybegynner.

Mvh Jonas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA