Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - leafster

#1
Dekk / Felger / Sv: Kompatible bolter 16" og 17" felg?
søndag 21. august 2016, klokken 16:44
Det var selvsagt muttere det var... De virket å passe helt fint med 17" også. Grei oppgradering dette til en sliten 2011 modell  8)
#2
Dekk / Felger / Kompatible bolter 16" og 17" felg?
søndag 21. august 2016, klokken 11:18
Hei,

Skal hente meg noen originale 17" felger fra en 2016 Leaf som jeg skal sette på min 2011 Leaf. Vil boltene til mine gamle felger passe? Noen som vet?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Teite ting med Leaf...
tirsdag 12. april 2016, klokken 14:55
2011 leaf:
- Trege vinduer
- Barnesikringen for betjening av vinduer legger inn barnesikring for fører også  :o
- Uendelig piping hvis man åpner døra før/samtidig som man slår av tenningen
- Krabbemodus. Vanskelig å "gynge" seg ut av kinkige fastkjøringssituasjoner om vinteren.
- Klokke på navi og dashbord har ikke samme "motor"
- Knirking i understell ved kaldt vær (foringer)
- Ett siffer for lite etter komma på forbruksmålingen.

#5
Model 3 / Sv: Model 3 drivlinje, batteri, chassis
søndag 03. april 2016, klokken 21:07
Bilen vet uansett at den blir hurtigladet og kan gi beskjed videre til tesla sentralt
#6
Model 3 / Sv: Reserving your Model ≡
lørdag 26. mars 2016, klokken 08:55
Noen som vet om det vil være mulig å havne lenger framme i køen ved oppmøte i butikk her i Norge? Eller er det nettreservasjon som gjelder?
#7
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 21. mars 2016, klokken 15:53
Etter rundt et halvt år med 85% SOH har jeg "endelig" mistet en bar. SOH viser nå 84%.

Har lenge merket redusert rekkevidde.

Edit: 2011, desember modell
#8
Installerte min på vei ut tidligere i dag. Var gjort på under 5 min. Fungerer brillefint. Nå gjenstår det bare å ta ut et hull til bryteren.

Takk :)
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Ding ding ding...
søndag 11. oktober 2015, klokken 09:05
Setevarsleren fikses lett ved å åpne beltelåsen og vippe mikroswitchen ut av sporet sitt. Da tror bilen at beltet alltid sitter i.
#10
DRIFTSBATTERI / Sv: Batterikapasitet, 1 prikk mindre...
mandag 24. august 2015, klokken 15:25
Hvor mange GIDS får dere som har mistet én strek? Jeg har fortsatt 12 streker, men får bare ladet ca 229 GIDs.
Dette tilsvarer 81,5%

SOH sier 85%

Jeg merker rekkeviddereduksjonen godt.

2011 Leaf, 63000km
#11
e-Golf / Sv: Noen som har e-golf med Webasto?
søndag 21. desember 2014, klokken 08:42
Det som er "juks" er jo isåfall å bruke diesel til fremdrift. Om en elbil brenner en liter diesel i uka tror jeg ikke er det verste.
#12
2011 med 51000km. 89%SOH og 12 barer...
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:44
3. års-service med bremsejobb.
kr. 3150,- hos Buskerud bilsenter, Lier.
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbedringer og innspill til Nissan på Leaf
mandag 13. oktober 2014, klokken 15:27
Mine tips til forbedringer basert på min 2011 med 50k på telleren.

*Kraftigere vindusheiser. Programmert slik at barnesikringen IKKE gjelder for fører.
*Kraftigere regenerering på "gass"-pedal, eller ingen regenerering. Valgfritt.
*Et modere brukergrensesnitt med kart nyere enn "2005". Betaling for oppgradering av kart? Hæ?
*Bedre styring av ladetimere.
*Oppdatere appen som kom i 2010? Hvor er bilen?, hvor mange prosent gjenværende er det _egentlig_?. Start/Stoppe lading, Lås dørene osv...
*Oppdatere bilens software for å få ny funksjonalitet, rette bugs (f.eks feil i forbruks-"oppløsningen")? Det er lov å lene seg litt mot enkelte andre elbilfabrikanter og se hva man kan få til relativt enkelt.
*>40kWh batteri som tilleggsvalg.
*10-20kw onboard lader.
*Husk bilens kjøremodus etter omstart. (ECO, D osv)
*Batterivarmer via ladekabel/klima for optimal driftstemp ved avreise.
*Varmetråder i frontrute
*Mulighet for å kjøre klimaanlegg uten å vedlikeholdsvarme varmeregister (mulig fikset på 2013/2014?)
#15
Sykkelen jeg prøvde med boschmotor var en Flyer T. Denne koster 22000, og det er den ikke verdt i mine øyne. Hadde nesten fulladet batteri og max guffe i displayet. Men så misliker jeg å sykle på bysykler og det hjalp vel heller ikke.

Det blir nok en Bafang BBS med tid og stunder på meg, men kjøper egen sykkel for ombyggingen tenker jeg. Først ute er også et par andre prosjekter på hjemmefronten :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA