Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sigurd

#1
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 01. august 2016, klokken 20:57
Redd at det allerede er blitt slik. Dersom det skal være fritak etter 1. Januar skal det skiltes.
Ganske idiotisk om det er de kommunene som ønsker å opprettholde status quo som må gjøre tiltak.
#2
Stakkars mennesker som har det så fælt med seg selv at de melder seg på et forum som de åpenbart er uenig med, bare for å spre eder og galle. Synes oppriktig synd på slike mennesker.
#3
Håper virkelig det legges inn i forskriften at dette må skiltes på en måte som ikke etterlater noen tvil. Det blir for dumt om den enkelte bilist må sette seg inn i alle kommunestyrevedtak før man parkerer i en kommune.
#4
Han forøvrig ikke huske å ha sett noe på elbil.no om dette. Er ikke dette en viktig elbil-nyhet?
#5
Det kunne jo i det minste vært et krav om at det skal utredes hvor mye kommunen "taper" på at elbilene parkerer gratis for at de skal kunne innføre avgiftsparkering. Tviler på at det er mange kronene for de fleste kommuner, sammenlignet med andre ting kommunen bruker penger på...
#6
Noen som vet hva som skjer med elbilparkering i Tønsberg? Jeg ble fortalt at de fra 1. januar skal kreve parkeringsavgift for elbiler.
#7
e-up! / Sv: Car-net (android) vil ha tilgang til kontaktlisten
tirsdag 29. september 2015, klokken 12:46
Sitat fra: Autowinder på søndag 27. september 2015, klokken 00:28
Jeg er veldig opptatt av hva jeg deler over internett, trenger privatliv og gir ikke bort data om meg gratis ;-) Men det er vel bare å trykke Ikke tillat ?
Ja, jeg kan trykke ikke tillat, men da får jeg ikke oppgradert appen. Og på ett eller annet tidspunkt vil den slutte å fungere mot (oppgradert) server. Da er det enkleste å droppe hele car-net.
#8
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 26. september 2015, klokken 15:39
Både kommune og stat har massevis av eigarskap i private verksemder, og mange verksemder er fullt ut eigd av stat eller kommune (t.d. Statoil).
Statoil har vært børsnotert i 14 år... Dårlig eksempel på offentlig heleid selskap...
#9
e-up! / Car-net (android) vil ha tilgang til kontaktlisten
fredag 25. september 2015, klokken 15:47
Siste oppdatering av Car-net krever nå tilgang til kontaktlisten. Mulig jeg er paranoid, men kan ikke se for meg noen rimelig grunn til at denne appen skal snoke i kontaktlisten min. Når de i tillegg vil ha betalt for tjenesten er det definitivt over og ut for min bruk av car-net.

Hva tenker dere andre om dette? Er det slik at folk flest ikke bryr seg om hva en app krever tilgang til?
#10
e-up! / Sv: Ål-Eidfjord
fredag 11. september 2015, klokken 13:55
Sitat fra: Panzer UP på torsdag 03. september 2015, klokken 19:53
Sitat fra: Sigurd på mandag 17. august 2015, klokken 10:33
Jeg kjørte denne ruta forrige helg.
Kjørte du fra Eidfjord? Og trengte du egentlig den halvtimen med lading??
Usikker på om det hadde gått uten. Det var i så fall helt på grensen til hva som er mulig. Stolte ikke helt på rekkeviddemåleren siden det hadde gått mye nedover de siste kilometrene, og var ikke helt sikker på hvor mye nedover det var videre til Ål. Vil tro at det hadde gått, men tror også jeg ville stoppet og tatt lunsj i Geilo neste gang også. :)
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Feilaktig parkeringsbot! (?)
fredag 11. september 2015, klokken 13:02
Sitat fra: Sele på fredag 11. september 2015, klokken 09:59
Dette er hva loven sier om parkeringstid.

§ 11.Parkeringstid
Dersom det på plass med tidsbegrenset parkering er innført påbud om bruk av parkeringsskive, skal fører umiddelbart etter at kjøretøyet er stilt på plass stille viseren på parkeringsskiven på det tidspunkt kjøretøyet ble stilt på plass. Gjelder det ikke tidsbegrenset parkering på det tidspunkt kjøretøyet stilles på plass, stilles viseren på parkeringsskiven på det tidspunkt det igjen innføres tidsbegrenset parkering.
Senest når parkeringstiden løper ut, må plassen frigis ved at kjøretøyet fjernes. Er parkeringsplassen avgiftsbelagt kan forlengelse av parkeringstiden skje før den har løpt ut, men samlet parkeringstid må likevel ikke overstige en eventuell maksimal parkeringstid på stedet.
0   Endret ved forskrift 7 okt 2005 nr. 1220.
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: Feilaktig parkeringsbot! (?)
fredag 11. september 2015, klokken 08:45
Jeg mener trådstarter bør ha to gode argumenter som taler for seg.
1. Offentlig trafikkskilt sier ingenting om tidsbegrensning. Offentlig trafikkskilt-offentlig parkering, og skal dermed ikke håndheves etter privatrettslige regler. Og selv på private plasser skal evt. begrensninger merkes tydelig, eller det skal henvises tydelig på plassen til hvor man kan finne gjeldende parkeringsregler.
2. De hevder 24 timers maks parkering, men krever et 12 timers parkeringsur for å håndheve dette?!? Hvordan mener de at et slikt ur hadde hjulpet dem med å avgjøre når bilen ble hensatt? Selv et 24 timers ur kunne ikke hjulpet i dette tilfellet, siden de ikke ut fra uret kan se om bilen ble hensatt i dag eller i går.

Jeg mener dette er en helt meningsløs bot.
#13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hvordan tolker dere dette skiltet??
onsdag 02. september 2015, klokken 09:57
Sitat fra: arthur på tirsdag 01. september 2015, klokken 17:13
Sitat fra: Rødkleiv på tirsdag 01. september 2015, klokken 12:52
Sitat fra: arthur på tirsdag 01. september 2015, klokken 10:58
Med bare et lite snev av velvilje så skjønner man nok hva skiltet betyr, og kanskje til og med hvorfor det er satt opp?

Hvis man skal la velvilje styre alt man gjør, så kan man like gjerne holde seg hjemme.

Jeg tror nå at man kommer lenger og at vår felles verden blir bedre hvis vi lar oss styre litt mer av velvilje og litt mindre av vrangvilje, men aksepterer at du er uenig!

Jeg tenker at velvilje er noe barnehagen også må vise. Siden det ikke er noen gode grunner for å motsette seg at området blir brukt til parkering utenom barnehagens åpningstider, vil jeg ikke kalle det vrangvilje om noen skulle finne på å parkere der da. Og siden det tydeligvis er stort rom for tolkning innenfor formuleringen på skiltet, mener jeg dette er en ikke-sak.
#14
e-up! / Sv: Ål-Eidfjord
mandag 17. august 2015, klokken 10:33
Jeg kjørte denne ruta forrige helg. Stoppet på en bistro/restaurant på Geilo (husker ikke hva den heter, men ligger vis-a-vis Kiwi). Det ligger en campingplass/motell i samme bygning - jeg kom på en søndag, og da var det stengt der (skilt på døra som henviser til en hovedresepsjon et annet sted i Geilo), men de hadde strømbokser på veggen som kan åpnes med standard ladenøkkel. Ladet der en drøy halvtime mens jeg spiste på bistroen før jeg kjørte videre til Ål.

Hadde det vært enklere å finne noen som eide strømboksene hadde jeg spurt om lov, bistrobetjeningen sa de ikke hadde noe med de parkeringsplassene å gjøre.
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Faktura for Bombrikke - etter 1 år???
mandag 03. august 2015, klokken 09:21
Sitat fra: elektrolux på søndag 02. august 2015, klokken 14:25
Mange Taxi sjåfører opplever enda bedre fordeler da de rett og slett kjører gratis gjennom bommene etter ca 150 betalte passeringer. Dette betyr at bomselskapene tar betalt fra småbarnsfamilier som ikke kjører nok eller kjører elbil for å kompensere for "tapet" eller pengene de kunne håvet inn på de som sliter og forurenser mest.
I stedet burde satsene doblet seg etter 150 passeringer  / mnd.

Mange taxiselskaper tar jo direkte betalt av kundene for bompasseringer. Betyr det at kunden betaler for noe som ikke er reelt, eller er det slik at det er billigere å kjøre taxi på slutten av måneden fordi kunden slipper å betale for bompasseringen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA