Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JCBX

#1
Model S / El-bagklap som eftermontering
søndag 22. januar 2017, klokken 16:41
Hej alle

Når nu jeg læser diy listen , og ser hvor mange faktiske forbindelser der er til belysning og så videre i bilen , selv om den er bestilt uden alle tilvalg

Er der så nogen der har kigget efter om ikke også forbindelserne er til el-bgklappen så den også kan eftermonteres


#2
Model S / Sv: Bakkamera , evigt beskidt
søndag 22. januar 2017, klokken 06:56
Sitat fra: stefse på lørdag 21. januar 2017, klokken 20:10
E-Golf i snart 2 år nå og aldri trengt å pusse av linsa til ryggekameraet.  Dette burde Tesla jaggumeg få til. 8)


Kom med lidt billeder af Golf-eeeeen så vi kan se hvordan det kan være det sidder i læ for skidt
#3
Model S / Bakkamera , evigt beskidt
lørdag 21. januar 2017, klokken 13:14
Hej alle

Er der ingen som finder det annoying med beskidt bakkamera


Og er kommet op med en løsning som kan afhjælpe det


Mvh
JCBX
#4
der er et par skadet biler med 3. sæderække

måske man kunne købe alt som skal bruges derfra

men vil man så kunne eftermontere det i bilen

eller er det som Tesla oplyser , ikke muligt, men skal gøres fra og på fabrikken ??
#5
Hej alle

Jeg har til opgave at oprette og installere ikke mindre en 5 stk. ladestandere / vægbokse

den første skal være en 22kw vægmonteret med fast kabel type 2 (Tesla)

de fire andre skal være monteret i par på standere placeret på p-pladser

i disse to par skal det ene par være 22kw type 2 med fast kabel, det andet par skal være hhv. type 1 og type 2 begge fast kabel og 22kw

standeren skal være pæn og nydelig

det kan også godt være fire standere med hver sin lademulighed !

der er ønske om selv-op-rulning af kablerne ? aldrig set det !


kan I hjælpe mig med præcise oplysninger / links osv til rette løsninger , jeg syntes ikke selv lige at kunne finde løsninger som imødekommer alle ønsker


de fire samlede standere bliver iøvrigt tilgængelige for elbiler på farten :-) kunne jo være dig !

#6
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Jacobsens E-plex II
onsdag 07. januar 2015, klokken 13:28
Sælger min skønne plæneklipper

Jacobsens E-Plex II

årgang 2000 med lavt timetal, topmodellen med servostyring

prisleje 10.000 DKK (as is)


http://www.dba.dk/anden-plaeneklipper-jacobsens/id-1010039084/

#7
Sitat fra: Lynet på søndag 12. januar 2014, klokken 20:49
Da synes jeg streken kan ta seg bryet å måle spenningsfallet på Leaf med H4 pærer også.
Det er over 2V til gods på fjernlyset på alle gamle Leaf.

Vanligvis er det størst spenningsfall fra batteriet til pæra, men på japanleaf er det altså til gods det svikter. Når man ser på de tynne ledningene er det lett å forstå at det ikke holder mål.....

hvad foreslår du ..

skal man sætte et Biltema mellemkabel ind for at hæve spændingen ?

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Belysning/Belysning-ovrigt/Kabelsat-til-forlygter-42680/
#8
Carwing / Sv: Software versjoner
søndag 05. januar 2014, klokken 20:50
Kiggede lidt på dette emne

mon der er grund til at opdatere min software

vel nok den ældste præcenteret på forummet eller ???



#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Montering av Webasto dieselvarmer.
torsdag 05. desember 2013, klokken 09:35
Hvordan får du den til at starte ?

med Leaf fjernbetjening eller sin egen fjernbetjening

Mvh
JCBX


Sitat fra: Larobeaa på lørdag 23. november 2013, klokken 10:25
Har kjørt 500km hverdagskjøring med varme elementet utkobbla ved å "lure" klimaanlegget med en 150ohm motstand på kontakten til vanntempsensoren.
Webastoen har stått for forvarming og oppvarming under kjøring.
Utetemperatur har ligget på mellom -2 og -12 under målingen og da er snittforbruket mitt på 0.13.
Dette er på veldig variert topografi og føre med mye vind.
Jeg fulgte fartsgrensene med ca 6kmt over på speedometeret med mest 60 og 70 sone.

Må legge til at en 3,3l dieseltank kan oppleves liten til så flittig bruk som dette men jeg har tenkt å lage en bryter som bytter mellom webasto og kolbe slik at jeg kan velge selv på kalde dager.

Jeg satt i t-skjorte mens utetemperatur var på det kaldeste så en 4kw webasto på full guffe varmer tydeligvis nokk i en Leaf. Det blir MYE varmere nå
#10
Clio elbil med 200-250km rækkevidde

også med hurtiglader indbygget i bilen

1,2 eller 3 faser 10-16A

0 til 100% SOC på 1½-2 timer

komplet med alt, også NXR værkstedstester

kan leveres med Coc til reg. i Norge (DK reg idag)

100.000 NOK (indbytte vurderes)

#11
Lading / Hvordan lader I jeres Leaf ?
onsdag 03. juli 2013, klokken 15:10
Jeg har været ude at prøve Renault ZOE Intense og Nissan Leaf

og vakler meget mellem den ene og den anden

mit største problem, eller ønske, er at hurtigt lade i privat regi

umiddelbart har ZOE 3 faset hurtiglader gennem Mennekes stikket, hvis ellers jeg har forstået det korrekt

men hvordan har Leafén det med hurtigladning ? også 3 faset eller skal den have DC via CHAdeMO ?

Mvh
JCBX

#12
Lading / Sv: Smeltet ladeport og kabel, Leaf 2012.
torsdag 27. juni 2013, klokken 22:32
Umiddelbart behøver man ikke have de store uddannelser

men min egen erfaring siger mig at inden, uanset hvad, så læs special forums igennem og træk på andres erfaring

selv gjort det meget inden jeg sprang på elbil

også gjort mange ting som har kostet kassen og delt det herinde så ikke andre "betaler" prisen også


og ikke mindst et STORT KADO til Norske elbils ejere og dette SUPER forum

bruger dette lige så meget som jeg ser nyheder på TV :-)

#13
Lading / Sv: Smeltet ladeport og kabel, Leaf 2012.
torsdag 27. juni 2013, klokken 22:16
Sitat fra: Bobbulf på torsdag 27. juni 2013, klokken 21:39
Sitat fra: JCBX på torsdag 27. juni 2013, klokken 21:13
Tag altid stikket ud på primær siden først

Derefter stikket i bilen

Hvis det gøres omvendt vil små svejsningers efterfølgende aflejre kulstof

Derved brænder stikket over tid

Vil kunne afsløres med termografi under ladning allerede inden skaden er definitiv

Skulle elbilsejere komme forbi Århus / DK så laver jeg en termografi gratis !
Ladingen avsluttes vel når pistolgrepet i bilen trykkes inn, så det er vel best å ta ut kontakten i bilen før kontakten på veggen.

Mig bekendt er det kun en mekanisk afbryder for ikke at trække i stikket (læs falder ud)

den elektriske afbryder ligger i de 5mm forskel mellem plastik og kobber

sådan forstået at plastikken er længere end kobberet

det gælder alle UL, E, CE, N, DK, S og TÛV standarder

så altid afbryde på primærsiden , aldrig på sekundærsiden (bilen)

ser samme problem på min 250km Clio, Mareshal stikket "brænder" over tid, så jeg afbryder på primær side først og derefter på Mareshal stikket

og jeg har ikke observeret yderligere tiltag til "sodning" på hverken bil eller mareshal

men ser det på de stik jeg anvender på primærsiden

og de koster gratis sådan cirka :-)

#14
Lading / Sv: Smeltet ladeport og kabel, Leaf 2012.
torsdag 27. juni 2013, klokken 21:13
Tag altid stikket ud på primær siden først

Derefter stikket i bilen

Hvis det gøres omvendt vil små svejsningers efterfølgende aflejre kulstof

Derved brænder stikket over tid

Vil kunne afsløres med termografi under ladning allerede inden skaden er definitiv

Skulle elbilsejere komme forbi Århus / DK så laver jeg en termografi gratis !

#15
Hej

er det ikke bare banke på ved fru Jensen ?

ellers brug tankstationer, brug stikkontakten til støvsugeren på stationen

spørg om I må tage lidt strøm og køb en kop kaffe :-)


Nå spøg til side !

min egen Renault Clio Electrique kører i Juli fra Nibe til Malaga, 3300km

indbygget lynlader og rækkevidde på 200-250km !

håber på 3 stint hver dag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA