Dette kan enkelt testes med gps-basert speedometer på mobilen. Alle VAG-biler jeg har kjørt har ligget på mellom 5-8% over faktisk hastighet, så tallet ditt stemmer bra.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Elmo på fredag 04. november 2016, klokken 15:36Sitat fra: e-curious på onsdag 02. november 2016, klokken 11:45Hvis (når) du trykker bremsen mer enn ca 1/3 inn så begynner de mekaniske bremsene å ta, og det genererer bare varme, ikke strøm
Regenerer bilen mer i B enn ved bremsing?
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 29. august 2016, klokken 17:24Sitat fra: Herbie på søndag 28. august 2016, klokken 13:11
Ok, så bilens rekkevidde er oppgitt til å være 190 km. Et forbruk på 12.7 kW/100 km med 24kWh gir som kjent denne rekkevidden.
Så er batteriet i praksis kun 21.8 kWh, og da blir jeg forvirret. Hvordan i huleste skal rekkevidden fortsatt kunne være 190 km? 15 års skolegang er ikke nok til å forstå NEDC-tall, tydeligvis.
Forbruk beregnes utfra hvor mye strøm som må tilføres for å lade opp batteriet.
Tap i ladeprosessen blir dermed en faktor, slik at man ikke kan ta utgangspunkt i netto eller brutto batterikapasitet for å regne seg fram til rekkevidde eller forbruk ihht. NEDC-normen.
Sitat fra: sylwester på søndag 28. august 2016, klokken 21:05
Hvordan du kom frem til 12,7kWh/100km?