Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kryten

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Uoriginale vinterdekk på felg
tirsdag 25. april 2017, klokken 13:07
Sitat fra: TM på tirsdag 25. april 2017, klokken 06:25
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 25. april 2017, klokken 00:10
Jeg blir gjerne med på gruppekjøp av både orignal eller god 3.part dekk/felg.
Guppekjøp av originalhjul tror jeg ikke det er noe å hente på, siden det er mva fritt sammen med kjøp av bil. Opel mener vel forøvrig at prisen på 16.900 er som et gruppekjøp å regne, men hvor de beholder volumrabatten  ;)

Med tanke på at det skal være uten MVA så er ~17k fryktelig stivt. En uoriginal dekkpakke til ~12K med MVA gir da betydelig besparelse. For min del er det ikke aktuelt å velge originale vinterdekk basert på pris.

Jeg kommer til å sjekke opp med en lokal leverandør i Grenlands området, for min del er det virkelig ikke noe hast  ::)

Nå har jeg vært sen med bestilling så vi skriver vel 2018 før jeg får min bil men men det er en annen ting.
#2
Lading / Sv: Leafen min tar ikke strøm !?!?!
fredag 18. november 2016, klokken 18:03
Ingen indikasjon før feilen oppstod. Det viser seg at det er selve laderen som må byttes. Min Nissan forhandler prøver å hjelpe til ved å søke Nissan Norge om at dette er reklamasjon (skulle bare mangle etter to uker på verksted og mange mange timer brukt av tekniker) Får svar på mandag om det blir dekt eller ikke.
#3
Lading / Sv: Leafen min tar ikke strøm !?!?!
mandag 14. november 2016, klokken 14:03
Da er det ikke det heller  :o :(
#4
Lading / Sv: Leafen min tar ikke strøm !?!?!
torsdag 10. november 2016, klokken 18:04
vel, tekniker skal til å sjekke kabling. Jeg syntes det er litt drøyt at vi som leg folk vet at EVSE ikke gir strøm ut dersom det er jordfeil, burde vært det første de sjekket ikke drive med diagnostikk....
#5
Lading / Sv: Leafen min tar ikke strøm !?!?!
onsdag 09. november 2016, klokken 20:27
Har tatt ut den. De ser det samme på verkstedet...

#6
Lading / Leafen min tar ikke strøm !?!?!
onsdag 09. november 2016, klokken 20:08
Er det noen flere som har erfart dette?

På søndag sluttet bilen å ta strøm, har prøvd tre EVSEer og ingen strøm inn. Bilen står på verksted på tredje dagen uten at teknikker finner ut av det. Bilen har ikke gått mer enn 112000 km.
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Software oppgradering
onsdag 27. november 2013, klokken 10:59
for å hindre duggen på vinduene dine kan du trykke på mode knappen til klimaen etter du har slått av og sette luftstrømmen til vindu. Dette gjør at du ikke får så mye dugg. Jeg kjører 60 km til jobb og bruker ikke varmen (er jo bare å kle seg  :P ) men har luften "åpen" hele veien
#8
Det er to plasser i parkeringshuset nede ved terminalen og et par plasser rett ved huset til Europark på parkeringen. Det er gratis å parker med El-bil ;)

Har gjort det flere ganger. Sjeldent det er fult i P-huset på ladeplasser
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Manglende kjørehistorikk på monitor i bilen
fredag 25. oktober 2013, klokken 09:01
Det kommer for hver gang du resetter

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Manglende kjørehistorikk på monitor i bilen
torsdag 24. oktober 2013, klokken 07:47
I carwings -> power consumtion har du tre faner. En er historikk, en er forbruk i nuet og en som viser hva som går av effekt overalt.

I den midtre (forbruk i nuet) har du en knapp som heter reset. Da dukker en søyle opp i historikken. Skal se om jeg får tatt noen bilder for å vise
#11
Lading / Sv: 2013 Leaf med 6,6 kW lader -> mulighet for 25A lading ?
lørdag 05. oktober 2013, klokken 15:32
bortsett fra et voldsomt skjevtrekk som i noen tilfeller kan trippe sikringen.
#12
LeafSpy / Sv: Leaf spy appen
lørdag 05. oktober 2013, klokken 15:31
AHr verdien er ikke reel. Den må settes i settings. Det er mulig å la appen logge litt og se hva som er reel verdi..
#13
Sitat fra: elektrolux på mandag 30. september 2013, klokken 07:52
Kretskortet i 32A laderene våre kommer fra en tysk leverandør, og er som du har oppdaget analogt. Det bør være fullt mulig å lage en tilpassing mot solcelleanlegget ditt med automatisk justering av strømstyrken i forhold til tilgjengelig energi.

Problemet er hvordan leafen reagerer på endring i pilot signalet. Har lest om en i USA som har en chevy volt som prøvde på det samme. Han endte opp med å stoppe lading når ikke solcelleanlegget hans ga nok guffe direkte for ladning av bil
#14
Lading / Sv: Original EVSE kabel - for kort på nye modeller?
mandag 30. september 2013, klokken 08:51
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 27. september 2013, klokken 13:29
Sitat fra: Kryten på fredag 27. september 2013, klokken 13:05
Dett er fordi manualen er for Europa og det er ikke alle land som har jordfeilvern som standard slik det er blitt i norge.

Niks!

Man skal ikke bruke skjøteledninger fordi disse oftest er av dårlig kvalitet og med et tverrsnitt på 1,5mm. Da vil det oppstå varmgang. Har du derimot en god kabel, slik Rasmus.B har, burde dette gå fint.

Det beste, og det vi burde kreve er jo selvfølgelig at Nissan leverer en kabel som er brukbar i Norge.

Lars

Min påstand går på den korte tilførselen. Per definisjon kan man bruke en 1,5 kvadrat skjøt på EVSE som følger med bilen MEN da får man ett ekstra sted hvor det kan bli varme gang.

Noen har moddet og lagt på lengre kabel som er den optimale måten å gjøre det på...
#15
Lading / Sv: Original EVSE kabel - for kort på nye modeller?
fredag 27. september 2013, klokken 13:05
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 27. september 2013, klokken 11:36
hvis en skal følge brukermanualen skal man jo ikke bruke skjøteledning, noe jeg blåser i ved slike tilfeller.

Dett er fordi manualen er for Europa og det er ikke alle land som har jordfeilvern som standard slik det er blitt i norge.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA