Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eksilbergenser

#1

Jeg fant to lenker hvor det er mulig å få til hurtigladestasjoner.

http://www.elbil.no/ladestasjoner/716-nye-hurtigladere-for-elbil-popper-opp
http://www.transnova.no/lopende-soknader-for-stotte-til-etablering-av-hurtigladere

Kanskje er dette noe som Trøndelag elbilforening kan jobbe med?

Jeg tenkte å starte forsiktig med en diskusjon om hvor vi burde ha hurtigladestasjoner i Trøndelag. De fleste ladestasjonene og hurtigladestasjonene er steder jeg sjelden trenger dem. 

Personlig kunne jeg tenkt meg hurtigladestasjon mellom Oppdal og Trondheim.
Jeg kunne tenkt meg at Støren eller Berkåk utpeker seg som gode alternativer for plassering av disse.

Mine argumenter er at Støren er også knutepunkt for å kjøre videre til Røros
Berkåk er et tettsted der det går vei videre til Orkanger, og det er avkjørsel til Tynset og til Østerdalen en mil utenfor Berkåk.

Hvor ville du hatt hurtigladestasjon i Trøndelag?
#2
En kort liten video av paraden da den snudde ved hotellet på piren.
https://www.youtube.com/watch?v=M_SkIBZZtao&feature=youtube_gdata_player
#3
Da har jeg, jentungen og nabojenten vasket bilen. Da gleder jeg meg til elbilparade imorgen.  :)
#4
Ladet hun på Værnes underveis eller kjørte hun hele stykket uten lading?
#5
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / havarert batteripakke
fredag 05. november 2010, klokken 18:51
Batteripakken på min Th!nk har havarert og jeg sitter nå å vurderer flere alternative. Er det noen her som har noen gode råd for at dette skal bli billigst mulig?

Jeg vurderer tre alterntiver:

1) Få Ford Kverneland, Trondheim,  til å sette inn nye NiCd-batterier
2) Betale et "tredjeparts" firma for å konvertere bilen til NiMH/Bly/lithium-etellerannet-batteri
3) Selge bilen og vente på at MiEV eller annen fireseters elbil kommer på markedet.

Jeg har ikke allverdens skrukompetanse på biler så jeg anser meg selv som ganske avhengig av hjelp til avansert skruing.

Er det noen som har forslag om hva jeg bør gjøre?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA