Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ogi

#1
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
tirsdag 04. desember 2012, klokken 02:39
Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 20:56
I dag var det bittert! Stod koplet til ladestasjon, men bilen var selvsagt like kald som ute (-12) når jeg skulle kjøre hjem.

Testet oppdatering av ladestasjoner fra bilen og det fungerte som smurt. Mistenker at det faktisk er noe så enkelt som at det er et sertifikat som har løpt ut på dato (ref. meldingen fra Leaf Link). Håpløst at de ikke klarer å fikse dette ila. kort tid.

Er det noen som vet hvem som drifter Carwings for Nissan? Tviler på at de gjør dette selv.
Spiller ingen rolle - alle har avtaler med IT/Tele firmaer. Men i slike tjenesteavtaler får man ikke mer en hva man betaler for. Klart at Nissan har kjøpt - og fått -  bunnpris her.

Carwings hos meg er fortatt nede.

Neste bil jeg kjøper blir ikke Nissan.
#2
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
mandag 03. desember 2012, klokken 15:55
Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 15:22
Nede her også. Virker som om det er en generell serverfeil og ikke feil med min bruker. LEAF Link melder om "The certificate for this server is invalid"..... 
Nede også. Var oppe lit lørdag or Søndag - og nede igjen nå.


#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet
tirsdag 27. november 2012, klokken 15:01
Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 27. november 2012, klokken 11:14
Nissan minner mer om Apple enn noe annet etterhvert :P
Prising, ja. Sikkert ikke på produkt eller software design... ;)
#4
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
søndag 25. november 2012, klokken 00:50
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 23. november 2012, klokken 22:54
Samme her.
Nå funker det ikke hos meg heller.
Samme her. Funker ikke til og med i dag

Tror Nissan sin resultat i Norske Kundebarometeren var ikke tilfeldig:
http://www.kundebarometer.com/index.php?content=nkbres2012&criteria=spesificBransje&bransjeName=Bilforhandler
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Når kommer 2013-modellen?
torsdag 22. november 2012, klokken 17:48
Sitat fra: Aspiranten på torsdag 22. november 2012, klokken 16:30
Bilnorge sammenligner ny rekkevidde på 228km med dagens "rekkevidde" på 200km.
Ehhh? Dagens rekkevidde er 10-15 mil, avhengig av hvor man kjører.
Enda mindre en 10 mil om vinteren.  Og hvordan kan ikke stole på 228km, når dagens 150km er en heller optimistisk tall?

En realistisk estimat er at kansje....kansje....kan man nå forvente 15 mil rekekvide som Nissan lovet.
#6
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
onsdag 21. november 2012, klokken 15:28
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 21. november 2012, klokken 10:31
Reglene om heving av kjøp er klare, i hvertfall etter forbrukerkjøpsloven:

§ 32. Heving
I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.


I denne sammenhengen er Carwings uvesentlig.

Thomas
Tvert imot.

Sammenhengen er at dette er en elbil....et batteridrevet bil....med ganske begrenset rekkevidde. Carwings er ikke en tilfeldig pyntefunskon. Det er egentlig en av Nissans viktigste salgsargumenter over hvorfor kjøperen trenger ikke å bekymre seg over bilen's begrenset rekkevidde. Skulle Carwings fjernes eller funker ikke, da har kjøperen blitt lurt.

Dvs kontrol over lading kan lett beskreves som både en viktig funkson og en sentralt punkt i salgsavtalen.
#7
Sitat fra: jagarock på tirsdag 20. november 2012, klokken 12:26
har også merka at batteriet er i underkant av hva man burde kunne forvente nå når det er kaldt :/

jeg kjører ganske ofte mellom majorstua og lambertseter, en distanse på nøyaktig 11.5km ifølge google maps.
tok en vanlig tur/retur i drive nå. tok halve batteriet. og det er ikke mer enn 23 km tur/retur.
jepp, halve batteriet.
Vinterdekk/Piggdekk?  Jeg merker høyerer forbruk etter montering av vinterdekk på bilen.
#8
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
mandag 19. november 2012, klokken 13:21
Jeg meldt problemet til Nissan Carwings kundeservice. Fikk svaret: de "prioritier saken" sier de. Men samtidig innrommer at de har ingen anelse om hvorfor dette har skjedd - kan ikke gi noen forventet dato for når problemet vil bli løst.

Slik skjer når bedrifter krever å kontrollere data sentralt, men mangler evnen til å handtere systemet. Det er egentlig ikke nødvendig at Carwings må være sentralisert. Det bør være mulig til å kommunisere direkte med bilen, uten første å rutes gjennom Nissan sin servere.


#9
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
torsdag 15. november 2012, klokken 21:03
Vi har fått feilmeldninger fra Carwings siden 09/11/2012.
#10
Tror mange har kjøpte elbil for å bli kvitte med diesel. -)
#11
Nissan sin "batteri kontrol" gjør ikke noe med batteriene. De behandles ikke. Jeg tiper at det viktigste med dette "service punkt" er å samle data for Nissan - på bileirnes bekostning.

Jeg tviler at Nissan er i stand til juridisk bevise at dente "service punkt" (som består av passiv dokumentering) har en innvirkning på batteriets tilstand.

Hvis noen battericeller har mistet for mye kapasitet da bør de byttes. Men Nissan har aldri definert dette og klart vil heller ikke.  Oppstår denne situasjon, tviler jeg at Nissan ville lett gjøre opp for seg (ref: Arizona) uansett man har donert mange penger til BNH eller ikke.
#12
Sitat fra: el nino på onsdag 07. november 2012, klokken 10:06
Som blivende Leafeier har jeg ikke sett serviceskjemaet, men hvis det står der at batterikontroll er en del av servicen, er vel realiteten den at kun Nissanverksteder kan utføre servicen skikkelig. ???
Nei. Hvis noe går galt med feks motoren må Nissan forstatt bevise at manglende service på batterien var grunnen. Selv med batterien blir det ikke lett for Nissan å fraskrive ansvarhet hvis de kan ikke forklare hvordan ditt valg av versktedet forårsaket skadet eller forverring.
#13
TLC / Sv: Vasking av bil
mandag 05. november 2012, klokken 08:40
Sitat fra: Aspiranten på mandag 05. november 2012, klokken 07:49Folk flest har viktigere liv enn å kaste bort 5 timer i uka på bilen sin
Selvvask tar ikke 5 timer. Kansje 2 timer. Ferdig. 3-4 ganger i året. Uten bruk av maskiner, selv for polering. Derfor er de vanskelig å finne en grunnlagg for det du så ("5 timer i uka").  

Kjøpte du utstyr for 30 000? Hvorfor? Det trenges ikke.
#14
TLC / Sv: Vasking av bil
søndag 04. november 2012, klokken 23:31
Jeg kjøpte fra http://bilnerden.no/  men så vidt jeg forstår flere utenlandsk steder selger til Norge f.eks:
http://www.theultimatefinish.co.uk/Store/Search.aspx?SearchTerm=+&Manufacturer=53&ManufacturerTerm=Bilt-Hamber
#15
TLC / Sv: Vasking av bil
søndag 04. november 2012, klokken 19:54
Jeg bruker denne metoden og er fornøyd:
- Bilthamber Surfex HD (forvask)
- Bilt hamber Autowash (vask)
- Bilt hamber Autoclay (fjerne rester)
- Bilt Hamber Autobalm ("voks")

Tar nok et par timer men man trenger ikke å vaske bilen ikke mer enn 3-4 ganger i året. jeg er ikke egentlig bildetailingentusiast men dette funker utrolig bra.


Bilvaskmaskiner er lettere men måten de driver på lager riper i laken. Jeg forstår ikke hvordan de har lov til å tar betalt for en "tjeneste" som så klart skader bilen på denne måten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA