Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - daghb

#1
BMW i3 / Sv: Nokian Hakkapeliitta R2 - erfaringer på vått føre?
torsdag 05. oktober 2017, klokken 08:16
Gikk bort fra såpa R2 over til CVC6 på Teslaen. Hadde store problemer med sidelengs stabilitet pga. myke vegger. Gikk over til CVC6 som er de beste dekkene jeg har hatt til den bilen, så jeg har valgt CVC6 også på i3'en nå. Men, det er jo stor forskjell på bilene, så det kan jo gå begge veier.
#2
Tesla Roadster / Sv: Tysklandstur
torsdag 07. juli 2016, klokken 15:08
Snasen pakking :) Klarte du deg med Schuko eller har du chademo-adapter eller liknende?
#3
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
torsdag 07. juli 2016, klokken 14:47
Sitat fra: Li-Ion på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:00
Formaterte kortet i går kveld - men fortsatt samme restart-problem i dag.... Da går kursen til butikken for å kjøpe et 64GB.... det bør vel funke greit.... eller?  ::)

Det er stor forskjell på kort, så gjør litt research. Enkelte er for trege og atter andre tåler ikke mange overskrivningene før de feiler.
#4
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
mandag 04. juli 2016, klokken 19:43
Sitat fra: F_P på lørdag 02. juli 2016, klokken 17:32
Vi har da ikke luftstrekk mellom tak og bakluke ;)

Nå som du har funnet trekkefjæra så dytter du kabelen opp og igjennom gummiforingen. Ta av håndtaket på luka til høyre (det med lukkeknapp) Trekk kabel opp dit, og ned igjen slik at kabelen kommer frem midt på ruten bak dekselet. Voila du ender med 3-4cm synlig totalt ;)

Nei, hvis det er mulig å unngå... Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du unngår luftstrekk.
#5
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
lørdag 02. juli 2016, klokken 10:43
Sitat fra: F_P på tirsdag 21. juni 2016, klokken 13:59
Hjalp det?

Jaggu! Har gruet meg litt til dette og utsatt det - klippet gress, tatt oppvasken, fiklet med pensjonssparingen, vasket gulv og ryddet i fjøset. Til slutt ble kjerringa så rar over at alt forefallende ble tatt nesten med en gang hun nevnte det at jeg bestemte meg for at dette ikke kunne fortsette. Så jeg trev med meg FOB'en, lette i sysakene hennes og fant en plastkile (dæven, så mye lettere ting går når man har riktig verktøy), boksen med 1.001 strips, fant til og med en trekkefjær på 20 meter ute i låven og gikk i gang. Hele operasjonen tok mindre enn 20 minutter. Trekkefjæra var en stor oppgradering fra å koble sammen strips og prøve å få disse gjennom og plastkila var hakket bedre enn plastbiten jeg brukte sist.

Alt i alt, angsten for å gjøre noe med slikt i framtiden har blitt mindre - jeg anbefaler i grunnen til alle å ta av plastplatene i bilen minst en gang i måneden for terapiens skyld.

Når det bare å finne en måte å gjøre overgangen/"luftstrekket" mellom karosseriet og bakluka penest mulig. Har slitt med DAB-dekningen når jeg bare har strukket kabel bak provisorisk. Ser at det henvises til "hvordan gjøre dette etter boka", men den boka har jeg ikke...

TUSEN TAKK!
#6
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
mandag 20. juni 2016, klokken 21:09
Sitat fra: F_P på søndag 19. juni 2016, klokken 11:13
Du trer kabelen ut i midten foran, ved dekselet/grillen. Vipp ned dette, tre kabelen igjennom, og videre ut i kupeen. Deretter legger du kabelen langs panotaket mot passasjersiden og bakover mot "bjelken". Kabelen kan tres videre ved siden av bjelken slik at den dukker opp bak i bilen.

Aha. Noen idé til hvor det er greiest å komme gjennom hvis man trer fra OBD2-uttaket, videre opp A-stolpen og skal gjennom til pano-taket derfra og mot frontkameraet? Altså den delen som er mellom A-stolpen og panotaket?
#7
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
lørdag 18. juni 2016, klokken 12:23
Har prøvd å finne åpning mellom dekslet over førerdøra og panotaket uten å finne noe sted det er gjennomføringsmuligheter. Ligger noe plastgreier i veien. Noen som vet hvor jeg bør lete for å finne gjennomføring?

Hilsen S85 mars 2014 :)
#8
Lading av Tesla / Sv: flexilader
onsdag 15. juni 2016, klokken 12:25
Du må ha med egen Type 2 på fleksiladeren, ja.

Hovedregelen er vel at for alle vekselstrømladerne i "mellomsjiktet" på 22 kW og under trenger du å ha med egen kabel, og over dette er det ladestasjonens kabel som brukes (CCS, Chademo, SC).
#9
Model S / Sv: København-Nordkapp
torsdag 09. juni 2016, klokken 14:43
Det er nok greiest å forholde seg til ladestasjoner.no samt f.eks. PlugShare:

Type2 7,5 kW ved Rica Bryggen Honningsvåg og ved Alta Hotell (max tre timers lading, men det er mulig denne er 22kW(dobbeltlader, 11kW enkeltlader).
22kW (for dobbeltlader) og 11kW (enkeltlader) TOCN-lader i Sørkjosen (for kafegjester).
22kW (for dobbeltlader) og 11kW (enkeltlader) TOCN-lader i Skaidi.

Ellers er det tynt med annet enn Schuko.
#10
Model S / Sv: Rangering av serviceverksteder
torsdag 09. juni 2016, klokken 14:31
Bra initiativ. Ser at "mitt" verksted hittil har 6 x God-score. Dette samsvarer finfint med inntrykket, selv om det foreløpig er litt lite statistisk grunnlag.
#11
Model S / Sv: Har facelift blitt utlevert enda?
mandag 30. mai 2016, klokken 21:06
Facelift i svart spottet i Fræna utenfor Molde i helga. Skvatt litt! :)
#12
Kan noen peke på enkeltsaker hvor NAF har fått noe særlig gjennomslag for sine synspunkter?
#13
Model S / Sv: Rar følelse i rattet etter hjulskift
torsdag 07. april 2016, klokken 18:37
Stive dekksider på grunn av vinterlagring gjør at de ofte "klatrer" på sidene av hjulsporene i veien. Dette gir seg litt etter litt og det kan nok ta 3-500 km kjøring før vinterstivheten gir seg. Som andre sier er lavprofildekkene stivere enn andre dekk så du vil nok uansett merke det utover inntil du blir vant til hvordan bilen oppfører seg. Altså: helt normalt dette.
#15
Ser aldeles flott ut!

Takk for oppgraderingen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA