Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MGR20

#1
En på jobben (NTNU) har en Zero, som han importerte til Norge selv. Den fikk avgiftsfritak på lik linje med el-bil. Han kjører mye, og er fornøyd med den.
#2
8-åringen min sitter bak på bagasjebrettet. Dette fungerer uten problemer :-).
#3
Dette er en gråsone, og ingen klare regler i Norge. I Tyskland er det lov å sykle i sykkelfelter med "registerte" el-sykler på lik linje med vanlige sykler.
#4
Det er ikke skumgummi, det er plast, epoxy eller silikon, og er der for å holde fuktigheten unna. Det er vanlig i elektronikk på motorkjøretøy.
#5
El-sykler med effekt over 250 watt og/eller assistanse over 25km/t er registreringspliktige, og burde derfor få momsfritak på lik linje med el-biler.
#6
Jeg har en 2011 Kalkhoff Sahel C8 som jeg har brukt i to og en halv sesong nå. Er veldig fornøyd. Kvaliteten er helt topp. Batteriet holder like lenge nå som det gjorde når den var ny. Det eneste er at originalt er sykkelen veldig lavt giret. Det er sånn at du ikke trenger de 3-4 første girene. Min er derfor giret om slik at dette blir mer optimalt. Man får kjøpt både mindre framdrev, større bakdrev og større motordrev (fra 9 til 11 tenner) på eBay.de.
#7
Hvis den er registrert som el-moped har man muligens ikke lov til å sykle i sykkelfelt? Da er mye av vitsen med el-sykkel borte.....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA