Da er man blitt litt klokere. Alle batteriene byttet i 11 kassa. Jeg fant ett dårlig batteri 5,1v (soc = 70%). Alle andre lå på 6,39. Har ikke testet dem videre ennå, men antar de fleste er høyst brukbare.
Etter et balanseringslading og vedlikeholdslading og derpå kjøring forsiktig så langt ned som jeg kom. fikk jeg 6,5 mil før lampa kom på på 8%. Da var jeg ikke innom gult, under 25%. Dette har jeg bare sjelden oppnådd på en varm sommerdag. Så var det Dette med ubalansen på kassene. Til min store overraskelse viste fortsatt Robometeret en diff på 0,8 v i snitt. Jeg kunne fortsatt ikke forstå dette. sensorene viste 61,5 v og 67,5. Så tok jeg en sjekk direkte på 11 kassen og den viste 72v. Da var neste sjekk sensor kabelen på midten under bilen. Joda den var der men hadde rustet helt av.
Reparerte kabelen med ny innfesting og vips så ble Robometeret happy. Kun 0,01 V forskjell tidvis ved kjøring. Men hvorfor viser robometeret spenning på en sensor som ligger i løse luften ?
Etter et balanseringslading og vedlikeholdslading og derpå kjøring forsiktig så langt ned som jeg kom. fikk jeg 6,5 mil før lampa kom på på 8%. Da var jeg ikke innom gult, under 25%. Dette har jeg bare sjelden oppnådd på en varm sommerdag. Så var det Dette med ubalansen på kassene. Til min store overraskelse viste fortsatt Robometeret en diff på 0,8 v i snitt. Jeg kunne fortsatt ikke forstå dette. sensorene viste 61,5 v og 67,5. Så tok jeg en sjekk direkte på 11 kassen og den viste 72v. Da var neste sjekk sensor kabelen på midten under bilen. Joda den var der men hadde rustet helt av.
Reparerte kabelen med ny innfesting og vips så ble Robometeret happy. Kun 0,01 V forskjell tidvis ved kjøring. Men hvorfor viser robometeret spenning på en sensor som ligger i løse luften ?