Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - edyrli

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Hurtiglading av Ampera-e & Bolt
fredag 20. januar 2017, klokken 09:47
Set skulle vært interessant å se Spenning og Strøm under lading.
Når jeg ladet iOn fikk jeg 125A opp til litt over 50% men pga lav batterispenning (80 celler, 330V) så blir ikke dette mer enn ca 41 kw på maks.
En i-miev som lader på 360V ville fått 45kw.
(jeg kunne lese dette på panelet til laderen)
#2
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddyklubb
torsdag 22. desember 2016, klokken 07:47
Kanskje lurt å satse litt bredere?
For eksempel Nowegian Carclub? Alle norske biler? Think, Buddy, Troll.

Eller Electric4Wheelers? Alle elektriske 4 hjuls MC. Buddy, Reva, Twizy osv.. (evt 3 hjuls i tillegg)
#3
ion/c zero er nokså like i-miev 2011. Fra sent 2012 fikk ion/c zero redusert batteri fra 16 til 14,5 kwh. De fikk oppdaterte celler og en oppdatert motor. Effekten gikk opp fra 64 til 67. Ion/c-zero har heller ikke flere valg for regenerering.

fra sent 2012 fikk i-miev mye nytt:
Forvarming med fjernkontroll.
Varme i begge forseter
Varme i seteryggen
Oppdatert motor 64hk -> 67hk
oppdaterte  batteri celler. LEV50 -> LEV50E
Lys i ladeluken
økt rekkevidde pga mer ekkeftiv motor 150km -> 160km
LED Hovedlys

Etterpå dette har den vært lik siden.

#4
Hei,
Jeg har ikke gjort noe med det foreløpig siden det ikke er et stort problem i daglig bruk.
Så lenge man er klar over hva som skjer er det relativt greit å få den i gang igjen.

Men det er jo helt topp dersom biltema har funnet en løsning på problemet :)
Jeg skal prøve få snakket med dem en av dagene og se om jeg får den oppdatert.

Takk for tipset!
#5
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
onsdag 09. november 2016, klokken 07:51
Hvordan gikk det med ladefarten? Noen som har funnet ut av det?
Der ser ut for meg som den nye modellen kommer med 43kw. Se nederst.
(Redigert)
Ser nå at tiden en lik for 22 og 43, så da er det 22kw ja...

https://kampanje.renault.no/kampanjer/zoe-forhandsbestilling/?gclid=CjwKEAiAjIbBBRCitNvJ1o257WESJADpoUt0q1CnbjBNX05xy1dsp-v0rqWkjOziWQ0Z3LgWtOOHIRoCsVTw_wcB
#6
Tidlige elbiler: Reva / Sv: 2017 Reva
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 09:01
Reva e2o har vært til salgs en stund i india og det har vel blitt solgt noen i england. Grunnen til at ikke vi har noen vil jeg tro er mangel på LHD utgave.
Ellers kommer det en plus utgave snart. e2oPlus. Vi kan jo håpe den kommer i LHD utgave.

http://mahindrareva.com/
http://www.mahindrae2oplus.com/
#7
Alt det andre / Sv: Kjørt for langt på forsikring, bytte selskap..?
onsdag 12. oktober 2016, klokken 10:00
Sånn det pleier å fungere så er det bare å melde inn ny km. Du betaler ikke noe "mellomlegg" for det du allerede har kjørt for langt da skaden allerede har skjedd og du har kjørt uten gyldig forsikring.
Bare husk å oppgi nok km til neste periode.
#8
Elbiler i media / Sv: Elbiler ikke mer brannfarlige
onsdag 12. oktober 2016, klokken 08:00
Synes denne passer her: https://www.nrk.no/rogaland/naf-etterlyser-informasjon-om-kvifor-dette-skjer-sa-ofte-1.13173682
Når vi ser at det er i snitt 10 bilbranner til dagen er det ikke overraskende mindre branner i elbiler. Det er også litt rart at når en elbil brenner er det oppslag i alle landets aviser, men ingen snakker om de 10 andre brannene som skjer hver dag.
#9
Biltema hadde ikke hørt om problemet før, så visste ikke hva de skulle gjøre med det. For øvrig er sykkelen helt topp. Jeg har funnet ut at man må syke i høy hastighet en liten stund før problemet oppstår. Det kan virke som motoren skrur seg av.
Sykkelen drar bra i bakkene. Jeg har ikke veldig stort sammenlikning grunnlag, men i bakkene trekker den bedre enn min gamle Xilhouette og like bra som en Kalkhoff med Bosh motor til ca 25000.
Den ser mer eller mindre prikk lik ut som Diavelo Pure 3 og Diavelo E3 til omtrent dobbel pris. Så noen må drive med lisens produksjon eller rebranding et eller annet sted.
#10
Jeg har investert i en annen Biltema elsykkel.
http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Elsykkel/Elsykkel-City-Sport-28-3-gir-2000036589/
Har akkurat fått den og så langt er inntrykket veldig bra. Den føles ikke stor og tung og motoren drar overraskende bra. Jeg skal legge inn en oppdatering når jeg har syklet litt mer på den. Testing i tunge oppoverbakker bl.a.

Men,
Den har en snodig oppførsel som jeg må ta opp med butikken. Når man sykler over 25 km/t så skrur motoren seg greit og gradvis av som den skal. Men når farten synker så kommer ikke motoren inn igjen med det samme. Hvis jeg stopper og tråkke og begynner igjen så kommer motoren inn igjen. Dette kan fort bli irriterende og må nesten tyde på at noe er feil.
I denne videoen så opplever anmelder det samme. (Kommentarfeltet)

#11
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
torsdag 29. september 2016, klokken 11:08
Sitat fra: zbk på torsdag 29. september 2016, klokken 10:52
I brosjyren på siden til Renault. Opptil 80!km/time ladefart. Yay!

Ladefarten er null problem før du kjører langt nok til å trenge over 2 ganger batterikapasiteten. Da er og bli 22kW bare for spesielt interesserte. 43kW er minimum, >100kW gjør det vanskelig å argumentere for at fossilbil er enklere.

På skikkelig langtur vil ladefarten være mest vesentlig for hvor fort du kommer fram, batteristørrelsen bestemmer bare om det blir mange korte eller noen få lange stopp.

oi, 80km/time. Da snakker vi vel ikke 22kw heller men 11kw. (forutsetter 1,3kw/mil som burde gå på sommeren)
#12
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
torsdag 29. september 2016, klokken 10:43
Jo, men med praktisk rekkevidde på 300km så vil behovet for lading på langtur være langt mindre.
Hvor står det at ladefarten er 22kw på ZE 40?
#13
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
torsdag 29. september 2016, klokken 10:20
http://www.dinside.no/motor/zoe-i-strupen-pa-konkurrentene/63605077

Wow det var en sykt bra pris. 221.480 for en bil med 41 kwh og 400km rekkevidde.
Kan det stemme?
#14
De første modellene hadde 64 hk (47kw)
Motoren ble senere oppgradert til 67 (49kw)
Dette er reel makseffekt.
35kw er kontinuerlig effekt. Det er effekten motoren kan gå over lenger tid uten og gå varm.
For eksempel har en Telsa S85 kun 69kw nominell effekt.
#15
Rart. Jeg har aldri hatt problemer med 2013 ion. Det har fungert feilfritt med:
iPhone 4
iPhone 6s
Sony xperia Z2
Samsung Galaxy S7
Nokia Lumia 1020
Knotet litt med paringen av Windows Phone. Det har vært det eneste.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA