Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond Arve

#1
DRIFTSBATTERI / Sv: Batterikapasitet, 1 prikk mindre...
tirsdag 24. mai 2016, klokken 11:59
Sitat fra: kjekk på mandag 23. mai 2016, klokken 14:17
Fikk dette gjort på BNH i Oslo, de satte inn "lånepakke" mens celle ble byttet, deretter fikk jeg tilbake den gamle batteripakka.  Hadde vel lånebatteri i ca 4-5 uker, er 99 % sikker på at det er den orginale batteripakka som er reinstallert. BNH fikset dette på garanti på tross av at bilen hadde gått godt over 100k, topp oppfølgning fra BNH hele veien. For ordens skyld og i tråd med tema kan jeg rapportere at jeg også mistet en kapasitetsstrek ved ca. 125k
Fikk du erstattet celle på garanti selv om det var utenfor garantibetingelsene?
#2
Hadde vært interessant å se trafikktelling langs Mosseveien fra februar og utover.
#3
DRIFTSBATTERI / Sv: Batterikapasitet, 1 prikk mindre...
tirsdag 10. mai 2016, klokken 23:15
Mistet en strek nå på 99.000. Var tilfeldigvis innom BNH Ski, selgeren der mente at de gjerne skiftet enkelte batterimoduler om det var problemet. Noen som har fått tilbud om det, eller er dette enda mer BNH-selgertullball?
#4
Model X / Sv: Personlig invitasjon: Forhåndsvisning av Model X
torsdag 10. mars 2016, klokken 22:58
Bah påskeferie  >:(
#5
Model X / Sv: Konfigurering åpnet!
mandag 07. mars 2016, klokken 18:00
Sitat fra: satheesh.net på mandag 07. mars 2016, klokken 16:02
Noen prøvekjøring tror jeg ikke blir mulig på en lang, lang, lang (!) stund enda. Den kommer dog på visning i april en gang og da vil reservasjonsholdere få muligheten til å komme nær bilen. Men prøvekjøring er altså ikke på agendaen. (Det kan selvsagt endre seg, men foreløpig skal den kun på utstilling.)
Ai. Snodig. Er ikke aktuelt for meg å kjøpe før jeg har prøvekjørt.
#6
Model X / Sv: Konfigurering åpnet!
mandag 07. mars 2016, klokken 14:22
Noen som vet når Model X blir mulig å prøvekjøre i Osloområdet?
#7
Sitat fra: Turist på mandag 29. februar 2016, klokken 12:44
Begrunnelsen for å kaste ut "elektriske motorvogner" fra kollektivfeltene på øst-/nord-/sørkanten av Oslo er stengeingen av Brynstunnelen.
Er det noen med god logisk sans som da kan forklare meg hvorfor kollektivfeltet fra Brynstunnelen til Ryenkrysset er stengt for el-kjøretøy? Det er jo ETTER Brynstunnelen (som er "proppen")
Ikke det at jeg tror det blir behov for å kjøre i Kollektivfeltet på den strekningen...... tror ikke det blir noe kø siden Brynstunnelen vil "filtrere" vekk trafikken......
Kan jo argumentere med at faren for kødannelse generelt øker, f.eks. når mange tar turen om Ekebergtunnelen tilbake til Ryen. Da er det greit at kollektivtrafikken har prioritet der også.
#8
Sitat fra: spigney på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:47
Sitat fra: Trond Arve på onsdag 24. februar 2016, klokken 13:18
Lurer på hvor Linda Hofstad Helleland bor,og om hun (eller mange av kompisene hennes) kjører elbil?

Nå er nok ikke dette hennes bord lengre, da hun er kulturminister.
Hun satt vel i transport- og kommunikasjonskomiteen når hun tok opp dette.
Har vært musestille fra Nikolai Astrup også, som er ny leder i komiteen. Gjetter det er flere Oslo-politikere som bor på vestsiden av Oslo enn på sørsiden.
#9
Lurer på hvor Linda Hofstad Helleland bor,og om hun (eller mange av kompisene hennes) kjører elbil?

Ber statsråden gripe inn i elbil-nekt i kollektivfelt
#10
Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. februar 2016, klokken 08:23
Hva med disse scooterne man ser flere og flere av som har to hjul tett ved siden av hverandre foran og ett bak, disse kan da heller ikke kjøre i kollektivfeltet?
Avstanden mellom midtpunktene på dekkene som er montert på samme aksel må være mindre enn 46 cm for å defineres som en tohjuling: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35835

Slike trehjulinger kan man forøvrig kjøre med vanlig førerkort.
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Endelig fredag så hvorfor tenke på mandag
fredag 19. februar 2016, klokken 22:49
Sitat fra: toril på fredag 19. februar 2016, klokken 21:36
Vi kan vel håpe og tro at vi får bruke kollektivfeltet igjen utenom rushtiden fra oktober 2017. Jeg forstår ikke helt hvofor det skal være stengt 24x7 da, evnt med flere i bilen som på vestsiden.
Hva skal du bruke kollektivfeltet til utenom rushtiden?
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: Endelig fredag så hvorfor tenke på mandag
fredag 19. februar 2016, klokken 16:19
Sitat fra: jkirkebo på fredag 19. februar 2016, klokken 10:17
Denne gangen tviler jeg på at elbilene får komme tilbake til kollektivfeltet. Mosseveien er vel også den strekningen som er dårligst egnet mhp. dette siden kollektivfeltet snevres inn til ett felt underveis. Dvs. at trafikken flyter ikke generelt bedre pga. utnyttelse av alle felt, man bare kommer raskere frem på bekostning av andre som dermed bruker lengre tid.
Tror heller ikke elbilene kommer tilbake etter dette midlertidige forbudet. Men jeg er uenig i at Mosseveien er mer uegnet enn andre steder, her er det f.eks. svært få av-/og påkjøringer som skaper trøbbel sammenliknet med vestkorridoren.
#13
Da var skiltene med Gjelder ikke EL-motorvogn oppe, og jeg sneik i kollektivfeltet for første og siste gang. I likhet med de fleste andre elbilistene tok jeg sjansen på at kontrollene ikke begynner før neste uke.

Nesten sju år med kollektivfeltkjøring har vært fantastisk praktisk. Nå blir kroppen sikkert glad for jevnlig sykling fra Hvervenbukta, kombinert med tog og buss når det trengs. Og jeg har iallefall ikke dieselbil ;D.
#15
Dette er åpenbart spekulasjoner fra journalistens side for å selge artikkelen og få klikk. Folk går rett på limpinnen, det et få emner som kan måle seg med sanksjoner mot elbiler. Vent på eventuelt svar fra byregjeringen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA