Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dixie

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Salg av P106
tirsdag 17. april 2007, klokken 07:28
Har tenkt å selge min P106 da det ikke er behov for den mer, endret livssituasjon.
Lurer da på hva jeg kan få for den.
Det er en P106 5 dører 2002 modell. 41000 km.
Fulgt alle servicer på batteri, det vil si ved hver 5000km. Har byttet børster ved 25000km og nylig byttet kjølepumpe samt bremseklosser er også byttet. Når det nå var inne til service nylig fikk jeg bekreftet at batteriene var i topp stand. Har ikke hatt problemer med den, har gått trofast hele tiden. Har benyttet Enviro i Drammen på hver service.

Hva kan jeg får for en slik bil?
#2
Min bil har kjørt ca. 41000 km når den gikk i stykker. Har stort sett også kjørt batteriene ut for hver ladning.
#3
det hjalp til en hvis grad å ta ut hovedsikringen, men det viste seg til slutt at kjølevanns pumpa ikke var OK og at denne gikk i stykker. Ble byttet når jeg var på påskeferie og nå fungerer den helt fint igjen.
#4
Tok ut hovedsikringen og koblet inn igjen og da forsvant lyset på kontrolllampe for el feil og den begynte å lade igjen.
Jeg hører at vannet sirkler rundt når jeg starter motoren og regner med at denne er grei.

Bør jeg få sjekket bilen?
eller er dette noe som kan skje. Hadde den på service for 2-3 uker siden og rettet noe med en sensor på julene da og fikk byttet vanlig bilbatteriet.
#5
Min P106 sluttet plutselig å lade når den var til lading, og så lyste "Kontrollampe for elektrisk feil". Den vil ikke lade mer. Har kjørt den får å se om jeg merket noe men den fungerer fint ved kjøring, har bare 40% igjen nå.
Er det noen som har noen gode forslag til hva som kan være galt eller om det finnes enkle grep man kan utføre slik at man får ladet bilen og eventuelt kjørt til et verksted?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA