Her er monteringsanvisning.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: DeepFu på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:27Ok, takk for info. Rakk ikke å bestille Tesla sitt stativ før det var utsolgt. Synes også det var litt stiv pris. Venter fortsatt på bilen, så jeg får ikke eksperimentert enda.
Ser Yakima nå har et stativ tilgjengelig for TM3, men det er ENDA dyrere enn Tesla-stativet. Finner det ikke på Yakima sine europeiske sider. Baseline towers + Baseclip 173 + Jetstream bar. Ser på Amazon at det IKKE er kun TM3, men brukt på Civic, Passat og Prius blandt annet. Sååee... Hvem er først til å begynne å eksperimentere, og teste ut hva som passer???
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:22Godt å høre en hyggelig historie også. Gratulerer med elbil.
Da er jeg i mål! Grå LR står her hjemme i garasjen etter formiddagens henting på Lillestrøm. Har ikke klart å finne noe galt med bilen ved "normal" inspeksjon, den går som et uvær og har ingen rare lyder. Og alt av kabler var på plass så nå står bilen på lading på vår Saltoboks.
Vi kom på slaget 10.00 som avtalt, vår kontakt fant oss etter en fjerdedels bolle og kaffekopp og tok oss ut til bilen. De siste tingene med registreringen (konas personnummer) ble ordnet og dermed ble registreringsnummer tildelt og skilt satt på plass. De fortalte for øvrig at i går var en rolig dag (60 biler ut tror jeg han sa), mens de skulle ha ut ca 150 i dag og langt over 200 i morgen. Uansett så fikk vi god tid på oss før vi kjørte ut av egen fri vilje, ikke fordi vi ble stresset av gårde.
Nå skal jeg kose meg i finværet med fotografering før bilen blir møkkete, ordne alt av innstillinger og så bare kose meg med alle mulige unnskyldninger for å kjøre en tur. (Og i kveld skal jeg ta buss og tog ut til Lillestrøm for å hente gamlebilen...)
Takk til alle her for informasjonen og underholdningen disse tre månedene siden jeg bestilte! Tipper at jeg nå bruker forumet mer som søkemotor, i tillegg til at jeg fortsetter registreringsnerdingen frem til månedsskiftet for dem som fortsatt ønsker et hint om når de kan få bilen sin.
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:17Fikk du noen gode svar? Som du kan dele, slik at andre slipper å sitte i kø?Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:11Ah, jeg tolket det som at du satt 1 min og 26 sek i køSitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)Kom endelig igjennom til de nå, 1t 5min i kø!
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)
Sitat fra: GL1 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:07Litt kjedelig dette, men sånne er det vel da tydligvis å kjøpe bil i nettbutikk. Men jeg har kjøpt en del biler, og man hører ikke så mye hos de etablerte bilforhandlerne heller. Sendte en mail til Møller med avbestilling av Audi E-tron forrige onsdag. Ikke fått svar der heller.Sitat fra: fnatiC på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:04Välkomna til Tesla S A L E S, Inbox är nu full...Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:01Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.
Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.
Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Satt i 1 time og 59 minutter. Hadde 2-3 powernaps mens jeg ventet. Til slutt kom en svensk telefonsvarer som sa noe piss og la på, passe forbanna da ja.... Så ikke vær for sikker.
Been there done that....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.
Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.
Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Sitat fra: vbl på søndag 07. februar 2016, klokken 16:23Synd du føler det slik. Jeg har en egolf uten varmepumpe og med montert dieselvarmer. Men selv uten dieselvarmeren, er det mer enn nok varme i min. Jeg har testa den med bare elektrisk varme helt ned i minus 26, det var ikke noe problem å holde varmen, men rekkevidden blir deretter. I minus 26, tok varmeapparatet bort 75 km rekkevidde. Men varmt, det ble det.
Møller mener fortsatt det ikke er grunn for heviing eller omlevering. De noterte en liste med det jeg mener er feil og så ble det avtalt at jeg får lånebil. Det de var villige til var å kjøpe tilbake bilen gunstig, så de skal også ta takst.
Byttet til lånebil forrige tirsdag og har brukt den i nesten en uke og jeg merker at de samme ulydene er på den bilen så det kan jeg slå meg til ro med selv om jeg er skuffet over det på en ny bil.
Vedrørende varmeapparatet så har jeg prøvd forskjellige innstillinger (auto, fot/ansikt på 23 grader) og kjenner at lånebilen er god og varm i starten men etter ca 40 minutter kjøring så begynner det å dabbe av. Har ikke vært kaldere enn -4 så jeg vet ikke om det vil bli like kaldt som i min ved kaldere temperaturer.
Men slik det virker for meg så er det elendig varmeapparat på e-Golf, punktum. Nesten så jeg tror at bilen er totalt uegnet i norsk vinter.
De tyske ingeniørj***ene kan ikke ha testet bilen på vinter før de har sendt ut bilene, føler meg som en prøvekanin.
Sitat fra: frodeth1 på torsdag 04. februar 2016, klokken 14:36Du skal bare koble deg inn i eksisterende krets, alt skjer i motorrommet.
Har sett på filen men har ikke slik tilkobling inn gjennom torpedovegg men det er vel bare og lede varmt vann inn i PTC varmeren regner jeg med. hilsen Frode
Sitat fra: frodeth1 på torsdag 04. februar 2016, klokken 13:34Sjekk første post i denne tråden, der ligger det en PDF med all info som jeg har laget for min måte å montere på. Akkurat hvor man går inn i kretsen er viktig, med tanke på retningen vannet går. Det står greit i PDF i første post.
Hei , ny på forumet men hvor er montering tips for og montere vannvarmer i egolf med varmepumpe ? hvor kobles varmt vannet inn ?
Hilsen Frode
Sitat fra: O.J. på søndag 31. januar 2016, klokken 18:44I eco er det bare halv fart på varmelementet, og jeg tror den også skrur ned tempen litt, slik at 22 innstilte grader egentlig ikke er like varmt som 22 grader i normal. Hvis du sitter inni med bilen på tomgang, vil du høre forskjell i lyden på varmevifta når du veksler mellom normal og eco, det blir liksom lettere lyd i eco. For øvrig, så vil det uansett være en fordel å isolere slanger, da blir varmetapet mindre.
Er det nokon som har merket noko forskjell etter å isolere dei slangene som blir varme? Eg har e-golf 2015 uten VP å lurer litt på dette, eg har ingen problem med å holde varmen i bilen men vist eg setter den i eco modus når det er minus grader ute so klarer den ikkje produsere varme etter ei stund, ikkje er det noko forskjell når eg endrer temperatur heller i eco, er det normalt eller vil det hjelpe å isolere slangene som blir varme?
Sitat fra: EAKF på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:39Min erfaring er at brenneren går ganske lenge før den går over i trinn 2, så det er ikke noe problem på eGolfen min i hvert fall. Er det kaldt, går den bare på full spiker hele tiden.
Jeg vil også nevne at i følge den lokale eber-selgelen i Stokke, bør det være et kjølevæske-reservoar på 5-10 liter, et volum, tilsvarende en normal forbrenningsmotor, slik at fossilbrenneren ikke veksler mellom lav/høy effekt for hurtig. Når den først er på max, bør den få varmet seg opp skikkelig, før den går på lav effekt igjen. Hvis ikke soter den igjen mye raskere. Han anslo at å ikke ha reservoar omtrent halverte levetiden..
Men passer man på å bruke PTC'en når man kjører kort og lokalt er jo det en stor fordel i forhold til en fossil-bil.
Sitat fra: stefse på onsdag 27. januar 2016, klokken 19:06Forøvrig, i følge eber norge, skal den ikke sote igjen hvis den brukes riktig. Serviceintervallet er 2000 timer, noe som tilsier ca 83 døgn brenntid.
Ville gått for en brenner som kan gå på etanol. Brenner renere, ingen sur diesellukt, og sannsynligvis mindre vedlikehold da brennkammeret ikke kokser igjen som det kan gjøre med dieselvarmere.