Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jana

#1
Ok. Sender en slik
#2
Fanafjord, hva betaler du for en nøyaktig 1 år gammel Fully charged i3 med 23.000 km på telleren? Gold/brun eller hva fargen heter. Jeg skal muligens bytte.
#3
BMW i3 / Sv: BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
onsdag 11. januar 2017, klokken 21:00
Hei du.
Jeg bor i Son og jobber på Skøyen. Helt ny i3 i november.
Kjører 6 mil hver vei hver dag, dvs 12 mil i Eco Pro modus.
I regnvær og rundt null grader ute, har jeg rundt 2-4 mil igjen når jeg kommer hjem. Jeg kjører hardt og rundt 100-130 km/t hele veien frem til Mosseveien.
Kjører man rolig i rundt 90-100 km/t er rekkevidden rundt 17 -18 mil.
På sommeren i rundt 70-90 regner jeg med at den går over 20-22 i EcoPluss modus.
#4
BMW i3 / Sv: Feilleveranse av vinterfelger, hvor mange?
torsdag 15. desember 2016, klokken 22:59
Jeg fant den tråden nå og synes dette er skikkelig merkelig av Bmw. Man legger ganske mye ekstra på 20 tommere, så blir det spart inn på andre siden på denne måten..... smålig.

Mener du da at det KUN produseres 1 type felg, eller produseres det 2 typer, slik at man, dersom ønskelig, kan kjøpe 2 nye felger å bytte over dekkene?
#5
BMW i3 / Feilleveranse av vinterfelger, hvor mange?
torsdag 15. desember 2016, klokken 22:26
http://www.side3.no/motor/test-bmw-i3-med-94-ah-batteri---rekkeviddetest/3423272687.html

Sammenlignet med disse
https://www.google.no/search?q=bmw+i3+test&rlz=1C9BKJA_enNO684NO687&hl=nb&prmd=vin&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifnZq2kvfQAhWFjCwKHXGwC1oQ_AUICCgC&biw=768&bih=909#imgdii=Ozf48oPf2pybhM%3A%3BaMgAGtXZ6f5V9M%3A%3BaMgAGtXZ6f5V9M%3A&imgrc=aMgAGtXZ6f5V9M%3A


Hvor mange av de som har kjøpt siste modell med fullspekket pakkeløsning og 20 tommers felger, har fått med seg at 2 av felgene, venstre side, har feil rullemønster på eikene?  Var på Dekkmann og fixet en ventil og han så 1 sek på bilen og påpekte feilen.  Bmw påstår at det skal være sånn.......

Hvis dere ser på bildet fra venstre side i testen over her ser dere at eikene på en måte graver seg frem i stedet for motsatt og ligge bakover.

Vi er 3 som har samme feilen og ser noen EV registrerte som er riktige.

Noen som har fått dette fikset?

1.000 biler med 2 feil felger blir litt logistikk- trøbbel.
For å ikke nevne de 2.000 felgene til sommerhjulene som også sikkert er feil......
#6
Model S / Sv: Resonans / vibrasjoner
torsdag 30. juli 2015, klokken 08:22
Jeg sliter voldsomt med min 85D og vibrering i 80 isch og 150 isch. Har vært inne 2 ganger på avbalansering og fått begge bakdekkene byttet uten at det hjelper nevneverdig. Kjørt 5.000 km nå og det vibrerer ganske likt som om det er filvarsleren som er på.
Det ble sagt at det kanskje er et resonanseproblem mellom motor bak og motor foran. Altså kun på D modellene.
Flere?
#7
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Model S på finn.no
onsdag 22. oktober 2014, klokken 17:32
Da fjernet jeg min annonse på S85 som sto til salgs. Bilen kommer mot slutten av november og jeg er klar. Bilen er klartgjort for de nye finessene bortsett fra 4*4 fortalt Drammen. Da gidder jeg ikke vente i nye 6 mnd.

Er klar for bussfila igjen før det blir borte i april neste år....................
#8
Akkurat snakket med Drammen om min S85 som skal leveres sent i november og er ferdig produsert. Det var fortsatt mulig å vente på S85D og flytte depositumet. Dette var meget bra. Ny levering ville bli april eller senere. Når han fortalte at bilen som kommer i november er klargjort for alle de lanserte nyhetene (senere softwareoppdateringer), bortsett fra 4*4, dvs autopilot etc som nå ble lansert, så droppet jeg 4*4 og gleder meg til (h)jul.
Har nå vært uten Tesla i 3 mnd og det er ikke en bra opplevelse! FF
#9
Teslanewbie
Dette er en latterlig greei. Du får 1.000.000 monopolpenger av meg.
Blir du mer fornøyd med bilen din nå da? Den er like fin og god som for 1 uke siden. Og det er den i minst 1 år til. Bil er ikke gratis og det visste du når du kjøpte. De som kommer i mars 2015 er ikke på bruktmarkedet før neste høst. Først da kan du finne verditapet ditt.
Du skal jo ikke selge, så hvorfor grine?
#10
Espen Hugaas
Hold deg unna min bil.......... ❤️
#11
Teslanewbie
Jeg gir deg de kr 350.000 om 2 mnd som du nevner. Oppgi KM og utstyr så skal jeg vurdere om den er trafikkfarlig.
Er du klar? Jeg avbestiller min S85 som kommer i november dersom du er klar
#12
Model S / Tesla moment over?
onsdag 08. oktober 2014, klokken 09:38
Er Tesla-momentet over?
Jeg venter på min Tesla nr. 2 som ble ferdig produsert i går. Ny bil på statistikken i november altså. Når man ser på OVF sine tall for 2014 til sept 2014 ser tallene slik ut:
Q3 = 401 biler
Q2 = 1.080 biler
Q1 = 2.056 biler
I excel-arket på Elbilforum.no er det lagt inn ca 25 biler siden jeg bestilte 30/6.
Er nyhetens interesse nå over og de fleste som var potensielle kunder har nå fått sine biler? I sept ble det registrert 104 Teslaer, dvs 0,9 % av markedet.
Ka dokk tru?
#13
Elbil og økonomi / Sv: Realistisk verditap på Leaf
fredag 04. april 2014, klokken 13:31
Er ikke helt uenig i de 2 siste kommentarene her, men det vet vi ingenting om enda.

Det ENESTE vi vet her er at de 2 kommentarene fint kunne skrives på Teslas eget Forum. Hva i helv... har slike teite dommedagskommentarer her å gjøre? Er så dritt lei av det.

Jeg kjøpte Leaf og tok tapet med et smil. Jeg kjøpte Tesla og har råd til de evt. 100.000 i verditap som kommer. Penga ligger også i alle de andre fordelene og kjøregløede. Min MB GLK320 kostet 100.000 pr år. Min E-klasse cab kostet 100.000 pr. år. Min Touareg 3 kostet 100.000 pr. år. Min MB ML kostet 100.000 pr. år. Min Mazda Mx-5 koster 30.000 i året.

Vi snakker Leaf her, ikke Tesla! Og har du ikke råd til det, så kjør Mondeo da, what the heck! I dont care!
#14
Elbil og økonomi / Sv: Realistisk verditap på Leaf
torsdag 03. april 2014, klokken 15:57
Har nettopp solgt 2012 svart Leaf med 33.000 km på telleren. Begynte på 174.900 inkl. omreg. NULL response, bortsett fra idioter som prøver seg med skambud.

Senket deretter prisen etter 1 uke, til kr. 168.900 inkl. omreg. Ble nedringt fra 07.30 og utover.

Konklusjon = smertegrensen på en nøyaktig 2 år gammel sort Leaf er 169.900 i dag. Over 170.000 får man ikke.
Tror faktisk denne prisen kommer til å gå litt ned, grunnet nye reduserte priser på nye biler, som ikke markedet kanskje har fått med seg enda.

Bilen kostet da nøyaktig kr. 50.000 i verditap pr. år. Tilsammen 100.000 i verditap + renter i 2 år 16.000 + forsikring i 2 år kr. 7.000 + spylerveske og 2 servicer kr. 9.000.

Totalkost = kr. 132.000 / 33.000 km = 4 kr/km
Verditapet blir jo unormalt høyt når "nybil" prisen reduseres så mye som denne har gjort på 2 år.

Har vært sinnsykt fornøyd med Leafen og kun hatt 2 ekle opplevelser med lite strøm på 2 år. Det siste var nylig på Vestby ladestasjon hvor jeg fant ut om abo-systemene. Aldri vært så sinnsykt forbanna før eller senere!

Nå kjører jeg hjemover i min nye Tesla :)
#15
Model S / Sv: Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE
tirsdag 12. november 2013, klokken 15:29
Ufattelig kjedelig å lese side opp og side ned om ting som ikke har med Tittel PRISØKNING å gjøre!

8) :o >:(
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA