Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - B1

#1
Dårlig journalistikkarbeid av VG. Jeg leste akkurat kilden som VG brukte og det står:
"For ladbare hybrider har vi ikke tatt noe initiativ til betalingsfritak, så de får tilgang til strøm, men må betale parkeringsavgift."

Det er jo gode nyheter, men på en annen side er det alltid bedre med gratis strøm og betale det samme og ha en parkeringsplass med bedre beliggenhet, så det kan fortsatt bli et lite problem, men godt det ikke var gratis ihvertfall.

Det vil det nok være betydelig mer hybrid biler enn det er elbiler da de kan brukes som vanlig biler og er billig i drift. Det blir spennende å se hvordan det utvikler seg.
#2
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10057399

Jeg håper kommunene bygger masse ekstra plasser nå. Hybrid biler kommer seg videre med bensin, det gjør ikke elbiler. Kjipt om disse hybrid bilene bruker opp mye av kapasiteten på ladestasjonene. Da sitter man der, uten strøm.  :(

De som eier hybridbiler vil HELT GARANTERT plugge inn ladekabelen bare for å slippe å betale parkeringsavgiften/få en nærmere parkeringsplass, selv om de ikke trenger lading!
#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Felger til Buddy 2010?
onsdag 11. april 2012, klokken 14:07
Har du nav-størrelse og?
#4
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Felger til Buddy 2010?
lørdag 07. april 2012, klokken 15:28
Sitat fra: Wired på onsdag 04. april 2012, klokken 14:05
13x4,5J  sirkel 4x98 imp.34

Bare og slå seg løs i felg katalogene :)

Takk for info! :)
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Felger til Buddy 2010?
mandag 02. april 2012, klokken 15:10
Er det mulig å gå kjøpt andre felger til en Buddy? Jeg syntes original felgene er ganske stygge. Skulle gjerne hatt noen andre felger på den og lakkert de matt sort. ;D
#6
Sitat fra: El rayo på søndag 01. april 2012, klokken 00:15
Sitat fra: Vilhelm på lørdag 31. mars 2012, klokken 00:07
da blir det nok en Buddy på meg.
Gratulerer!
Takk for det :)

Det stod mellom Buddy eller Reva pga størrelsen. Kvalitet var en helt annen klasse i Buddy kontra Reva, batteriene virket bedre, bedre sikkerhetsmarginer i batteriene (kan kjøre de ned til 0% uten at det ødelegger batteriene - har fortsatt litt strøm i batteriene som man ikke får brukt), den ser mye bedre ut, 8 års garanti igjen på batteriene kontra 2 år med kliss nye batterier i Reva, eneste bilen man lovlig kan tverrparkere med og sist men helt avgjørende: Ordentlig kræsjtestet med veltebur bygget inn i hele bilen.
#7
Prøver en Buddy Premium NiMH nå. Likte denne mye bedre. Virker en del sterkere og en HELT annen kvalitet. I tillegg er Buddy kollisjonstestet da Buddy var regga som vanlig bil før, noe Revaen ikke var/er. Så da blir det nok en Buddy på meg.
#8
Think ser ut som bra elbiler, men de er konk, så det utgår. Ellers takk :)
#9
Sitat fra: gbzdoc på torsdag 29. mars 2012, klokken 22:08
Buddy er sterkere i oppoverbakker. Jeg prøvde begge før jeg endte opp med Buddy, akkurat det med bakkestart på Reva trakk mye ned. (Prøvde bly-versjonen)

Men en i-Miev er også liten og smal. Prøv en, og du er hekta. ;-)

PS! Ender du opp med en Buddy, sørg for all del for å kjøpe en BAES utgave. (NiMh batterier, ikke bly)

Det eneste som er dumt med Buddy er at de virker litt ustabile som firma. De kommer og går virker det som. iMiev er ALT for lang dessverre. Jeg skulle gjerne hatt en sånn, men jeg trenger Reva/Buddy lengden. Om den er noe lenger så står den i veien for andre biler.
#10
Jeg prøvekjørte min første elbil idag. Jeg må skaffe en liten elbil, Buddy eller Reva (bilen må passe inn i liten parkeringsplass på jobb). Vi kjørte opp en ganske bratt bakke (hadde ca 10kmt nederst i bakken), men når vi skulle stoppe og snu så ville den ikke røre på seg, selv med bryteren på "Boost". Jeg måtte da rygge ned hele gaten.

Jeg tenker at dette kanskje blir et problem i byen om morgningen (mye trafikk) da det er et par bratte bakker ved jobben. Er Reva spesielt dårlig på bakkestart enn fek Buddy?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA