Har kig på bms system, men hvordan får man lige fortalt bilens lader at den skal stoppe?
Bare en skam der ikke er nogen der har fundet ud af at programmere bilens egen lader om så den passer præcis til TS celler
Bare en skam der ikke er nogen der har fundet ud af at programmere bilens egen lader om så den passer præcis til TS celler
Sitat fra: Boogie på tirsdag 28. april 2009, klokken 08:26Sitat fra: bølle på mandag 27. april 2009, klokken 21:44
det kunne bare være dejligt hvis bilens egen lader kan programmeres om til litium så den via det org. stik (Maréchal) kan styre en ekstern lader
men må nok se i øjene at det bliver umuligt
Hvor hårdt kan man egentlig lade 100ah litium celler fra thundersky? jeg kan ikke finde ud af deres datablad
Hvor meget bliver de påvirket af kulde og varme?
Det er fint mulig å bruke bilens egen lader, men det krever et eksternt BMS som styrer/stopper laderen.
Thundersky kan ta ca 0,3C eller ca 30A ved 100Ah pakke.
Bilens lader ligger innenfor dette området.
Topping/ballansering må gjøres med en mindre ekstra lader som da også styres av et eksternt BMS.
Med andre ord er ikke dette rett fram, men krever litt ekstra.
Du må uansett ha et BMS for TS batteriene (eller andre Li-Ion/LIFEPO batterier).