Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - NilsM

#1
Hei  - den er kjøpt hos elektroinstallatør i Bærum etter å ha blitt gjort oppmerksom på denne løsningen via bilforhandler. Send meg en PM hvis du vil ha detaljer om kontaktinfo til installatørfirmaet (er ikke glad i å åpent legge ut firmadetaljer)
- Nils
#2
Har i dag hatt ett veldig positivt og konstruktivt møte med leverandøren. De har lagt fram forslag til en endring som gjør at all manglende forventet funksjonalitet blir i orden, og det er en akseptabel og god løsning for meg som kunde. De vil også endre dette på standardproduktet sitt for fremtidige leveranser-

Godt med leverandører som tar tak i problematikk når det oppstår og gjør noe med det. Og ikke minst får vi ferske elbileiere følelsen av at vi gjør litt nybrottsarbeid og forskning vi også....
#3
Er det noen som kan bekrefte at andre tilsvarende fastmonterte hjemmeladerløsninger ikke har samme problematikken?
#4
Har fått installert et 16A ladepunkt fast i garasjen via en elektrikerbedrift i nærområdet. Ladeboksen er av type e-on Wallbox, og både ser bra ut og har en praktisk måte å  henge fra seg ladepistolen når den ikke er i bruk.

MEN: Har noen problemer med den som jeg lurer på om er tilfelle også på andre tilsvarende ladepunkt:

- Setter jeg Leafen til lading og det er innenfor ladetimers område starter lading og går bra til batteriet har nådd 80% (som innstilt). Da brytes all kontakt med ladepunktet. Sjekker jeg via Carwings kommer status at bilen ikke er tilkoblet. Jeg kan da ikke fra Carwings starte lading fra 80% til 100%, eller sette på varmen med trekk av strøm fra nettet...

- Kobler jeg ladepistolen til bilen og det ikke er innenfor ladetimers område forstår ikke bil/ladepunkt at de er koblet sammen når timer skal slå inn, og den lader ikke i det hele tatt  :(

- På en normaldag vil jeg ha timer for lading på alltid, dvs at jeg alltid vil lade når jeg kobler den til på kvelden. Men siden det er null kontakt når den er ferdigladet er det ikke noe poeng å ha på timer for varme da den ikke vil greie å ta dette fra strømnettet.

Noe jeg kan gjøre for å komme rundt dette? De jeg kjøpte den av har sjekket med sin leverandør, og sier de ikke kan gjøre noe med dette. Ble ikke opplyst om denne manglende funksjonaliteten ved kjøp, og er ikke helt fornøyd slik tingenes tilstand er nå...  Noen som har noen gode forslag?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA