Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cbretteville

#1
Sitat fra: svingen på mandag 24. november 2014, klokken 13:23
Det her syns vi og var rart i starten,men etter par turer så tenker man ikke over det der lengre :)

+1
Carl
#2
Har en ChargeAmps kabel som ikke har ladekladden og som lar meg velge 6, 10 etter 16A. Fin sak.
Mvh, Carl
#3
Takker for forslag.

Alle tidligere registrerte enheter var slettet. Hva anngår gear og tenning har jeg forsøkt de aller fleste kombinasjoner uten å lykkes.

Jeg forsøkte igjen for et par dager siden, mens jeg ventet på grønt i et kryss, da var "search" tilgjengelig og jeg fikk parret min telefon. Når jeg senere samme dagen skulle hekle opp konas telefon, var vi tilbake til utskravert "search" og slik hhar det vært de gangene jeg har sjekket den siste uken.

Her er det rett og slett råtten software i enheten. Jeg skulle ikke iflg dok'en ha kunnet søke etter telefonen når bilen var i fart, men det virket alikevel.

Mvh, Carl


#4
Hei,
Frustrert: Har hatt flere telefoner koblet til trillingen siden den var ny. Skal parre med en til, men er ikke istand til å få "Search" i "Bluetooth"-menyen til å bli aktiv. Uansett hva jeg gjør og hvordan tenningen står er den bare skravert og inaktiv.

Noen som har et tips??

Takk,
Carl
#5
Glimrende!
Carl
#6
Har en C-Zero. Noen som vet hva som passer som frontvisker? Prisen Citroen skal ha er helt tullete, ca 1000,-

billigbilpleie.no oppgir Bosch AR26U til C-Zero og Bosch AR644S til iOn. Blir litt skeptisk av slikt.

Carl

#7
Sjekket vognkortet og min C-Zero, reg i juni 2012, står oppført med 35kW
C
#8
Hendt meg to ganger hittill, begge gangene i -17/-18C. Fikk lampene av ved en blanding av esp-bryteren og tenningen av og på. Har ikke skjedd hele tiden med min C-Zero torss like lave temperaturer og at bilen stort sett står under åpen himmel.
C
#9
Har en iPhone 4 og har ikke noe problem med BT i min C-Zero.
Carl
#11
Sitat fra: Kristian på mandag 28. januar 2013, klokken 14:58
Snakker om megabommert, jeg garanterer at minst 95% av de som mottok brevet reagerte med sjokk og vantro over prisen på 500 kr pr lading.

Skal ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg må si jeg tenkte WTF! Ble ikke mindre hoderystende nå jeg ser det dreier seg om hele tre stasjoner nedover E6. Hadde i og for seg vært greit å ta den bilen til hytta i Skjeberg av og til også, men med denne prisingen blir det Skåda'en hver gang.
Carl
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel uten kladden
mandag 28. januar 2013, klokken 15:07
Har hatt min i noen måneder nå og er godt fornøyd. Har ladet ved 6, 10 og 16A og har ikke merket noen forskjell utover tidsbruken. Etter en natt ute i -18C var ikke akkurat kablen myk lenger, men den lot seg fortsatt kveile sånn nogen lunde.
Carl
#13
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 1998 P106, 45200km selges
mandag 27. august 2012, klokken 21:09
Hei,
Jeg selger min 1998 P106. Gode blokker som har gått under 20 000km. Bilder og detaljer finner du her

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36826231

Carl
#14
Finnes en mengde programmer, ml.a. Mediamonkey som gjør en passe ok job, men jeg bruker Exploder på Windows eller iTunes på OSX til å rette opp ID3 taggene i filene.
Carl
#15
På vei hjem fra jobb i dag ble styringen på min 106 veldig mye tyngre enn normalt. I tillegg kommer det en skikkelig ekkel svidd lunkt fra bilen. Tipper at dette har noe med styreservoen å gjøre.

Noen som har noen ideer til hva som kan være galt og hva jeg kan sjekke?

Takk for hjelp.
Carl
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA