Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElBilSøker

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer kjøp av ELBil
søndag 05. april 2009, klokken 14:23
Ja, jeg har også tenkt litt på dette de siste dagene, om at Reva og Buddy kanskje er litt for trege, men også for små for motorveien. Litt skummel å føle at en skal bli overkjørt bakfra.

Så Think er bedre når det gjelder motorveien, eller er også den for treg? Så vidt jeg har skjønt er Thinkbilene både raskere og større en Buddy og dens kamerater? Var en her på forumet som mente en ble mer akseptert på motorveien med Think en med Buddy og dens likesinnede kamerater.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer kjøp av ELBil
torsdag 02. april 2009, klokken 22:13
Jeg kommer jo til å bruke bilen for det meste midt i rushtrafikken om morgenen og ettermiddagen, så da er det jo begrenset hvor fort det går (også i taxifeltet vil jeg tro). Dermed kan kanskje en buddy/kewitt og Reva være aktuell.

Er det andre dyre ufortsikbare kostnader en batteriene med en reva/buddy/kewet da?

Er det noen spesielle årsmodeller som er bedre en andre, eller noen årsmodeller en bør merke seg som spsielt interessante, eller er det bare slik at jo nyere jo bedre og mer pålitelig elbil?
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer kjøp av ELBil
torsdag 02. april 2009, klokken 21:44
Så med andre ord er mulige utgiter (batteri) med Buddy og Kewitt ekstremt mye lavere en andre biler? 19 tusen i en Buddy/kewitt er jo litt forksjellig fra 140 tusen i en Think, selv om en oftere må bytte batterier i en Kewitt/buddy. Er disse prisene oppgitt med verkstedregning eller kommer dette i tillegg? Er helt knoll og tott med bil, og tviler på om jeg skal lære meg å bytte batterier selv ;D

Er det slik jeg har forstått at Batteri er eneste uforutsette utgiftpost med Elbiler utenom service?

PS: flott at Buddy og Kewitt også er greie på motorveiene da. Men, da bekreftet du det jeg trodde at Think kanskje er noe mer "sikker". Hvordan er disse bilene vinterstid?? Er det rimelig likt siden alle er elbiler, eller er det noen modeller som er mer pålitelige en andre?
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer kjøp av ELBil
torsdag 02. april 2009, klokken 20:18
140 tusen for å skifte et batteri? Det var virkelig voldsomt dyrt. Er det virkelig så dyrt på alle elbiler? Har lest et sted at dette ligger på ca. 19 tusen? Dette var jo en sinnsyk utgiftpost, og dette er vel en slitedel som må byttes innimellom?

Har sett at det ligger noen el biler til slags på finn.no også, men en pris rundt 50-100 tusen er vel det maksimale jeg vil gi tror jeg. Fant ut at det er mulig å lade på arbeidsplassen så da er det vel ikke behov for en bil som klarer mer en 30 km en vei på vinteren, og det gjør vel de fleste el bilene fra 2000-2004(5-6)?.

Med robust så mente jeg en elbil som er OK å kjøre på motorvei. En av de bedre bilene på trafikksikkerhet og vinterføre spiller også et pluss. Er det Think som er best her?

Elektrolux: Takk for tilbakemelding, men Stavanger var jo litt vel langt å dra for å hente en ElBil da?
#5
Kjøpe elbil? / Vurderer kjøp av ELBil
onsdag 01. april 2009, klokken 20:17
Hei!

Skal flytte snart innover mot Oslo, og må bosette meg i Asker-Sandvika området av visse grunner. Skal pendle inn til Majorstuen. Det er vel ypperlig for ELbil inn dit på motorveien i rushtrafikken både SOMMER og VINTER? Dette går jo mye raskere en buss!

Spørsmålet er hvilken bil anbefaler dere (årsmodell), og hva bør en vite eller sjekke ut om elbil før en kjøper? Har sett både på Think, Buddy osv...men, er litt usikker på rekkevidder og trafikk og driftssikkerhet? Prisen bør ligge på 50-100 tusen, og de nyeste bilene med lengst rekkevidde er vel litt for kostbart for meg. Ønsker nok en brukt bil! Avstanden til jobb kan komme opp i 30-15 km en vei, og er litt usikker på om en kan lade på jobb. Hvilken bil fungerer best tror dere til slikt bruk på motorveien? Er Thinks biler mest robuste?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA