Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - davgal

#1
Mitt problem viste seg å være vann som hadde kommet inn i BMI gjennom en slange. BMI var helt kaputt. Gutta på elbilmekk fikset dette, ny BMI kostet rundt 10 000 pluss noen tusen for arbeidet. Anbefaler å tette denne slangen som jeg tror er til AC option. 
#2
Idag skulle jeg starte bilen og da jeg dro tenninga begynte powerlimit og det gule ladesymbolet(på dashbord) å blinke. Den røde skiftenøkkel lampen i dash lyser også. Batteriet var da på 65%. Har ikke ladet siden jeg kjørte igår kveld. Alt annet ser helt normalt ut. 12v er ok. Satt bilen på lading, det viser nå 100% og power limit blinker ikke lenger når jeg vrir om tenninga, kun det gule ladesymbolet som blinker og rødt skiftenøkkelsymbol som lyser., Noen tips til fremgangsplan? Har prøvd å lese rundt, men finner lite info rundt dette gule, blinkende ladesymbolet. 
Noen som har diagnose utstyr i Oslo? RS er for dyrt for en fattig student.

David
#3
Jeg mottok igår en henvendelse fra Visma Collectors AS på vegne av E18 vestfold AS hvor de forsøker å kreve inn bompenger for passeringer med min THINK. Dette er selvfølgelig bare pølsevev. Når jeg ringte Visma Collectors AS for å få greid ut om hvilken hjemmel de har til å fakturere meg, hevdet de at gratis el-bil passering kun gjaldt bomringen, ikke en "bomveg" og at kravet sto. Jeg spurte om de kunne sende meg en e-post hvor de hevder dette skriftelig, den har ikke kommet.

Blir du som elbilist utsatt for bompengekrav på offentlig vei, bortsett fra svinesund, er kravet fullt ut ugyldig uansett hva de respektive selskapene som fronter kravene måtte hevde.

Noen vil hevde at man trenger gyldig Autopass for gratis passering, dette er også feil, det er ikke lovpålagt å ha autopass for å passere gratis, autopass gjør det kun enklere for bomselskapene å registrere at du er en elbil, slik at de ikke feilsender deg en faktura som i utgangspunktet er ugyldig. jeg stusses over at ingen har tatt tak i bomselskapenes feilfakturering, ved en kjapp titt på straffeloven §270 del 2 (http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-030.html#270) vil jeg hevde at de fleste bomselskaper opererer i en gråsone.
#4
den laderen selger RS for over 10k, hvor fant du for 5600?
#5
idag fikk jeg høre om en software versjon som gir ca 80hk til gen 2 biler. RS har ikke denne tilgjengelig, så hvis noen der ute vet om noen som har det tilgjengelig er er det veldig hyggelig. Denne software versjonen het noe med speed
#6
Jeg ser det står at bremsene er fra peuguot 106/citroen saxo, er det bare å kjøpe deler til en av disse modellene da? har det noe å si hvilken årsmodell av peuguot/citreon man kjøper til?
#7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Vask av Think
onsdag 20. februar 2013, klokken 12:15
Jeg bruker automatvask en gang annenhver uke, så langt ingen probelmer med det. Denne vinteren begynte det å lekke litt inn gjennom bakruta, og jeg ser at vannet etter vasking har sprukket opp litt av plasten på toppen av bakruta når det har fryst til is, rundt bremselyset. Sikkert bare noe silikon som trengs for å fikse det.
#8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: 100W pærer
tirsdag 19. februar 2013, klokken 17:44
3 gen lamper er justerbare, betyr det at de kan ha godkjent xenon?
#9
Meg og min elbil / Sv: Stereo i 2011Think
torsdag 14. februar 2013, klokken 18:11
Hvordan fikk du plass til det største elementet? Jeg forsøkte meg på noe liknende, men fant ingen måte å montere større basselement uten å treffe ruta. Endte med å kappe til hull der de orginale elementene er, slik at jeg fikk plass til 6,5". Det hele endte med litt dårlig bass lyd, pga isopor delen av døra blafrer for mye i det området hvor den store sirkelen er.
#10
en uvane jeg hadde i begynnelsen var å skru av bilen mens den sto i gir, og så dytte girspaken til P i etterkant, da blir den vrien å starte igjen neste gang og jeg må skru av/på et par ganger før den starter
#11
Jeg har med min zebra fra 2010 kjør Oslo-Tønsberg-Oslo via horten fergen i -10 og to timer lading i Tønsberg. Da hadde jeg ca.5 % igjen når jeg var hjemme. Jeg har dieselvarmer, det gjør veldig mye for rekkevidden. Med min mor sin zebra, uten dieselvarmer måtte jeg ha tatt en hel dag med lading i Tønsberg, med min far sin litium tror jeg ikke jeg hadde greid Oslo-tønsberg en gang.
#12
hvis du har handlet fra utlandet, må du selv ordne å få tilbake MVA fra myndighetene i det landet du har handlet fra, med mindre forhandler har en "tax-free" avtale, noe jeg tviler sterkt på i dette tilfellet. Han som har solgt deg noe må betale inn MVA han har fått inn til staten, akkurat som i Norge. Er det innenfor EU er dette gjort ekstra enkelt for norske og sveitsiske borgere, de fleste flyplasser innen EU har eksempelvis eget toll kontor for Nordmen og Sveitsere. I EU må du ha en spesifisert faktura(invoice) å vise til myndighetene for å få tilbakebetalt MVA, vanlige kviteringer godtas ikke. Håper det var til hjelp
#13
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: LED baklys
onsdag 05. desember 2012, klokken 16:49
samme tenker jeg:) Det blir vel penest om man bytter alle fire, men jeg ser et problem med ryggelyset, noen ide om hvordan ryggelys lykten kan byttes? Det er vel mulig å bytte ut blinklyspærene med hvite lys, men det blir kanskje ikke kraftig nok?
#14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: LED baklys
onsdag 05. desember 2012, klokken 15:59
Noen som har prøvd ut biltema baklyktene?
#15
tanken er under panseret, merker eksoslukt inne i bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA