Mista nylig en ladestrek i leafen, så kobla opp leafspy pro med wifi adapter og det er nedslående tall og grafer. Har 2012 Leaf kjøpt ny fra forhandler Februar 2012, men ikke levert og registrert før Mai 2012.
Så har et halvt års garanti igjen. Hører noen snakker om at det er 8 års garanti på batterier? Jeg ser ihvertfall etter en kjapp run av leafspy pro at det virker som det ikke er store spikes i battericeller, men jevnt slitt batteri. Men jeg aner ikke hvordan man burde måle dette. Burde man teste dette først når batteriet er på low power eller litt før? Over lang avstand?
AHr: 55.83 (hva betyr det forresten)
SOH: 85%
HX: 71% (dette betyr hvor mye av max kapasitet som kan forventes? eller er det den over)
odo: 38256km
200 QC, 927 L1/L2s (926 L1, siden jeg kjøpte L2 just nu igår)
Lurer også på noen ting til:
* Noen tips til gode måter å ordne eksternt varmeapparat? Har lyst til sverige et par ganger i vinter, men det tror jeg ikke blir spesielt gøy uten å skru av varmen og sette på en bensinvarmer e.l. fra biltema.
Så har et halvt års garanti igjen. Hører noen snakker om at det er 8 års garanti på batterier? Jeg ser ihvertfall etter en kjapp run av leafspy pro at det virker som det ikke er store spikes i battericeller, men jevnt slitt batteri. Men jeg aner ikke hvordan man burde måle dette. Burde man teste dette først når batteriet er på low power eller litt før? Over lang avstand?
AHr: 55.83 (hva betyr det forresten)
SOH: 85%
HX: 71% (dette betyr hvor mye av max kapasitet som kan forventes? eller er det den over)
odo: 38256km
200 QC, 927 L1/L2s (926 L1, siden jeg kjøpte L2 just nu igår)
Lurer også på noen ting til:
* Noen tips til gode måter å ordne eksternt varmeapparat? Har lyst til sverige et par ganger i vinter, men det tror jeg ikke blir spesielt gøy uten å skru av varmen og sette på en bensinvarmer e.l. fra biltema.