Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lettrus

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Løst sidespeil
tirsdag 19. september 2017, klokken 10:19
Problemet er at speilet er festet med fire små klips som er veldig stive. De brekker ved innfestingen, og når en er dårlig, brekker de andre også. Jeg tror de lette ødelegges når speilet monteres ved at de presses opp. Jeg klarer ikke å se hvordan speilglasset skal kunne demonteres uten å ødelegge klipsene, hvis det skulle bli behov for det.

Det betyr også at hvis man får en dunk i speilet, brekker klipsene i stedet for å løsne.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Løst sidespeil
søndag 17. september 2017, klokken 20:19
Flere som har problemer med sidespeil som løsner? Hos meg har glasset løsnet to ganger på venstre side pga noen små klips som brekker. Nytt glass koster 1500, så det er ergerlig at de tåler så lite. Det er ingen merker på speilhuset, så det er ingen som har kjørt på det.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: AUX in (MMCS)
tirsdag 15. august 2017, klokken 10:42
Jeg synes minijack er enklere (i hvert fall enn BT), har ikke forsket på USB ennå.

For øvrig er MMCS og brukeropplevelse på programware en skuffelse og føles ganske tilårskommet. Har de anstrengt seg for å gjør navigasjonen knotete? Og på fjernvarme-appen - hvorfor kan jeg ikke velge en temperatur, nå møtes jeg enten av et kjøleskap eller en varmeovn. I tillegg til at den er supertreg (og vanskelig å oppnå kontakt når man ikke står rett ved bilen). Dette er forbedringer som hadde økt kvalitetsfølelsen uten at det koster mye.

Finnes det en oppskrift på sms-start av varme for 2017 (som bilen selvsagt skulle hatt innebygget)?

Beklager negativiteten, men jeg synes MMCS trekker ned helhetsopplevelsen av en eller god bil.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Løst førersete
onsdag 09. august 2017, klokken 14:07
Samme problem her - 2017 mod. Og samme svar fra forhandler at det ikke hjelper å skifte understell.

Not good enough, har noen fått løst problemet eller skal det komme en ny fix?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: AUX in (MMCS)
søndag 16. juli 2017, klokken 09:53
OK, ikke godt å forstå hvorfor de ikke lagde aux-inngang. I det hele tatt fremstår MMCS (og appen for å styre varmen) som designet av amatører. Trist på en ellers super bil.
#7
Mitsubishi Outl. PH / AUX in (MMCS)
fredag 14. juli 2017, klokken 10:12
Hei, er det noen som vet en enkel måte å få aux-in gjennom en vanlig 3,5mm jack? Finner bare USB-kontakt på min (2017).

Funker det med en overgang mellom USB og 3,5mm?

Bruksanvisningen er lite hjelpsom, instruksjonsboken for MMCS viser til bilens instruksjonsbok, som viser til MMCS...
#8
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Feil på antispinn
mandag 07. november 2016, klokken 09:50
Jeg er noen ganger plaget med at antispinn lyser orange + bil med utropstegn. Det går bort når jeg skrur av og på. I det siste kommer det oftere og det må kanskje 2-3 omstarter til før det går bort. Ikke så praktisk nå som det er glatt.

Noen tips til hva som kan være galt - hadde vært greit å slippe verksted.
#9
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Hjullager
lørdag 09. juli 2016, klokken 10:27
haha - det viste seg å være et løst hjul.
#10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Hjullager
fredag 17. juni 2016, klokken 12:49
Det er ulyd som endrer seg i sving, men jeg har ikke fått jekket opp bilen for å kjenne på det ennå.
#11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Hjullager
tirsdag 14. juni 2016, klokken 11:09
Noen som har byttet hjullager foran på trilling? Vanskelig, må de presses?
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Gass fra batterier ved lading?
tirsdag 03. mai 2016, klokken 11:10
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 03. mai 2016, klokken 07:32
Han har rett når det gjelder blybatterier. Driver man vedlikeholdslading på bensin og dieselbiler bør disse tas ut av garasjeanlegget.

Problemet er vel ganske mikroskopisk annet enn hvis man får en gnist helt inntil batteriet eller rommet der batteriet står er så til de grader feilkonstruert at det ikke er lufting (i båter er det egen lufteslange). Hydrogengass er lettere enn luft og forsvinner fort ut i konsentrasjoner som ikke er brannfarlige. Bensindamp eller propan, som er tyngre enn luft, vil i praksis være et større problem i en garasje under bakken.
#13
Hei, noen som vet hvor man kan få bremseskiver til trilling til fornuftig pris (ikke 1000/stk for to blikkplater). Noen som har prøvd fra utlandet? Evt hvem dreier bremseskiver i Osloområdet, det er selvfølgelig rust som må bort.
#14
Sitat fra: nime01 på tirsdag 26. april 2016, klokken 10:35
Etter drøye 50.000km som elbilist med kortrekkeviddeelbil og endel hurtigladinger må jeg si at for det meste fungerer det greit.

MEN!!!! Det er fordi jeg er over snittet interessert i at dette skal funke fint, teknologisk kompetent og gjør derfor mitt for å planlegge en tur i forkant osv.


Helt enig, hurtigladerinfrastrukturen er en katastrofe, og gjort unødvendig komplisert. Jeg vil fraråde alle å basere seg på hurtiglading. Sammenligner man med en vanlig bensinstasjon er det jo helt komisk, og stort sett har man nok drivstoff til å kjøre til neste stasjon, det er ikke tilfelle med hurtiglading.


  • betalingsløsningene er helt komiske, det er vanskelig nok for oss som skjønner språket, for besøkende er det mye verre, og tilsvarende for nordmenn i utlandet. Over tiår er det i verden bygget opp systemer for betalingsformidling, hvilke andre forbruksvarer må man ha abonnementer, brikker og annet tjafs? Hva med å bruke bankaxept, kredittkort, vipps, paypal, etc i stedet for noe hjemmesnekrede greier.
  • Oppetid og pålitelighet er meningsløst, når var det sist du ikke fikk fylt bensin og måtte kjøre til neste stasjon?
  • Køordning er fraværende. Hvordan kombinerer jeg en tur på McD med å vente på to foran meg i køen? Det eneste praktiske ville jo være at jeg kobler til bilen og setter i gang, så lader den når det er min tur. Tesla klarer det.
  • Køordning mht parkering er stort sett latterlig, biler som venter har ikke noe sted å stå, og det er klønete å koble til en ny bil uten at den andre blir flyttet
  • Det er mange hurtigladere, og de står for spredt. det hadde vært bedre å ha færre steder og heller flere ladere på hvert sted

Også skjønner jeg at det er teknisk nytt og umodent og alt det, men det forklarer bare noe. Men hvorfor klarer Tesla det? Den bilen som minst trenger hurtigladere. Kan det ha noe med egeninteresse i at det er noe som funker for bileierne slik at de kan selge flere biler.

Beklager surmulingen, men som noen sikkert har gjettet trengte jeg nettopp hurtiglading, og endte opp med å få lade på den tredje laderen - da var batteriet på 2%. Jeg regner med at det blir bedre etter hvert...
#15
Det finnes også noe som kalles en pinch weld adapter som kan settes på garasjejekk, noen som har sett det i Norge?

https://www.google.no/search?q=pinch+weld+adapter&espv=2&biw=1920&bih=933&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi25rSF0YjMAhXF2ywKHakeB1sQ_AUIBigB
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA