Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fusing

#1
Vi fikk løst utfordringen vår med glatte bakker med tilpassede kjettinger fra forhandler, så nå ruller vi fornøyde rundt i vår nye C-Zero. Vinterdekkene hadde overaskende godt veigrep så jeg ser igjen poenget til mange her som sier at piggdekk er unødvendig. Så langt har vi bare måttet teste kjettingene to ganger og da kommer vi greit opp bakken som de piggfrie dekkene ikke klarer på klink is.
Nå er straks snøsmelting og de få morgenene der ting er frosset over forbi og vi ser frem til våren og nye Elbil opplevelser.
#2
Sitat fra: Go-carter på lørdag 03. mars 2012, klokken 19:56
Sitat fra: 2EL på lørdag 03. mars 2012, klokken 18:12
Bare kjør ekstra forsiktig de dagene det er glatt er min løsning. Har kjørt piggfritt i 15 år og har aldri stått fast på de åra. Ser ofte at de som kjører med pigger kjører mye fortere på isetet veier, og da har de brukt opp det ekstra feste som de har på isete veier.

Elbil og pigger er jo helt feil ;D

...alternativt ha et sett med hurtigkjettinger i bilen de tre ukene det er hålke. Tar under fem minutter å legge på :)

Er litt upraktisk å kjøre med hurtigkjettinger i ca 13 km og opp og ned tre bratte strekninger på turen.
Er sikkert ikke opptimalt med elbil og piggdekk men slik vi bor hadde det gjort tilverlsen mye tryggere.
Litt upraktisk å bare måtte kjøre diselbilen disse ukene hvert år.

Satser på at dette ordner seg.
Har funnet regumierte dekk som lar seg pigge i men da bilen er bestilt med piggdekk håper jeg fremdeles på at forhandleren klarer å finne en bedre løsning en dette.
#3
Jeg har kjøpt en C-zero og siden det er en av trillingene poster jeg i samme tråden her.
Har fått en aldri så liten utfordring. Bestilte bilen med piggdekk. Forhandler kontaktet meg etter at bilen var registrert på meg og sa at den kan ikke leveres med piggdekk. Utifra hva jeg har lest på forumet her har han rett. Vi bor slik til ved en elv at piggdekk er nødvendig minst 3 uker hvert år. Har noen funnet en lovlig løsning på dette ? For er jo ikke bare å pigge i vinterdekkene heller, de må jo vere godkjent for pigging ellers risikerer man jo problemer ved et ev forsikringsoppgjør skulle et dekk ryke og føre til skade.

Vi hadde virkelig gledet oss til å få elbilen på plass og håper virkelig noen her inne har funnet en løsning de kan fortelle oss om.

Vennlig hilsen
Jørgen Fagerthun

-------------------------------------------------------------------
Fusing trolig første trillingeier i denne kommunen
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA