Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Casa

#1
Ja, så det i går da jeg kjørte der :) Gledelig overrasket, og det har nok vært full forvirring om hvem og hva som er tillatt akkurat der! Godt det løste seg raskt.
#2
Tusen takk for raskt svar. Du har (dessverre) sikkert rett!
#3
Hei,
Jeg ser det er mange svar og diskusjoner rundt dette tema, men tillater meg allikevel å spørre.
I Oslo, etter omlegging av trafikkmaskinen, er det laget et felt som går forbi Operaen. Her er det merket blått skilt med buss, og tekstskilt; gjelder kun buss. Jeg har sett at politet står der og "plukker" inn taxier, hva gjelder for elbil i dette tilfellet?
I gamle tråder her på forumet ser det slik ut for meg, men er usikker. Statens vegvesen kan ikke gi et skikkelig svar på spørsmålet :)
#4
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Think selges
søndag 04. september 2011, klokken 19:57
Jeg må dessverre selge min Think 2001 modell. Den har kjørt 58000, har webasto og kjøres daglig.
Her er annonsen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30478493
#5
Det var ikke mulig å lade. Ingen lyd eller lys og helt "dødt", dessverre..
#6
Ja, det håper jeg virkelig! Vil det si at dersom hele laderen er gåen så er det liten sjanse til å få den i orden på en stund? Uansett, Thinken skal vel snart byttes ut med en nyere modell :)
#7
Jeg forsøkte flere kontakter hjemme, men helt dødt i alle. Den skal ha vannservice nå, så jeg kan jo ha såpass flaks at det er kun det :) Det er ikke for lenge siden, helt på skjema.
#8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Lading stoppet på 80
torsdag 05. mai 2011, klokken 09:25
Et lite spørsmål... Bilen min, en Think Classic, startet lading som normalt, men har i løpet av natten stoppet på 80 %. Den viser ingen feilmeldinig ved start, og kunne kjøres som normalt. Lade derimot, er dødt. Hva kan det skyldes?
#9
Kjøpe elbil? / Valgets kvaler
søndag 21. november 2010, klokken 13:57
Vi har bestemt oss for å bytte vår Think Classic med en ny elbil. Vil gjerne ha noe lengre rekkevidde enn vi har i dag, grunnet ladeutfordringer på jobb, samt flere seter. Vurderingen er nye Mitsubishi i-miev eller Think City. Noen som har gode grunner/forslag for den ene eller den andre? Eller andre gode forslag? Flere produsenter kommer med nye biler ila 2011, men vil ikke vente altfor lenge heller :)

Regner med at en Think Classic i god stand skal være relativt lettsolgt, stemmer det?

#10
Tusen takk for svar. Hmm det kan nok stemme, men da bør kanskje batteriene sjekkes. Når viften står på går det ganske fort nedover med strømmen. Har ikke tatt sjansen på å teste med fare for å stoppe langs veien i kulden. Er det mulig å ringe deg eller andre som har god kunnskap? Vi bruker automotive til servicer.
#11
Hei, er det noen av dere elbil eksperter som kan gi noen råd om installasjon av webasto varmeapparat til en Think Classic?

Varmeapparatet som er montert i bilen kan ikke brukes da det trekker for mye strøm, og jeg ikke kommer meg de 4 milene jeg skal, det gjør jeg forøvrig ikke uten å bruke varmeapparatet heller nå om dagen.... Det er dermed for kaldt å benytte bilen og det er jo kjedelig... Hvor kan vi få gjort dette og hva er kostnaden, sånn omtrent?
#12
I have experienced exactely the same problem. I parked my Think 2001 model at apx 40% it went straight to 100 % when it started to charge, and the next day I drove to work thinking everything was fine. The light that indicates that the car is fully charged was not blinking. I drove apx 15 - 20 km and the indicator dropped from 80 to 5 and then 0. I was just outside a tunnel  :-\ 

The 12 volt battery was changed, have had some problems that can be related to this e.g clock. The car is working again. The only problem is that after this change it uses much more power then before. I drive from Drøbak to Oslo, and use about 70% one way.
These cold days I take the bus, I``m not sure I can drive 40 km without charging.

#13
Enkle batterispørsmål / Sv: Varmeapparat - diverse
fredag 20. mars 2009, klokken 08:58
Takk for svar :) Skulle fortsatt gjerne vite om noen har tips til hvor man kan få innstallert webasto og gjerne en ca. pris på dette. I Oslo området. Orker ikke fryse...
#14
Enkle batterispørsmål / Varmeapparat - diverse
tirsdag 17. mars 2009, klokken 23:15
Hei, Jeg er i ferd med å bytte fra Peugeot 106 til Think 2001 modell. Har vært svært uheldig med 106, og har egentlig veldig dårlig erfaring med elbil. Høye kostnader forbundet med gjentatte feil, mye styr og mas. Hvordan kan man sikre at man ikke kjøper en skikkelig mandagsbil? Ønsker fortsette elbil kjøring til tross for dette :)

I den aktuelle Thinken er det ikke montert webasto varmeapparat, og det har jeg skjønt på andre Thinkeiere at er lurt å ha. Noen tips om hvor man kan få dette montert, og gjerne ca. pris?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA