Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hejduk

#1
Model 3 / Sv: Model 3 vs Model S - Kjøpe eller ikke kjøpe
fredag 28. juli 2017, klokken 10:35
Off topic....
#2
Lading av Tesla / Ladehastighet på nye 2170 batterier
søndag 05. mars 2017, klokken 21:16
Nå som det er lovet raskere superladere. Er det noen som har noe info om hvor raskt de nye Tesla batteriene kan lades? Får man ned hastigheten mye, så er det jo ikke lenger så viktig med veldig stort batteri.
#3
BMW i3 / Sv: Sparepotensiale
søndag 11. desember 2016, klokken 16:57
Kjører stort sett bare i Comfort. Tar heller en liten hurtiglading om det kniper. Er jo så mye morsommere å kjøre litt aktivt med den lille hissigpropen :-)
#4
BMW i3 / Sv: Ladekabel knekt av under lading
lørdag 15. oktober 2016, klokken 20:06
Kjøpt Ray kablen, og er storfornøyd med den. Enkel å bruke og full fleksibilitet. Fin lengde på kablen også.
#5
BMW i3 / Sv: Tips og triks
søndag 09. oktober 2016, klokken 15:14
Sitat fra: john på mandag 26. september 2016, klokken 21:41
Må kode det. Kople til bilen med kabel og software og trikse.

Vips så fungerer den på alle veier og i max 99km/t.
Så vidt jeg har lest på nettet får man feilmelding om man setter grensa høyere, men jeg har ikke testet.

Har ikke kodet på min, men kommer nok til å teste det :-)

Alt klart for koding. Hvilke parameter er det som skal endres?
#6
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 07. september 2016, klokken 22:41
Noen som vet hvordan bare liste ut hurtigladestasjoner på navi? Litt dumt å måtte bruke app på mobilen.
#7
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
fredag 02. september 2016, klokken 09:40
Sitat fra: R3Devil på torsdag 01. september 2016, klokken 23:06
Gratulerer:)
Kan jeg spørre om hvilken uke du fikk estimert levering til da du bestilte?

Ble bestilt 24.05, estimert levering uke 36/37. Hentes kanskje i dag (evt søndag!!)
#8
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 01. september 2016, klokken 19:13
Sitat fra: Eilbjo på torsdag 01. september 2016, klokken 18:20
Hejduk: Fint for deg☺

Men jeg skjønner ikke rekkefølgen, min er bestilt hos Bilia Drammen, produsert 7 dager før din, og leveres ut minst en uke etter.Får bevege meg over til Hønefoss ved neste bestilling
#9
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 01. september 2016, klokken 17:58
Sitat fra: Eilbjo på torsdag 01. september 2016, klokken 17:18
Hejduk: når ble den produsert, evt hva er de første av de 7 siste tegnene i ditt VIN-nummer?

2016-08-12

Så det har gått ganske radig synes jeg.
#10
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 01. september 2016, klokken 16:58
Tydeligvis heldig jeg, for bilen min klargjøres i kveld :-) Bilia Hønefoss.
#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 32A Type 2 portabel ladekabel
mandag 29. august 2016, klokken 23:17
Da er valget gjort, og det ble Ray fra Elektrolux.
Får klare meg uten 32A hastighet.
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 32A Type 2 portabel ladekabel
søndag 28. august 2016, klokken 20:24
Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. august 2016, klokken 20:18
Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 19:46
Charge-Amps selger jo nå 3.gen ladekabler uten kladd, så at en kabel må ha kladd må være feil.

Kabler med Type 2 plugg må ha kladd. Kabler med Type 1 har hittil ikke vært pålagt kladd, men må ha det fra neste år (utelatelse i standarden som nå er fikset).

Aha, takk for info!
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 32A Type 2 portabel ladekabel
søndag 28. august 2016, klokken 19:46
Sitat fra: zyp på søndag 28. august 2016, klokken 19:17

Grunnen til at det er en kladd på mode 2-kabler er fordi det er krav om at pluggen som settes i bilen skal være strømløs frem til den står i en bil, sånn at farlige situasjoner ikke kan oppstå om f.eks. barn stikker fingrene sine inn i hullene i pluggen eller om man mister pluggen i en sølepytt. Kontaktoren som bryter strømmen er så stor at den ikke vil få plass i noen av pluggene og må derfor plasseres i en egen boks på kabelen. Videre er det krav om at denne kontaktoren må plasseres nært støpsel-enden av kabelen, sånn at mesteparten av kabelen også er strømløs, i tilfelle du f.eks. kjører over den med gressklipperen eller snøfreseren.

Den eneste grunnen til at den kabelen der virker så billig er fordi den ikke inneholder og gjør stort mer enn en mode 3-kabel, og sammenlignet med mode 3-kabler med tilsvarende kapasitet og lengde så er den egentlig veldig dyr.

Charge-Amps selger jo nå 3.gen ladekabler uten kladd, så at en kabel må ha kladd må være feil.

Sitat fra: MEM76 på søndag 28. august 2016, klokken 19:34
Denne er justerbar fra 6A til 32A. Du får også veggholder til boksen.

Kul sak, men har dessverre ikke TN nett, så må ha 2.fas kabel.
Ser nå at de også har 2. fas lader. Takker
IP44 tror jeg ikke at jeg tar sjansen på.
#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 32A Type 2 portabel ladekabel
søndag 28. august 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 28. august 2016, klokken 09:33
Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 09:15
Noen som kjenner til denne?:

http://evconnect.se/collections/portabla-laddare/products/typ-2-kontakt-reglerbar-mellan-6-32a-230v

For godt til å være sant ?
Rart de ikke har tatt seg bryet med å legge ut hvordan reguleringen i fall gjøres ... og kabeldimensjonen står ikke forhold til 32 A.

Mener denne er vært diskutert som fake tidligere  :P

3*6 mm2 er vel riktig kabel?

Stusset også på at det ikke lå info om dette. Ligger imidlertid på 16A kablen og er ett klikk pr A. Virker litt tungvint uten noe display...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA